Gå til innhold

Har dere løper i yttergangen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, hva gjør dere? Det blir så vått i gangen. Har en plass til å sette fra oss sko og henge av klær, også skyvdørsgarderobe. Men der hvor vi skal gå, blir det gjerne veldig vått når hele familien tramper inn å skal kle av seg. Har dere løper i gangen eller hva gjør dere?

Anonymkode: a9377...c2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En stor gulvmatte med vanntett  gummibelegg på baksiden. Kjøpt på Ikea.

Anonymkode: b5636...2b1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hva gjør dere? Det blir så vått i gangen. Har en plass til å sette fra oss sko og henge av klær, også skyvdørsgarderobe. Men der hvor vi skal gå, blir det gjerne veldig vått når hele familien tramper inn å skal kle av seg. Har dere løper i gangen eller hva gjør dere?

Ved snø  på skoene, løses mye av problemet med å ha en myk børste som man børster skoene rene for snø før man går inn gjennom  ytterdøren :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

+ en god matte utenfor ytterdøren som man tørker av seg på skoene med :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det løser vi ved  å ikke gå  utenfor matten med skoene på. Alle  kan ikke trampe inn samtidig, men vente på tur :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må nesten le, for jeg ser at jeg ikke har gjort mæ helt tydelig i hi. Det er interiørmessig jeg tenker på. For vet dere hva? Utenfor døren har jeg langkost og dørmatte. Innenfor døren har jeg en liten dørmatte og inni skyvedørsgarderoben har vi slikt brett for å sette skoene på. For øyeblikket har vi en grå/svart kjedelig lengre matte med gummibelegg. Dette bare av praktiske årsaker. 

Men jeg lurer på hvilken matte/løper man kan ha som ser pent ut? Flisene kommer helt bort med den vi har nå. Og den stjeler mye fokus. I tillegg er den ikke pen. Noen tips?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Gulvrye du tenker på? Løper har en vel på bordet..

jeg har en hvit, kjøpt på rusta.

Anonymkode: 3b8cc...786

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en blå og hvit gulvrye fra Kremmerhuset :)

Anonymkode: b4c63...3f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må nesten le, for jeg ser at jeg ikke har gjort mæ helt tydelig i hi. Det er interiørmessig jeg tenker på. For vet dere hva? Utenfor døren har jeg langkost og dørmatte. Innenfor døren har jeg en liten dørmatte og inni skyvedørsgarderoben har vi slikt brett for å sette skoene på. For øyeblikket har vi en grå/svart kjedelig lengre matte med gummibelegg. Dette bare av praktiske årsaker. 

Men jeg lurer på hvilken matte/løper man kan ha som ser pent ut? Flisene kommer helt bort med den vi har nå. Og den stjeler mye fokus. I tillegg er den ikke pen. Noen tips?

ts

Hva hadde interiørmessig at det ble vått å gjøre da? :klo:

Er vel bare å kjøpe en smalere måtte da? 

Anonymkode: f9711...f8c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hva som ser fint ut som er poenget her, så ville kanskje noen opplysninger om fliser, farge og størrelse vært av betydning? 

Jeg har løper, den er nesten like bred som hele gangen, og halvparten av lengden av gangen, hvit med en tynn turkis stripe langs langsidene. Denne tar absolutt ingen "plass" i rommet, stjeler ikke fokus, og er pen og passer inn med resten av interiøret jeg har. 
Har ellers en vanlig grå dørmatte fra Jysk rett innenfor døren, og under skostativet. 

Anonymkode: 2da63...ead

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kommer innenfor døra her med våte sko. Skoene går av på utsiden og fot uten sko tråkker inn. Skoene plasseres på plastbakke beregnet for våte sko. Når det er snø og søle ute legger vi reklameavispapir i bunnen for å trekke opp vannet. 

Vi skal ikke ha fuktskader på parkettgulvet! Våte klær tørkes på vaskerom/bad. Er de sølete blir de vasket. Å la vannet flyte på gulvet gir deg på sikt en bumerang i form av kostbare fuktskader, enten du har fliser eller tregulv. Gulveklut og mopp til å tørke opp er oppfunnet. Å la vannet flyte er latskap. 

Anonymkode: d1b7e...814

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Prater vi her med en interiørblogger, kanskje? 

Ja, vær du opptatt av det interiørmessige, vi andre er opptatt av å hindre fuktskader og å ha det praktisk. 

Legger du inn en løper, så ligger den fuktig og er verdens beste reirsted for sølvkre og andre kryp. Lykke til i din fjollethet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kommer innenfor døra her med våte sko. Skoene går av på utsiden og fot uten sko tråkker inn. Skoene plasseres på plastbakke beregnet for våte sko. Når det er snø og søle ute legger vi reklameavispapir i bunnen for å trekke opp vannet. 

Vi skal ikke ha fuktskader på parkettgulvet! Våte klær tørkes på vaskerom/bad. Er de sølete blir de vasket. Å la vannet flyte på gulvet gir deg på sikt en bumerang i form av kostbare fuktskader, enten du har fliser eller tregulv. Gulveklut og mopp til å tørke opp er oppfunnet. Å la vannet flyte er latskap. 

Vi har mopp som vi tørker opp med, matte og varmekabler på gulvet - enkelt og greit. Blir sliten av å måtte styre med det ene og andre, her går barn inn og ut hele tiden, og jeg går kun og tørker med moppen hvis jeg ser det er vått. Parkettgulv i gang hadde jeg fått noia av å passe på 😱

Anonymkode: 9ceab...49c

• Liker 5
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Vi sparker av oss mesteparten av snø ute. Bruker kost hvis det er mye som sitter fast. Vi har også et skobrett som vi setter våte sko på. Det tørker fort opp i gangen vår så vi bryr oss ikke med å tørke med mindre det er mange som har gått inn slik st det er vann over alt, men det er særdeles sjeldent da vi bare er to stk. 

AnonymBruker
Skrevet

Matte utenfor til å kvitte seg med skitt, enklere matte innendørs (ikke løpet, tror det er noe gummi ish greier, ikke jeg som kjøpte) som skoene står og tørker på om de er våte før de flyttes på :)

Anonymkode: a2333...392

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ts

Åja... Jeg trodde jo at dette var problemet Jul_laugh.gif Men kanskje en gjennomsiktig matte?

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men der hvor vi skal gå, blir det gjerne veldig vått når hele familien tramper inn å skal kle av seg. Har dere løper i gangen eller hva gjør dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...