Gå til innhold

Foreldre som kjører uten førerkort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer med foreldre som kjører uten førerkort? Far her har visst kjørt uten førerkort i årevis uten at jeg har visst det. Han må nå til retten for dette. Jeg har sagt at han ikke får lov å kjøre barnet vårt mer, og at han får gå som andre folk uten bil. Men han respekterer ikke dette, og ber barnet lyve til meg om kjøringen. Barnet er 9 år.

Jeg har tatt kontakt med politiet, men de er ikke akkurat effektive med sånne "små-saker", og barnevernet er også innblandet. Barnet har vært hos far i helgen og fortalte at de ble stoppet av politiet i ett annet distrikt og at far fikk en bot på flere tusen for å ikke ha medbringt førerkort. Kjenner jeg han rett, har han trolig oppgitt feil navn også, ellers ville jo politiet plukket opp at han faktisk ikke HAR førerkort?

Hva skal jeg gjøre?? Kan jeg holde igjen samvær til han respekterer dette med kjøringen? Barnevernet ber meg bare kontakte politiet, de kan ikke bistå med noe mer.

Anonymkode: d96fd...f9f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at du kan holde igjen samværet pga det. Hør med bv hva de tenker. 

Anonymkode: 478d0...df3

Skrevet

Anmeld til politiet om den siste hendelsen. Det er livsfarlig og setter barnet i fare hver gang han setter seg bak rattet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fikk du barn med dette neket?

Anonymkode: b0153...c53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor fikk du barn med dette neket?

Anonymkode: b0153...c53

Les hele innlegget hennes, du.

Anonymkode: e0872...7ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke gjort så mye. Er han en dårligere sjåfør enn de med førerkort, er det derfor du er bekymret?

Anonymkode: 59209...ec1

AnonymBruker
Skrevet

Er han en god sjåfør eller er han en fare for trafikken? 

Det er ikke annet å gjøre enn å melde til politiet gjentatte ganger. 

Anonymkode: 0e8b7...bb5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har han ikke sertifikatet? Har han hatt det og mistet det? Kan han kjøre?

Anonymkode: 874f2...baa

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les hele innlegget hennes, du.

Anonymkode: e0872...7ce

Jeg leste hele innlegget og lurer også på hvorfor hun fikk barn med det neket.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, The Kitten skrev:

Jeg leste hele innlegget og lurer også på hvorfor hun fikk barn med det neket.

Jeg synes ikke det kommer klart frem i hl at han alltid har vært det «neket?» Kan jo være så enkelt som at han har mistet lappen, og ikke lar være å kjøre. 

Man blir jo ikke et komplett nek og dårlig forelder kun av den grunn. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det kommer klart frem i hl at han alltid har vært det «neket?» Kan jo være så enkelt som at han har mistet lappen, og ikke lar være å kjøre. 

Man blir jo ikke et komplett nek og dårlig forelder kun av den grunn. 

Det er ganske dårlig å kjøre med barnet i bilen når man ikke har lappen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han har kjørt bil i over 30 år, men ble nok fratatt en gang pga råkjøring. Så har han blitt tatt uten førerkort utallige ganger, fordi han ikke har overholdt ventetiden, og gjort opp for det ved å betale bøter og sone korte dommer. Dette var dog før min tid, men jeg har sett rullebladet. Han har blitt tatt minst 20 ganger for kjøring uten gyldig førerkort, så jeg undrer meg over hvorfor de ikke avskilter bilen og gir denne mannen kjøreforbud på livstid? Endelig må han i retten for dette, men når er det nok? Han er en luring, og har latt meg tro at han har hatt førerkort, fordi han har anskaffet seg ett falskt førerkort, og dette er det han skal til retten for, for dokumentforfalskning.

TS

Anonymkode: d96fd...f9f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har blitt stoppet minst 20 ganger så må han ha kjørt rimelig uforsiktig. Jeg har hatt førerkort i over 35 år, kjører flere ganger i uken og bare blitt stoppet en eneste gang. Den gang var det en promillekontroll og det var ca 15 år siden. Det er den eneste gangen i mitt liv jeg har vist førerkortet til en i politiet. Hvis man har blitt stoppet 20 ganger så må han ha kjørt temmelig uvørent slik at politiet har blitt tilkalt.

Hvis det ikke var slik at han kjørte uvørent og blir stoppet så ofte så ville selvfølgelig spørsmålet være hvorfor han har mistet førerkortet. Hvis han f.eks. hadde mistet førerkortet av politiske årsaker så synes jeg det er helt greit å fortsette å kjøre som ingenting.

Anonymkode: 6f9ec...80b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han har blitt stoppet minst 20 ganger så må han ha kjørt rimelig uforsiktig. Jeg har hatt førerkort i over 35 år, kjører flere ganger i uken og bare blitt stoppet en eneste gang. Den gang var det en promillekontroll og det var ca 15 år siden. Det er den eneste gangen i mitt liv jeg har vist førerkortet til en i politiet. Hvis man har blitt stoppet 20 ganger så må han ha kjørt temmelig uvørent slik at politiet har blitt tilkalt.

Hvis det ikke var slik at han kjørte uvørent og blir stoppet så ofte så ville selvfølgelig spørsmålet være hvorfor han har mistet førerkortet. Hvis han f.eks. hadde mistet førerkortet av politiske årsaker så synes jeg det er helt greit å fortsette å kjøre som ingenting.

Anonymkode: 6f9ec...80b

Hva er politiske årsaker til å miste førerkortet? 

Anonymkode: 3bd59...981

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...