Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 530 000 kroner i boliglån. Nå har renta gått opp fra 2,45% til 2,7%. Effektiv rente 2,93%. 

Dette er i DNB. Er det en ok rente? Høy/lav i forhold til deg? Hvordan forhandler om dette evt.? Sender mail og spør om mindre rente eller hva?

Anonymkode: ae9a1...5e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har effektive 2.75% fastrente (10 år). Renta di er ok, særlig på et så lavt lån. 

Ja, send bare en e-post. Alle burde gjøre det med låna sine. Ofte. Husk å ta med argumenter på hvorfor du vil ha lavere rente. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sozo skrev:

Jeg har effektive 2.75% fastrente (10 år). Renta di er ok, særlig på et så lavt lån. 

Ja, send bare en e-post. Alle burde gjøre det med låna sine. Ofte. Husk å ta med argumenter på hvorfor du vil ha lavere rente. 

Sikkert dumt spørsmål. Men hvordan argumenter kan det være?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Spør om de kan sette ned renta så du slipper å flytte lånet til en annen bank. Det er mange som er billigere.

https://www.finansportalen.no/bank/boliglan/

Anonymkode: b3454...08a

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

F.eks om lånet ditt er innenfor en viss prosent. Har du betalt ned slik at du har lån for 80% av verdien av boligen, eller 50%. Kan du vise til ditt gode kundeforhold? Har du forsikringer der, eller kan du flytte de over? Vis til banker med lavere rente, og tru med å flytte lånet. Kanskje DNB har noen medlemskap som gir rabatt? 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 530 000 kroner i boliglån. Nå har renta gått opp fra 2,45% til 2,7%. Effektiv rente 2,93%. 

Dette er i DNB. Er det en ok rente? Høy/lav i forhold til deg? Hvordan forhandler om dette evt.? Sender mail og spør om mindre rente eller hva?

Det er ganske dårlig rente, men regner med det skyldes at du har så lavt lån.

AnonymBruker
Skrevet

Syns det var dårlig rente, men det er kanskje fordi du har så lavt lån. Jeg ville sjekket litt rundt. Selv har jeg 2,2 millioner i lån og effektiv rente på 2,16 % hos Nordea. Har ikke fått beskjed om ny renteøkning enda, men jeg regner med den kommer snart. MEN det blir uansett ikke 2,93 %

Anonymkode: bbcf8...231

AnonymBruker
Skrevet

TS: 

Ja, fikk ikke ned renta. Kanskje i mai, da de bankene som var på finansportalen ikke hadde økt rentene sine enda. 

AnonymBruker
Skrevet

Had 1,99 selv etter siste bankbyttet, men sels ganger så mye i lån...

Anonymkode: f71cc...45c

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får stort sett bedre rente jo mer penger du låner.

Anonymkode: 6468c...215

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke bank? Har 2,65 jeg og synes det er mye. 

Anonymkode: e776d...66e

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvilken bank som har grei rente for en med lån på 1mill? Ser det er stor forskjell på lånesum, lønner seg nesten å ha 2mill i bolilån fremfor 1, kjempeforskjell på renten. Og om man har nedbetalt 50% av boligen får man jo dritbra rente. 

Anonymkode: 1ad9b...49e

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvilken bank som har grei rente for en med lån på 1mill? Ser det er stor forskjell på lånesum, lønner seg nesten å ha 2mill i bolilån fremfor 1, kjempeforskjell på renten. Og om man har nedbetalt 50% av boligen får man jo dritbra rente. 

Forsøk denne: https://www.finansportalen.no/bank/

AnonymBruker
Skrevet

Hva er den laveste renta man kan få hos DNB? Snakket med dem på chat i dag, og de insisterte på at det absolutt laveste de kunne gå var 2,44%. Syntes det høres lite sannsynlig ut at de ikke har lov til å gå lavere...

Anonymkode: 035e9...ebb

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er den laveste renta man kan få hos DNB? Snakket med dem på chat i dag, og de insisterte på at det absolutt laveste de kunne gå var 2,44%. Syntes det høres lite sannsynlig ut at de ikke har lov til å gå lavere...

Anonymkode: 035e9...ebb

Jeg har så lav rente i DnB at jeg ikke tør si hva den er 😆

Anonymkode: 1fea1...271

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har så lav rente i DnB at jeg ikke tør si hva den er 😆

Anonymkode: 1fea1...271

Men da har du vel også et boliglån du tok opp før du var 34, eller lån innenfor 60% av verdien??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...