AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Jeg har en venn som jeg har kjent i 12 år. Tidligere har jeg sett på han som en av mine beste venner, men nå har jeg endelig innsett hvor manipulerende han er og det faktum at han altid bare tar kontakt når han ønsker noe av meg (låne penger, låne kameraet mitt eller andre ting, at jeg skal ta bilder for han osv). Han mener at det alltid er min feil og evner ikke til å ha selvinnsikt eller se situasjoner fra andres perspektiv og han legger alltid skylden over på meg. Slik som en gang så hadde han fått lånt kameraet mitt i over 1 år og når jeg sa at jeg måtte ha det tilbake så mente han at jeg bare prøvde å ødelegge livet hans fordi han trengte det. Så nå ønsker jeg å avslutte vennskapet. Jeg bare lurer på om jeg burde si noe til han om at jeg ønsker å avslutte vennskapet og eventuelt på hvilken måte jeg burde si det på eller om det er best å bare la vennskapet vårt dø ut ved å slutte å ta kontakt med han og bare svare kort når han tar kontakt med meg? Anonymkode: be2a7...48a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #2 Skrevet 1. april 2019 Bare la det dø ut. Hvis han spør hvorfor, så si at du ikke liker måten han oppfører seg på. Anonymkode: 7d8ef...93f
GjestSiden2006 Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 (endret) Enig, la det dø ut. Om det er tekstmelding eller samtale, tvihold på denne: Det passer ikke nå. Kanskje en annen gang. Ikke sleng på at dere kan snakkes senere eller ringes til helgen eller noe. Ikke lag noe avtale. Du har ikke noe informasjonsplikt ovenfor dette menneske. Om du er sånn som sliter med «hukommelsestap», skriv ned alt det som personen har gjort. Så om du blir i tvil; les det høyt for deg selv. Da sitter det ikke så langt inne å holde personen på avstand lenger. Endret 1. april 2019 av GjestSiden2006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå