Mrs. B Skrevet 18. april 2005 #1 Del Skrevet 18. april 2005 Vi skal plante busker utenfor terrassen vår. Jorden der er nok litt løs/sandete og solen står godt på hele sommeren så det blir fort tørt i bakken. Fra før har vi noen busker som heter Taxus Media Hilli (sameiet som har plantet) og vi vil gjerne plante samme type. Har aldri plantet hekk før - noen som har gode råd å komme med slik at den kommer godt i jord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #2 Del Skrevet 19. april 2005 Ikke plant for tett! Sjekk evt. hvor dette de gamle buskene er plantet, dersom de er noen år gamle. Men ha mer enn disse 30 cm. som alle har mellom thujaene som de driver og planter over alt. Busker blir ofte ganske store! Gi rikelig med vann når du planter og de neste 2 ukene. Spander gjerne noen sekker god jord som du har i hullene som du skal plante i. Jorden som er der fra før kan du legge utover på toppen. På en del busker står det hvor stort og dypt hullet skal være. Følg dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 19. april 2005 #3 Del Skrevet 19. april 2005 Til høsten ev. neste vår må du huske å klippe hekkplantene hvis du vil ha en tett fin hekk. Du skal klippe temmelig mye. Alt for mange er redde for å klippe ned buskene. De gjødsler og gjødsler for at hekken skal bli høy fort. Resultatet blir en høy glissen hekk. Spør i gartneriet hvor mye du skal klippe. De har brosjyrer som du kan få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. april 2005 #4 Del Skrevet 19. april 2005 Til høsten ev. neste vår må du huske å klippe hekkplantene hvis du vil ha en tett fin hekk. Du skal klippe temmelig mye. Alt for mange er redde for å klippe ned buskene. De gjødsler og gjødsler for at hekken skal bli høy fort. Resultatet blir en høy glissen hekk. Spør i gartneriet hvor mye du skal klippe. De har brosjyrer som du kan få. Det er faktisk viktig å vite om hekken skal klippes ned eller ikke. Ta med deg en kvist av hekken til et gartneri og spør. Da jeg flyttet inn i rekkehuset mitt i mai var hekken helt nedklipt. Jeg antok at det var rett og klipte den ned neste vår. Og så tok jeg med en kvist til et gartneri og spurte hva slags hekk jeg hadde. Svaret jeg fikk var at det var en frittvoksende hekk og at den ikke skulle klippes ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå