Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi har nettopp fått en unge, og jeg er selvfølgelig utrolig glad på hennes vegne. Jeg har spurt hun gjennom hele graviditeten hvordan det står til og hva som helst rundt dette. Vi bor ganske langt fra hverandre, så vi får kanskje sett hverandre 1 gang i året. Så all kommunikasjon skjer via nettet. 

Gjennom hele graviditeten har hun ikke spurt meg en eneste gang hvordan ting er med meg. Det eneste hun snakker om er sitt og seg, og jeg føler sånn på skyldfølelse at jeg føler det sånn som dette. De få gangene hun skriver til meg først så er det alltid noe hun vil fortelle ang. graviditet, fødsel eller barnet. Jeg er jo glad for å få oppdateringer, til en viss grad... Det har skjedd masse nytt i livet mitt også! Som hun ikke vet om en gang fordi hun ikke har spurt meg en eneste gang! Jeg har bare sagt noen få ord om disse tingene, men hun har ikke vært interessert i å snakke om det.

Hun har jo fått et barn, og jeg vet jo hvor mye det har å si, og hvor viktig det er! Men jeg bare føler etter 9 måneder hvor hun har kun snakket om sitt og seg, så er jeg LEI. 😥Hadde lyst til å besøke hun etter fødselen men føler nå at jeg har mindre lyst. 

Jeg føler meg så utrolig egoistisk og dum! 

Anonymkode: d4aff...f2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare dropp å ta kontakt en stund. Mest sannsynlig vil hun da selv forstå at du er borte, og hvorfor, og ta seg litt sammen.

Lær deg å sette grenser, og la folk leve opp til deg, ellers vil du tappe deg selv tom for energi. 

Anonymkode: 3a4fd...bc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare dropp å ta kontakt en stund. Mest sannsynlig vil hun da selv forstå at du er borte, og hvorfor, og ta seg litt sammen.

Lær deg å sette grenser, og la folk leve opp til deg, ellers vil du tappe deg selv tom for energi. 

Føler virkelig ikke at jeg har nok venner til å kutte kontakten med henne. Jeg har kun 2 venninner.

Jeg har allerede sluttet å ta kontakt med henne ved å ikke oppdatere hun på ting i livet mitt, og svarer kun kort når hun skriver til meg. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler virkelig ikke at jeg har nok venner til å kutte kontakten med henne. Jeg har kun 2 venninner.

Jeg har allerede sluttet å ta kontakt med henne ved å ikke oppdatere hun på ting i livet mitt, og svarer kun kort når hun skriver til meg. 

Jeg sa ikke du skulle kutte kontakten. Men det å være den mest desperate, som alltid er skuffet, er ofte ikke noe sjakktrekk. Da blir man ofte så sur at det skinner gjennom.

Dessuten, verden er full av mennesker man kan bli kjent med. Skaffe flere venner.

AnonymBruker
Skrevet

Må du vente med å bli spurt om hvordan det går da? Kan du ikke bare dele de gode nyhetene i livet ditt? 

Anonymkode: cf682...276

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du vente med å bli spurt om hvordan det går da? Kan du ikke bare dele de gode nyhetene i livet ditt? 

Anonymkode: cf682...276

Jeg har gjort det, men føler meg så dum når jeg får "ok" "bra" eller "lol" som respons og fortsetter å snakke om sitt. Det har f.eks vært: besto oppkjøringa, kalt inn til intervju, fått jobb.

Hun pleide selvfølgelig ikke å være sånn her før. Det skjedde helt drastisk etter hun ble gravid. 

AnonymBruker
Skrevet

om dere er gode venninner, og du kunne tenkt deg å fortsette å ha kontakt med henne, så kan du jo ta det opp hvordan du føler deg i forholdet.

Anonymkode: f0ebb...02c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å få barn er jo en ekstremt stor livsomveltning. Vær litt raus nå når hun er i en så spesiell situasjon. Vennskap går opp og ned. Senere er kanskje rollene byttet om?

Kan du ikke bare ringe henne og fortell henne om alt det spennende som skjer i livet ditt?

Anonymkode: 757d4...cbf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...