Martinus Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Kjære kvinnemennesker, Jeg trenger noen tips til hvor vi kan flytte i nærheten av Oslo. Vi bor i dag i en tomannsbolig i et veldig dyrt område nært Oslo. Størrelsen er det ingenting feil med, men vi har trafikkstøy og det er ikke så barnevennlig for toåringen vår. Enebolig her har vi ikke nubbesjans til å få råd til, og vi har ikke så lyst til å flytte oss «sidelengs» i boligmarkedet heller. Derfor vurderer vi å pakke sammen og flytte til et annet sted hvor det er greit å komme seg til og fra Oslo. Spørsmålet er bare hvor. Kravene våre er som følger: - togreise under 30 min, og hyppige avganger - det må være greit å kjøre til og fra i rushen (jeg må kjøre bil) - man må kunne kjøpe enebolig for under 11 millioner Er det noen som har noen forslag til hvor vi kan bosette oss?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 Ski eller Kolbotn kanskje?😊 Kort vei til Oslo, men likevel utenfor byen. Snart er follobanen ferdig også. Veldig barnevennlig. Anonymkode: 27c78...6cf
Martinus Skrevet 1. april 2019 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2019 Er ikke det et trafikkmareritt? Jeg skal levere i barnehagen og kjøre på jobb. I dag er jeg på jobb 08:05 etter å ha levert. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 Når nye Follobanen kommer tar det vel 10 min inn til Oslo tror jeg. Ville absolutt sett i det området😄 Anonymkode: 241b8...cdd
Martinus Skrevet 1. april 2019 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mye fint i Asker Anonymkode: 53ba9...d29 Det har vi vurdert, men budsjettet vårt når ikke så veldig langt der, spesielt om man skal bo nært toget. E18 i morgeneushet er heller ikke så veldig gøy..
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #8 Skrevet 1. april 2019 Langhus eller Ski. På Langhus er det halvtimes avganger på toget om morgenen, men fra Ski er det masse avganger pr time, da mange tog fra ulike steder stopper der på vei til Oslo. Uansett vil tiden det tar å reise med tog til Oslo S krympe vesentlig snart, når Follobanen er ferdig bygget. Kan anbefale Ski. Har bodd der selv i mange år og det var et flott sted å oppdra barn. Har flyttet nå, men savner det av og til. Anonymkode: be86e...985
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #9 Skrevet 1. april 2019 PS! Sjekk først ut om du finner barnehager som åpner tidlig nok om morgenen. Vi brukte to kommunale barnehager, og ingen av de åpnet før 8..... Anonymkode: be86e...985
Puny Skrevet 1. april 2019 #10 Skrevet 1. april 2019 Nord for Oslo. Nittedal, eller et sted mellom Oslogrensen og Gardermoen. Mange fine områder der.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #11 Skrevet 1. april 2019 1 time siden, Martinus skrev: Er ikke det et trafikkmareritt? Jeg skal levere i barnehagen og kjøre på jobb. I dag er jeg på jobb 08:05 etter å ha levert. Uansett hvor du bosetter deg i sirkelen rundt Oslo vil det være et trafikkmareritt om du skal kjøre inn til byen i rushtiden. Anonymkode: 9e8cf...3d2 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #12 Skrevet 1. april 2019 Jessheim er fint, men om du tenker kjøre vil du ha trafikken fra ca Kløfta og inn til byen. Anonymkode: 9e8cf...3d2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #13 Skrevet 1. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jessheim er fint, men om du tenker kjøre vil du ha trafikken fra ca Kløfta og inn til byen. Anonymkode: 9e8cf...3d2 Jessheim kan være bra om du ikke har barn som skal vokse opp der (grøss!). Skulle heller ha valgt "indre bakfjord" et sted, fremfor Jessheim/Råholt. Anonymkode: 3f6e0...f13 2
Muskath Skrevet 1. april 2019 #14 Skrevet 1. april 2019 Det er ingen steder sør/vest for Oslo der det går greit med bil til og fra Oslo i rushtrafikken. 2
Martinus Skrevet 1. april 2019 Forfatter #15 Skrevet 1. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uansett hvor du bosetter deg i sirkelen rundt Oslo vil det være et trafikkmareritt om du skal kjøre inn til byen i rushtiden. Anonymkode: 9e8cf...3d2 26 minutter siden, Muskath skrev: Det er ingen steder sør/vest for Oslo der det går greit med bil til og fra Oslo i rushtrafikken. Det fungerer fint fra Bærum og inn til byen i rushen. Det er sjelden jeg bruker mer enn 20 minutter. Naturligvis må jeg bruke lengre tid om vi flytter, men helst ikke timesvis.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #16 Skrevet 1. april 2019 Hva med Røa? Stille, barnevennlig, under 20 minutter på T-banen inn til byen og flere eneboliger til salgs for under 11 mill. Anonymkode: d1172...67f 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #17 Skrevet 1. april 2019 Hvis du skal ha enebolig for under 11 mill må du ut til f.eks Larvik, Halden, Kongsvinger osv. Ikke noe 30 min med tog her. Anonymkode: 2d42b...cb3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #18 Skrevet 1. april 2019 8 timer siden, Martinus skrev: Kjære kvinnemennesker, Jeg trenger noen tips til hvor vi kan flytte i nærheten av Oslo. Vi bor i dag i en tomannsbolig i et veldig dyrt område nært Oslo. Størrelsen er det ingenting feil med, men vi har trafikkstøy og det er ikke så barnevennlig for toåringen vår. Enebolig her har vi ikke nubbesjans til å få råd til, og vi har ikke så lyst til å flytte oss «sidelengs» i boligmarkedet heller. Derfor vurderer vi å pakke sammen og flytte til et annet sted hvor det er greit å komme seg til og fra Oslo. Spørsmålet er bare hvor. Kravene våre er som følger: - togreise under 30 min, og hyppige avganger - det må være greit å kjøre til og fra i rushen (jeg må kjøre bil) - man må kunne kjøpe enebolig for under 11 millioner Er det noen som har noen forslag til hvor vi kan bosette oss? 7 timer siden, Martinus skrev: Er ikke det et trafikkmareritt? Jeg skal levere i barnehagen og kjøre på jobb. I dag er jeg på jobb 08:05 etter å ha levert. Du skal levere i barnehagen og vil kjøre i 07:30 tiden. Du skal inn til Oslo? Ja, på den tiden er det kokos på absolutt alle veier inn til Oslo. Du må tenke tanken på om trafikkravet ditt er absolutt og viktigere enn de andre kravene. Men, det er dine/deres krav og ikke mennesker på KG sinn oppgave eller ansvar å sortere boligmarkedet for dere i områdene 30 minutter fra Oslo. Anonymkode: eef02...c06
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #19 Skrevet 1. april 2019 7 hours ago, Martinus said: Er ikke det et trafikkmareritt? Jeg skal levere i barnehagen og kjøre på jobb. I dag er jeg på jobb 08:05 etter å ha levert. Follo er ikke noe problem. Bør i Drøbak og er på jobb til 8. Anonymkode: eaf9a...f9f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #20 Skrevet 1. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du skal ha enebolig for under 11 mill må du ut til f.eks Larvik, Halden, Kongsvinger osv. Ikke noe 30 min med tog her. Anonymkode: 2d42b...cb3 Får masse eneboliger under 11 mill i Follo og sikkert på Romerike også. Anonymkode: eaf9a...f9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå