AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Hei! Jeg er en 18 år gammel jente som skal søke meg inn på studier til høsten. Jeg har tenkt på siviløkonom da noen i familien min er det, og jeg synes det virker som et godt og stabilt yrke. Jeg har vært flink på skolen og fått veldig gode karakterer, men jeg fikk en ADHD diagnose for 1.5 år siden pga konsentrasjonsvansker osv. Medisintypen jeg bruker har ikke effekt på meg, så jeg er i prosess i å bytte type... Da håper jeg jo at symptomene bedres mer... Og så håper jeg at symptomene forsvinner mer med årene inn i voksenlivet... Jeg har høyt nok snitt for å komme inn på siviløkonomistudiet til høsten, men lurer rett og slett på om dette er et dårlig valg for en med ADHD? Kan noen siviløkonomer her beskrive arbeidsoppgaver osv? Anonymkode: 063ce...4ce
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #2 Skrevet 2. april 2019 Jeg har ikke peiling på hva en siviløkonom gjør, men jeg har litt peiling på ADHD. Greia når man har ADHD, er at man kan mestre hva som helst når det vekker interesse og trigger hyperfokus. ADHD i seg selv, er ikke et hinder for å bli siviløkonom. Finn ut hva det går i, vurder om det virker interessant, og gå for det hvis du har lyst. Anonymkode: c1bfd...ae2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå