AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Noen som har vært på interrail med to barn/ungdom i 10-15-årsalder? Har litt lyst å reise litt i Europa i sommer, men har ikke bil og man ser mer med tog enn med fly Mest sannsynlig sørover i Europa, i alle fall ikke østover eller Storbritannia. Anonymkode: 94356...e23
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #2 Skrevet 1. april 2019 Ja, kjempegøy! Planlegg og reserver togbilletter og hotell på forhånd. Anonymkode: 20141...6b3 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 I fjorsommer var vi på tur i en måned. Men vi kjøpte billettene direkte hos operatør. Det ble langt billigere, men mer rigid da vi hadde datoer og tider hele veien. Det ble ingen problemer, et tog som ble kansellert i Tyskland, men dem ordna raskt opp slik at vi kom på et annet tog samme dag. Det er flere tog man må bestille plass på forhånd, og de skal ofte ha et mellomlegg i tillegg til i interrail-billetten. Her var yngste 8 år på turen. Anonymkode: 51cbc...cc3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #4 Skrevet 1. april 2019 Ikke direkte interrail. Men da barna var 7 og 12 år, så tok vi fly til Roma, var der noen dager, og reiste videre med tog, og siste stopp var Paris, og der tok vi flyet hjem. Vi brukte god tid, nesten 4 uker og hadde 5 stopp. De to lengste stoppene var den italienske riviera, og Paris, hvor vi var flere dager i Disneyland. Ellers var vi i Genova, Nice og Lyon. Dette var en helt fantastisk reise, jeg reiste alene med de. Fly og hotell hadde jeg bestilt på forhånd. Togbilletter kjøpte jeg den dagen jeg kom til byen. For det kan være utsolgt den dagen og dagen etter, så lurt å kjøpe de 2 dager før minst. Vi reiste i juli og august. Anonymkode: 46535...64d 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #5 Skrevet 2. april 2019 Har dere forslag til hvor vi kan ta litt lengre stopper? Gjerne et sted med strand og varme hvor vi da kan ha en lengre stopp? Har dere i hovedsak bodd på hoteller eller har dere bodd på ungdomsherberger? Anonymkode: 94356...e23
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #6 Skrevet 2. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har dere i hovedsak bodd på hoteller eller har dere bodd på ungdomsherberger? Anonymkode: 94356...e23 Vi bodde utelukkende på hotell, men det er fordi jeg nekter å dele bad osv med andre pga sykdom (og litt fisefin) Anonymkode: 51cbc...cc3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 ikke med tenåringer, og ikke med interrail billett, men tog i Europa har jeg mye erfaring med. Uansett type billett, gå inn på norwegian eller skyscanner, og se hvor du kan fly billigst mulig. Og ta toget derfra. Togturen fra Norge før du er i mer spennende og rimelige land er unødvendig. Jeg ville lagt opp ruta før avreise. Av flere grunner - det er mye mer å velge i, Europa kan bli veldig fullbooket om sommeren. Du har tid til å undersøke kvalitet og andres erfaringer med stedene. Og du har en klar plan for hvordan du kommer deg fra togstasjoner til overnattigssteder. Og ikke minst - man slipper stress og diskusjoner underveis. Å begynne å skrive om eksakte steder er krevende før du har flere planer. Hva ønsker dere? Kultur og landskap? billigst mulig overnatting og mat? Turistifisert eller urørt? Nord/vest (mer værusikkert), sentral (mange fine innsjøer) eller sør (varmt)? Overraskende nok er det veldig mange fine steder litt østover, og det er også veldig trygt, med et fantastisk prisnivå. Men landene som er ekstremt trygge og "must" for de som har reist lite er jo Spania, Frankrike, Italia. Anonymkode: 5da4e...502 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #8 Skrevet 2. april 2019 Vil ha varme, bad, rimelig overnatting og mat, gjerne urørt. Så søreuropa er vel det som er det som kan være best for oss Begynte å tenke litt i retning Kroatia kanskje? I så fall kan jo Italia også være et sted å få med seg noe av - der er det flere steder jeg har lyst å dra innom. Anonymkode: 94356...e23
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #9 Skrevet 3. april 2019 To ganger med tre barn 8-14 på interrail 👍🏼 Kjempegøy. Men planla turen godt, Dvs tog og hoteller( vi bodde også hos venner underveis) Anonymkode: 129de...2c6
GinandTonic Skrevet 3. april 2019 #10 Skrevet 3. april 2019 Man behøver ikke å planla godt, bare ha et utgangspunkt på hvor dere vil. Kanskje dere møter noen kule folk på veien, og poof det ble planene forandret.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #11 Skrevet 3. april 2019 28 minutter siden, GinandTonic skrev: Man behøver ikke å planla godt, bare ha et utgangspunkt på hvor dere vil. Kanskje dere møter noen kule folk på veien, og poof det ble planene forandret. Er egentlig litt det jeg vil, men vil gjerne ha litt halvveis planlagt på forhånd. Bare for ikke å bruke mye tid på det når vi er på tur. Anonymkode: 94356...e23
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #12 Skrevet 3. april 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: To ganger med tre barn 8-14 på interrail 👍🏼 Kjempegøy. Men planla turen godt, Dvs tog og hoteller( vi bodde også hos venner underveis) Anonymkode: 129de...2c6 Hvor var dere? Og likte barna det? Anonymkode: 94356...e23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå