AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Jeg er 25 år gammel og er snart på vei mot å bli ung ufør, dagene mine nå består av mye gaming og takeaway/annen fast food. Nå som jeg blir ufør er det jo muligheter for å reise til utlandet, og kanskje treffe noen likesinnede. Hvilke land er det best å dra på ferie til? Jeg er interessert i å reise mye utenlands så jeg ønsker noen råd til hvordan jeg kan finne likesinnede folk, og også andre forslag og råd til hvordan man kan leve et greit liv som ufør. Jeg har ikke noe sosial krets i Norge eller noe Anonymkode: 1b524...3a6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #2 Skrevet 1. april 2019 Hva mener du med likesinnede i utlandet? Skjønte ikke helt hva du tenker? Anonymkode: b2add...526 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 Skjønte heller ikke helt hva du mener.... Anonymkode: 393a8...18d 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #4 Skrevet 1. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med likesinnede i utlandet? Skjønte ikke helt hva du tenker? Anonymkode: b2add...526 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjønte heller ikke helt hva du mener.... Anonymkode: 393a8...18d glem den delen, vet ikke helt hva jeg mener selv. prøver å spørre om noen har råd til hvordan jeg kan skape meg et greit liv, gitt at jeg liker å reise mye. Er vel mange som har vært i samme situasjon som meg der man har lite nettverk i norge Anonymkode: 1b524...3a6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 Det du burde gjøre sporenstraks er å få et bedre kosthold. Du kommer til å bli skinny fat (sannsynligvis feit om du ikke allerede er det), huden din kommer til å se ut som en dass, du blir sløv i sinnet- det vil synes i øynene og ansiktet ditt. Dårlig kosthold gir som regel mindre motivasjon, mindre gledesfølelser, mindre friskhet, mer brain fog Du burde også finne ut en måte å ha en enkel måte å trene litt styrke hjemme (om du ikke har form til å reise på senter regelmessig). Kjøp noen manualer med ulike vekter du kan ta på og av. Løft minst annehver dag. Ta pushups og knebøy. Styrketrening vil få deg til å føle deg friskere, sterkere og holdningen din vil bli bedre, ryggen blir mer rak og du vil ha en bedre "posture". Når det gjelder utenlandsreiser er det begrenset hvor mye du har råd å reise, med mindre du hadde en god uføreforsikring, foreldre som har gitt deg penger, arv e.l. Om du ikke har hatt noe annet enn AAP og får minstesats ufør, så er det rundt 17 000 utbetalt i mnd. Om du har dyr husleie + strøm, internett, forskring, mobil, mat, medisin osv, så blir det ikke mye igjen til sparing. Men det er nok mulig å reise 1 gang i året om du hardprioriterer det og lever sparsommlig utenom. Dvs, ikke mye alkohol, spising ute, kjøpe teknologiske greier, mye spill osv. Å finne seg venner er mye vanskeligere. Om du spiller MMO er det en måte å få seg et nettverk. Spiller du for eksempel Overwatch finnes det discordgrupper for den type spill. Bor du nær en storby, se om de har møter for å spille brettspill, der kan du bli kjent med andre nerder og brettspill er veldig gøy. Kanskje det finnes andre nerdeaktiviteter i nærområdet? Anonymkode: e4b43...ad9 9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #6 Skrevet 1. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du burde gjøre sporenstraks er å få et bedre kosthold. Du kommer til å bli skinny fat (sannsynligvis feit om du ikke allerede er det), huden din kommer til å se ut som en dass, du blir sløv i sinnet- det vil synes i øynene og ansiktet ditt. Dårlig kosthold gir som regel mindre motivasjon, mindre gledesfølelser, mindre friskhet, mer brain fog Du burde også finne ut en måte å ha en enkel måte å trene litt styrke hjemme (om du ikke har form til å reise på senter regelmessig). Kjøp noen manualer med ulike vekter du kan ta på og av. Løft minst annehver dag. Ta pushups og knebøy. Styrketrening vil få deg til å føle deg friskere, sterkere og holdningen din vil bli bedre, ryggen blir mer rak og du vil ha en bedre "posture". Når det gjelder utenlandsreiser er det begrenset hvor mye du har råd å reise, med mindre du hadde en god uføreforsikring, foreldre som har gitt deg penger, arv e.l. Om du ikke har hatt noe annet enn AAP og får minstesats ufør, så er det rundt 17 000 utbetalt i mnd. Om du har dyr husleie + strøm, internett, forskring, mobil, mat, medisin osv, så blir det ikke mye igjen til sparing. Men det er nok mulig å reise 1 gang i året om du hardprioriterer det og lever sparsommlig utenom. Dvs, ikke mye alkohol, spising ute, kjøpe teknologiske greier, mye spill osv. Å finne seg venner er mye vanskeligere. Om du spiller MMO er det en måte å få seg et nettverk. Spiller du for eksempel Overwatch finnes det discordgrupper for den type spill. Bor du nær en storby, se om de har møter for å spille brettspill, der kan du bli kjent med andre nerder og brettspill er veldig gøy. Kanskje det finnes andre nerdeaktiviteter i nærområdet? Anonymkode: e4b43...ad9 Hei, takk for svar! Jeg driver med hjemmetrening og holder meg normalvektig, jeg vil ikke si at jeg har noe problemer med utseende, men det stemmer at jeg sliter med lite energi, derfor skal jeg endre på kostholdet. Jeg lever også veldig billig og jeg vil ha mulighet til å spare rundt 4-5000 nok hver mnd, jeg er ikke ute etter å møte nerder eller delta på nerdeaktiviteter i nærområdet, jeg vil treffe kvinner i utlandet. Har lest om mange som reiser mye til Thailand Anonymkode: 1b524...3a6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #7 Skrevet 1. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, takk for svar! Jeg driver med hjemmetrening og holder meg normalvektig, jeg vil ikke si at jeg har noe problemer med utseende, men det stemmer at jeg sliter med lite energi, derfor skal jeg endre på kostholdet. Jeg lever også veldig billig og jeg vil ha mulighet til å spare rundt 4-5000 nok hver mnd, jeg er ikke ute etter å møte nerder eller delta på nerdeaktiviteter i nærområdet, jeg vil treffe kvinner i utlandet. Har lest om mange som reiser mye til Thailand Anonymkode: 1b524...3a6 Du tenker at en likesinnet er en kvinne i thailand? Hva har dere til felles? Gaming og takeaway? Anonymkode: e4b43...ad9 33
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #8 Skrevet 1. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tenker at en likesinnet er en kvinne i thailand? Hva har dere til felles? Gaming og takeaway? Anonymkode: e4b43...ad9 Det var ikke det jeg skrev. Vennligst ikke skriv på denne tråden dersom du ikke ønsker å komme med noe nyttig. Anonymkode: 1b524...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #9 Skrevet 1. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det var ikke det jeg skrev. Vennligst ikke skriv på denne tråden dersom du ikke ønsker å komme med noe nyttig. Anonymkode: 1b524...3a6 Quote Nå som jeg blir ufør er det jo muligheter for å reise til utlandet, og kanskje treffe noen likesinnede 12 minutter siden, AnonymBruker said: jeg er ikke ute etter å møte nerder eller delta på nerdeaktiviteter i nærområdet, jeg vil treffe kvinner i utlandet. Har lest om mange som reiser mye til Thailand Anonymkode: 1b524...3a6 Da må du nesten forklare hva du mener her. Mener du at dine likesinnede er andre menn som reiser til thailand for å møte kvinner? Du tror du er så lav tier mann at de mannfolka er de eneste likesinnede du kan møte? At de eneste mannfolka du har noe til felles med, er de som har så dårlige utviklede sosiale antenner at de ikke fungerer normalt og må reise til thailand for å dra med seg en kvinne som trenger penger tilbake til norge? Og du er ikke en gang villig til å forsøke møte intelligente og sjarmerende mennesker i norge som ville likt deg og hatt deg med i vennegjengen? Anonymkode: e4b43...ad9 9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #10 Skrevet 1. april 2019 Jeg tror ikke du får så mange nyttige svar før du forklarer hva du egentlig ønsker og lurer på. På meg virker det som om du ønsker å reise ofte til Thailand for å treffe damer?? Og ellers vil du leve billig og game? Anonymkode: eeb31...c08 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #11 Skrevet 1. april 2019 På hvilken måte er du ufør? Anonymkode: b6bb0...bd3 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #12 Skrevet 1. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du får så mange nyttige svar før du forklarer hva du egentlig ønsker og lurer på. På meg virker det som om du ønsker å reise ofte til Thailand for å treffe damer?? Og ellers vil du leve billig og game? Anonymkode: eeb31...c08 Der har du det ja. Jeg ønsker å leve billig i Norge, og reise til ulike steder 3-4 ganger iløpet av året, ikke bare Thailand. Anonymkode: 1b524...3a6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #13 Skrevet 1. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du nesten forklare hva du mener her. Mener du at dine likesinnede er andre menn som reiser til thailand for å møte kvinner? Du tror du er så lav tier mann at de mannfolka er de eneste likesinnede du kan møte? At de eneste mannfolka du har noe til felles med, er de som har så dårlige utviklede sosiale antenner at de ikke fungerer normalt og må reise til thailand for å dra med seg en kvinne som trenger penger tilbake til norge? Og du er ikke en gang villig til å forsøke møte intelligente og sjarmerende mennesker i norge som ville likt deg og hatt deg med i vennegjengen? Anonymkode: e4b43...ad9 Jeg ønsker ikke flere svar fra deg, alt du gjør er å komme med teorier om hvem du tror er mine likesinnede, jeg skrev tidligere i tråden at dere bare må glemme den delen om "likesinnede" fordi det var veldig vagt. Anonymkode: 1b524...3a6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #14 Skrevet 1. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte er du ufør? Anonymkode: b6bb0...bd3 psykisk Anonymkode: 1b524...3a6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #15 Skrevet 1. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der har du det ja. Jeg ønsker å leve billig i Norge, og reise til ulike steder 3-4 ganger iløpet av året, ikke bare Thailand. Anonymkode: 1b524...3a6 Så... Du lurer på hvilke land du kan reise til for å treffe damer og andre uføre? Anonymkode: eeb31...c08 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #16 Skrevet 1. april 2019 Jeg ville nok gitt deg helt andre råd enn å reise til utlandet for å treffe damer. 1. Å finne deg noe meningsfullt å bruke dagene dine til. 2. Holde deg i form og endre kostholdet ditt. 3. Skaffe deg et nettverk hjemme, feks gjennom organisasjoner eller frivillighet. Anonymkode: eeb31...c08 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #17 Skrevet 1. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så... Du lurer på hvilke land du kan reise til for å treffe damer og andre uføre? Anonymkode: eeb31...c08 Ja 😂 Anonymkode: 1b524...3a6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #18 Skrevet 1. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville nok gitt deg helt andre råd enn å reise til utlandet for å treffe damer. 1. Å finne deg noe meningsfullt å bruke dagene dine til. 2. Holde deg i form og endre kostholdet ditt. 3. Skaffe deg et nettverk hjemme, feks gjennom organisasjoner eller frivillighet. Anonymkode: eeb31...c08 Takk! Det var relevant og gode råd. I motsetning til de andre som har svar Anonymkode: 1b524...3a6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #19 Skrevet 1. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Der har du det ja. Jeg ønsker å leve billig i Norge, og reise til ulike steder 3-4 ganger iløpet av året, ikke bare Thailand. Anonymkode: 1b524...3a6 Hvilke andre land, da? Anonymkode: b6bb0...bd3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #20 Skrevet 1. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilke andre land, da? Anonymkode: b6bb0...bd3 Spania, hellas f.eks Anonymkode: 1b524...3a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå