Gå til innhold

Iskrem du savner

Anbefalte innlegg

Skrevet

For hundrede år siden, eller nesten så lenge siden, fantes der en rød ball i plast med is inni. Når isen var spist opp, kunne ballen settes medfølgende strikk i mellom lokket og ballen og ballen brukes til å pakke med. 

Også Sjokokirs i små begre med mye mørk sjokolade og kirsebær i bunnen! 

@Hoppetaujenta husker du disse? Eller er du ikke gammel nok?

Anonymkode: d3518...dc6

• Liker 2
Skrevet

Ja  savner det å kunne gå og kjøpe seg EN pinup

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For hundrede år siden, eller nesten så lenge siden, fantes der en rød ball i plast med is inni. Når isen var spist opp, kunne ballen settes medfølgende strikk i mellom lokket og ballen og ballen brukes til å pakke med. 

Også Sjokokirs i små begre med mye mørk sjokolade og kirsebær i bunnen! 

@Hoppetaujenta husker du disse? Eller er du ikke gammel nok?

? Den første der må jeg nok ha et bilde av for å erindre, men sjokokirsjene var nydelige og jeg spiste dem med liten teskje så jeg kunne få skrapt ut all sjokoladen i bunnen. Kjempegode var de og jeg savner is fra fortiden... ❤️

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (59 minutter siden):

? Den første der må jeg nok ha et bilde av for å erindre, men sjokokirsjene var nydelige og jeg spiste dem med liten teskje så jeg kunne få skrapt ut all sjokoladen i bunnen. Kjempegode var de og jeg savner is fra fortiden... ❤️

Den første tror jeg er så gammel at den ikke finnes på iskart eller Google, Husker vi hadde noen gjemt i fryseboksen og fikk. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja husker den, kom vel bla i tress?

Anonymkode: 6182a...bcc

Kan hende den kom i tress også, men jeg husker best vanilje.

Anonymkode: 59f06...504

Skrevet

Jeg savner den Tyrkisk Pepper-isen fra Diplom is som fantes på midten av 90 tallet 

images?q=tbn:ANd9GcRFSN9TRXVKO08E9ysyCbY

Det finnes en liknende nå som er til salgs i flerpakninger, men jeg synes ikke den er like god.

Det kan også være at jeg rett og slett husker feil.  På 90-tallet var kombinasjonen av salt lakris og  vaniljeis noe nytt og spennende, og for meg en skikkelig stor smaksopplevelse.  Det har ikke nyhetens interesse på samme måte nå lenger. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 23.37):

Jeg savner en is som kom i en rektangulær pappkartong. Den kunne liksom legges hel på et fat og skjæres skiver av. Det er ingen som husker denne isen! Jeg husker ikke merke eller noe,bare at pakken hadde en mørk farge,og isen var veldig god. 

Anonymkode: 59f06...504

Var det fra Diplom is? 

I barndommen min på 70-tallet og litt inn på 80-tallet, kjøpte vi is i blokker som var pakket i papp. De kom i smakene vanilje, krokan, tress og sjokolade. Jeg tror de var på 0,75 liter, men kan også ha vært større. 

Jeg husker at det var noe helt nytt da isen begynte å komme i toliters plastbokser på første halvdel av 80-tallet. 

Skrevet
Perelandra skrev (59 minutter siden):

Jeg savner den Tyrkisk Pepper-isen fra Diplom is som fantes på midten av 90 tallet 

images?q=tbn:ANd9GcRFSN9TRXVKO08E9ysyCbY

Det finnes en liknende nå som er til salgs i flerpakninger, men jeg synes ikke den er like god.

Det kan også være at jeg rett og slett husker feil.  På 90-tallet var kombinasjonen av salt lakris og  vaniljeis noe nytt og spennende, og for meg en skikkelig stor smaksopplevelse.  Det har ikke nyhetens interesse på samme måte nå lenger. 

Jeg savner også den. Den var så mye bedre før. Jeg liker den som er nå også, men ble skikkelig skuffa siden jeg trodde den skulle være den samme. Spiste store mengder av den sommeren 95 og muligens også 96. Den var vel bare i salg 1-2 somre. 

Skrevet

Jeg husker en is jeg pleide å få hos bestemor da jeg var liten: Den minnet om PinUp-is, men men den hadde jordbæris istedenfor vanlig vanilje. På pakken tror jeg det var tegning av en gris med rød/rosa kjole og hårsløyfe. 

Jeg har aldri sett den verken før eller siden, og ingen andre skjønner hva jeg snakket om. Begynner å lure på om det er en fantasi-is jeg har :D 

Er det noen her som husker?

Skrevet

Sjokokirsj er tilbake for den som ikke har fått det med seg. 

Neste på ønskelista mi er plattfot. Vi kalte den bare for tåfis-is. 😂

Anonymkode: 87c97...3cd

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg husker en is fra 80-tallet, den hadde sjokoladetrekk, vaniljeis og en kjerne av sjokolade med en slags nøttesmak. Utrolig god. Papiret hadde en blå/grønn-ish farge, med mennesker som løp (tror jeg, det husker jeg bare vagt). Noen som husker den? 

Anonymkode: c6d9e...413

• 9 måneder senere...
Skrevet
Bingo Bongo skrev (På 19.5.2022 den 22.20):

Jaaa! En som var helt gul med sjokoladetrekk på toppen, og en som var helt rød/rosa uten sjokoladetrekk. 

Finner ikke disse på noen av de gamle is-plakatene fra 70-80-tallet som jeg har sett, så begynner nesten å lure på om jeg har drømt det. 🤭

Sjokokirch kan jeg derimot klare meg uten. 🤪

Helt nydelig den røde saftisen. Stort savn. Har prøvd å finne informasjon om hvem som hadde de to Irene.

Skrevet

Noen andre i tråden nevnte Døla-is. Savner denne kroneisen de hadde. Det var solbær-syltetøy, mørk sjokolade og kjeks. Mener også at den kanskje var laget på ekte fløte, for den hadde mer fyldig smak enn ordinær kroneis.

18281.jpg

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 22.08):

Sjokokirsj er tilbake for den som ikke har fått det med seg. 

Neste på ønskelista mi er plattfot. Vi kalte den bare for tåfis-is. 😂

Anonymkode: 87c97...3cd

Ikke samme. Vil ha den i samme pakningen som når jeg var barn. Høydepunktet var jo sjokoladen i bunnen🤩

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Inspira hadde tidligere en hasselnøttis, den savner jeg veldig. De hadde også en tilsvarende i kuleis, hvor det var hasselnøttis og masse sjokolade med litt nougataktig smak. Den var nydelig.

Nå er det nesten umulig å gå tak i hasselnøttis. 

Anonymkode: 1f10c...65f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...