AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Sier til meg selv at det ikke er noe unormalt eller farlig å være betatt av andre enn samboeren, at det til og med er positivt å "føle at man lever" litt. Kanskje er det det også, jeg har det faktisk veldig bra i forholdet også for tiden. Men likevel. Hjertet banker i dobbel hastighet når jeg ser kollegaen. Tenker på h*n hver eneste kveld før jeg sovner, fantaserer om at samboeren min ikke finnes, og at vi finner hverandre. Er ikke mer sammen med h*n enn jeg må pga jobben, men tonen er dritgod og jeg greier rett og slett ikke å la være å flørte, mer og mer. H*n har følelser for meg også, selv om h*n også har samboer, og selvom jeg ikke vet hvor sterke følelsene for meg er så gjør det ikke saken noe lettere! Spørsmålet mitt er hva folk rent konkret gjør i sånne situasjoner for å komme over forelskelsen! Trenger noe mer aktivt enn å ta tiden til hjelp, for det har jeg gjort i ett år uten effekt. Å unngå kollegaen er ikke et alternativ, heller ikke å skifte jobb. Anonymkode: 68149...ceb
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #2 Skrevet 1. april 2019 Du gjør ingenting? Husk at dette bare er kjemiske reaksjoner oppe i hjernen din. Anonymkode: a53f5...f21 6
Tigertone Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 Om du og kollegaen din har følelser for hverandre, har du tenkt over hvilke følelser du har for samboeren din? Følelser kan gå over, og da må man tenke over hva man selv ønsker. Ønsker du å gå fra samboeren din for din kollega? Hvis ikke så må du jo tenke gjennom hvorfor du ikke ønsker dette. Alle forhold har opp- og nedturer, der følelsene kan virke som de er mindre eller borte. Men av en eller annen grunn blir man likevel. Så her må du jo tenke hva og hvem du ønsker mest, og hvorfor. Kanskje det du trenger er mer romantikk i forholdet, og det å føle seg forelsket i samboeren igjen? Kanskje få inn noen middager ute sammen, kino e.l. andre ting dere gjøre i starten av forholdet. Om du vil bli i ditt nåværende forhold må du bare komme deg gjennom dagene på jobb, fokusere mindre på kollegaen din og prøve å tenke på hen som bare en kollega, ikke en forelskelse. Prøv å fokusere på de tingene du ikke liker med hen.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #4 Skrevet 1. april 2019 Du lar tiden hjelpe deg. Det går over. Anonymkode: 83188...6dd 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 Gresset er meget sjelden grønnere på den andre siden. Fokuser på samboeren din og ikke kollegaen din. Anonymkode: 2ddc2...5b1 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #6 Skrevet 1. april 2019 Dette er som å lese om meg selv. Faktisk så er det så likt at hadde det ikke vært for at min kollega aldri i verden hadde befunnet seg her inne, så hadde jeg mistenkt deg for å være h*n. Jeg har ingen råd da jeg ikke aner hva jeg skal gjøre selv, men jeg føler med deg! Det er en kinkig situasjon. Anonymkode: d4e39...325 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #7 Skrevet 1. april 2019 39 minutter siden, AnonymBruker said: Sier til meg selv at det ikke er noe unormalt eller farlig å være betatt av andre enn samboeren, at det til og med er positivt å "føle at man lever" litt. Kanskje er det det også, jeg har det faktisk veldig bra i forholdet også for tiden. Men likevel. Hjertet banker i dobbel hastighet når jeg ser kollegaen. Tenker på h*n hver eneste kveld før jeg sovner, fantaserer om at samboeren min ikke finnes, og at vi finner hverandre. Er ikke mer sammen med h*n enn jeg må pga jobben, men tonen er dritgod og jeg greier rett og slett ikke å la være å flørte, mer og mer. H*n har følelser for meg også, selv om h*n også har samboer, og selvom jeg ikke vet hvor sterke følelsene for meg er så gjør det ikke saken noe lettere! Spørsmålet mitt er hva folk rent konkret gjør i sånne situasjoner for å komme over forelskelsen! Trenger noe mer aktivt enn å ta tiden til hjelp, for det har jeg gjort i ett år uten effekt. Å unngå kollegaen er ikke et alternativ, heller ikke å skifte jobb. Anonymkode: 68149...ceb Jo, det er det. Anonymkode: 7fbbb...d65 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #8 Skrevet 1. april 2019 Bli med vedkommende inn på dass og se at h*n driter ned dassen. Står på huk og bæsjer, mens du ser på fra nært hold. Etterpå bytter dere roller. Dette vil sannsynligvis ta bort noe av spenningen og attraksjonen, som dere går og føler på og dyrker gjennom daglig flørting. Anonymkode: 25289...243 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #9 Skrevet 1. april 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gresset er meget sjelden grønnere på den andre siden. Fokuser på samboeren din og ikke kollegaen din. Anonymkode: 2ddc2...5b1 Gresset er i mange tilfeller grønnere på andre siden. Anonymkode: 40e8f...524 5 1
Gjest Alterego666 Skrevet 1. april 2019 #10 Skrevet 1. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gresset er i mange tilfeller grønnere på andre siden. Anonymkode: 40e8f...524 Mye grønnere, faktisk.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #11 Skrevet 1. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gresset er i mange tilfeller grønnere på andre siden. Anonymkode: 40e8f...524 Dette. Hvis du har hatt følelser for kollegaen din i ett år, så er det mer enn en crush. Du må finne ut hva du føler for din samboer (uavhengig av hva du føler for kollegaen din), og om du faktisk vil være i forholdet. Dersom det ikke er noe alternativ å gjøre det slutt, og det ikke er et alternativ å slutte i jobben, så er det ikke annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp. Eller å fortelle det til noen, og håpe at det tar vekk magien. Ofte går vi å bygger opp en forelskelse i hodet og til slutt er vi egentlig bare forelsket i forelskelsen, og ikke i personen. Jeg var i akkurat samme situasjon for noen år siden. Hadde det også veldig bra med min samboer, trodde jeg, men viste seg at jeg egentlig bare levde ut fantasien om den andre personen med min samboer. Det var heller ikke noe alternativ for meg å slutte i jobben, men det var jo fordi jeg ikke ville kutte ut denne personen. Kuttet heller ut forholdet enn jobben. For min del var gresset mye grønnere på andre siden. Anonymkode: 3ef2c...70a 2 2
Perle Skrevet 1. april 2019 #12 Skrevet 1. april 2019 Du bør seriøst revurdere forholdet ditt. Du kommer til å ende opp dønn ulykkelig. Selvom dere har det «fint» og greit, er det jo tydeligvis noe som mangler, siden du utviklerer så sterke følelser for andre. 1
Gjest Sozo Skrevet 1. april 2019 #13 Skrevet 1. april 2019 Det er noe du mangler hjemme, som du ikke får hos samboeren din. Finn ut hva det er, og fiks det. Utover det så må du skifte fokus. Prøv å unngå å tenke på han. Tenk på jobben du skal utføre. Og les alle trådene her inne om hvor galt det kan gå om man roter seg borti en kollega når man er opptatt/han er opptatt.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #14 Skrevet 1. april 2019 Kan du ikke se på dette som en anledning til å finne ut om du vil bli mer samboer? Jeg har vært i litt samme båt, men da var det snakk om kjempedårlig forhold hjemme i kombinasjon med å være utrolig betatt av kollega. Dog gikk aldri mine dagdrømmer på å innlede et forhold med kollegaen, og jeg ønsket faktisk ikke å være sammen med ham i en langvarig relasjon. Vår krise gikk ikke over av seg selv, men vi fikk ordnet opp og snudd på forholdet. Nå er vi gift, og vi har barn. Jeg har fortsatt veldig stor sans for den tidligere kollegaen min, men jeg føler virkelig ingenting for ham nå og var jo aldri dypt forelsket. Jeg synes det var utrolig hyggelig når han fikk seg kjæreste og de to fikk barn sammen. Et scenario jeg tvang meg selv til å tenke på for å «vurdere» var at jeg var singel/hadde annen kjæreste og traff på min «eks» tilfeldig på gata. Først skulle jeg tenke at han hadde ny kjæreste, og så skulle jeg se for meg reaksjonen min om jeg så ham på avstand hvor han var forelsket i denne kjæresten og de to hadde en nydelig baby sammen på hans arm. De to skulle liksom ikke se meg, jeg skulle bare se hvilke følelser jeg ville hatt. Den tanken plagde meg veldig, og føltes helt feil. Jeg følte mange vonde følelser da, og så aldri for meg lettelse eller nøytrale følelser. Og det var iallefall begynnelsen for meg til å ta tak i ting. Anonymkode: e6c72...3c4 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #15 Skrevet 1. april 2019 TS her. Takk for mange gode innspill. Det rare her er at gresset er ikke grønnere på den andre siden. Samboeren min er både mer attraktiv og mer min type, og i sin tid var jeg mer tiltrukket av samboeren enn hva jeg er av kollegaen nå. Forholdet mitt er faktisk bedre enn jeg noensinne hadde forestilt meg at jeg skulle ende opp i. Men det viktigste av alt, å innlede et forhold til kollegaen vil innebære å gå fra etableringsfase med livet foran oss (vi har ikke barn) til å hoppe inn som steforelder for to små barn...ganske uønsket for alle involverte med andre ord. Det er mot all odds og erfaring at jeg har hatt følelser for h*n så lenge som jeg har hatt nå. Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå for de som ikke har vært der, men det er fullt mulig for meg å være forelsket i en annen og samtidig ha det ordentlig bra på hjemmebane - det er noe av det som irriterer meg mest, at jeg ikke greier å finne en grunn til at jeg føler som jeg gjør ved å analysere forholdet. Jeg er nok bare ikke monogam av natur. Det med å forestille seg samboeren med ny kjæreste hørtes ut som et ordentlig bra tips, har positiv erfaring med kognitiv terapi og det høres ut som en god tenketeknikk for å flytte fokus! Skal prøves :) Anonymkode: 68149...ceb 2 1
kari-bole Skrevet 1. april 2019 #16 Skrevet 1. april 2019 ohhhh kjære deg, jeg forstår deg godt 🙂 jeg anbefaler deg ikke å gå fra den fløtte forholdet du har, men du kommer til å slitte lenge meg å glemme kollegaen din I mine unge dager var jeg så dritt forelsket i en, men var i forhold med en annen, til slutt endte jeg opp med å flytte fra det landet og til Norge og levde lykkelig i 20 år sammen med X, men jeg har aldri glemt hun jeg var forelsket i den gangen og har alltid lurt på hva hadde det blitt hvis jeg valgt henne, jeg har ikke angret på at jeg ble med min X hjem til Norge. Jeg var forelsket i både X og hun andre samtidig Så situasjonen min var litt kinky Jeg valgte å bli der jeg var med X og fint har jeg hatt det med en fantastisk kvinne i 20 år. så jeg valgte å gå fra hun jeg var forelsket i, ble med min x kone hjem til Norge og bra valg var det selv om vi gikk fra hverandre etter 20 år. Jeg har i alle mine år hatt lyst å vite hva som har skjedd med den andre mennesket, og endelig 17 år senere fant jeg henne i New York, der hun hadde stiftet familie og barn var i bildet, jeg traff henne og fikk ut en fantastisk kveld med både henne og familien hennes. Du kan dessverre ikke gjøre så mye en å ta et valg, enten bli ved siden av han / hun som du er med nå eller bare velg den andre personen og ta konsekvensene deretter. Anbefaler deg å heller bli med den du er så lenge du både er glad og elsker den du er med nå. se de positive tingene der du er, og bruk din fantasi der du er, så lenge igjen dere er glad i hverandre og det er alltid mulig å bytte jobb det er ikke noe problem det, eller velg å ikke flørte med kollegaen din, du trenger ikke å unngå kollegaen men hold en avstand i noe tid og kun ha jobb relasjon med vedkommende, så vil ting roe seg ned. du vet du kaster ikke bensin på bålet 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #17 Skrevet 1. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du gjør ingenting? Husk at dette bare er kjemiske reaksjoner oppe i hjernen din. Anonymkode: a53f5...f21 Nettopp, men kvinnen klikker helt. Går over lik for en mann. Heldigvis er menn mer fornuftig, mister ikke bakkekontakten. Anonymkode: 38a4e...e73 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #18 Skrevet 1. april 2019 Seg var betatt/forelsket i en kollega i 10 år (vi så hverandre ikke hver dag). I samme periode hadde mannen min og jeg både gode og dårlige perioder. Det var aldri aktuelt å avslutte ekteskapet og det skjedde aldri noe mellom meg og kollegaen, annet enn litt flørting. Men han tok opp veldig mye av tankene mine og i perioder tenkte jeg på han hele tiden. Han byttet jobb og da ble jobben min så trist at jeg ikke trivdes lenger, så jeg byttet også jobb. Da gikk det over, og nå tenker jeg nesten aldri på han. Jeg elsket mannen min selv om jeg var betatt av han andre og jeg vet at det var riktig å bli hos han. Vi har det veldig fint i dag, over 10 år senere. Jeg har aldri vært betatt av noen andre enn denne mannen gjennom ekteskapet og jeg tror ikke det kan skje igjen. Håper jeg! Anonymkode: 6a25e...0b5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #19 Skrevet 30. september 2022 Hvordan går det??? Anonymkode: df280...b2f
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #20 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan går det??? Anonymkode: df280...b2f Du lurer på hvordan det går med denne konkrete saken tre år senere 😳 Det er nok et interessant innlegg, lurer på hvor mange i Norge er i denne konkrete situasjonen akkurat nå. Det virker som en av de mest vanlige samlivs dilemmaer... Anonymkode: f351f...bf6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå