Gjest ikke innlogget akkurat nå Skrevet 18. april 2005 #1 Skrevet 18. april 2005 Sitter her med en litt ekkel følelse i magen..... Jeg er 30 år og gift. Problemet er at jeg har møtt en fantastisk person på internett. Han er en utrolig voksen person med meninger om det meste, men er bare 14 (snart 15) år..... Jeg har snakket med ham hver dag nå i mange uker, og det er utrolig hvor mye vi har til felles, til tross for aldersforskjellen. Jeg har sagt jeg ikke vil møte ham før han er 18, og han er enig i det. Han er den som er pågående, som sier han elsker meg, er glad i meg, at alderen bare er tall som ikke betyr noe etc etc. Så sitter jeg her da, med den kriblende følelsen i magen, og venter på at han skal komme hjem fra skolen (!!!) slik at vi kan prate. Dette gjør vondt langt inn i sjelen, for jeg vet jeg ikke kan la dette ødelegge ekteskapet mitt. Samtidig leker jeg med tanken om oss to.... Noen som har vært i samme båt som meg?
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #4 Skrevet 18. april 2005 Nei, det har jeg slett ikke. Jeg syns du bør lese det du selv har skrevet, her er det snakk om en GUTT på 14 år. Du kunne ha vært moren hans. Hva hadde du sagt om din datter på 14 år hadde møtt en mann på nettet som var dobbelt så gammel? Våkn opp!!!
Quinden Skrevet 18. april 2005 #5 Skrevet 18. april 2005 Håper du er voksen nok til å kutte ut denne forbindelsen, dette er et barn det er snakk om...
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #6 Skrevet 18. april 2005 nei har ikke vært i samme båt som deg! og kommer heller ikke til å sette meg selv i noen lignende situasjon. det er du som bestemmer om du skal leke med tanker og du har latt en dør være åpen når du har sagt at du vil møte han når han er 18. halloo? han er 14! du kunne faktisk vært moren hans, og at han er pågående sier seg jo selv når du ikke avviser han totalt. den eneste måten du kan la dette ødelegge ekteskapet er å fortaette å ha kontakt med ham, og fortsette å leke med de tankene om deg og ham. og ikke bare er du åpen for 14åringen, men du er også åpen for anrdre, du sitter sikkert å chatte med flere. og jeg tror faktisk at du har et lite håp om å møte noen som skal ta deg med storm, ellers så hadde du aldrig latt deg selv være åpen for å bli "forelsket" (kriblinger i magen). uansett så bør du slutte å lekemed guttens følelser!! du er voksen og bør ta deg selv i sammen!!!
Dagoberta Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 Noen som har vært i samme båt som meg? Den eneste jeg kan komme på, er hun lærerinnen i USA (hun het Mary Kay Letourneau) som kom i fengsel (og ble herostratisk berømt) fordi hun hadde en affære med en gutt i klassen sin. Både hun og gutten hevdet at det var en kjærlighetsaffære, og ikke ren utnytting fra hennes side, men ettersom gutten var langt under seksuell lavalder, fikk hun selvsagt fengselsstraff. Sitter her med en litt ekkel følelse i magen Du burde nok stole på magefølelsen din.
Gjest SumoBryter Skrevet 18. april 2005 #8 Skrevet 18. april 2005 Hørtes oppdiktet ut. Men er dette virkelig sant så må jeg si at det hørtes helt utrolig ut. Han er et barn og du er gammel nok til å være hans mor, ikke sunt!
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #9 Skrevet 18. april 2005 Nei ærlig talt! Kutt ut dette. Hadde jeg vært moren til denne gutten og visst om dette, så ville jeg vurdert politi-anmeldelse. Hvis ektemannen din får vite om dette, så skal du ikke bli overrasket om han løper så fort bena kan bære han.
mcsquare Skrevet 18. april 2005 #10 Skrevet 18. april 2005 En 14-åring er ikke så voksen. Kanskje du bør tenke litt over din egen vurdering av dette forholdet.
Gjest lilletroll Skrevet 18. april 2005 #11 Skrevet 18. april 2005 Noen som har vært i samme båt som meg? Nei, men jeg var i andre enden. Når jeg var 16 var jeg sammen med en som var 16 år eldre enn meg. Fungerte helt fint, og vi var sammen til jeg flyttet til utlandet. For oss var alder kun et tall den gangen. Nå skal det sies at jeg alltid har vært veldig voksen for alderen, men det kan det jo virke som denne personen er også. MEN når alt dette er sagt....han er et barn....og kan mest sannsynlig aldri gi deg det du ønsker i et forhold. For ikke å snakke om at du mest sannsynlig er mer på alder med foreldrene hans, og de kommer til å motsette seg det med alt de har!! Det beste er nok å avslutte før det går for langt!!!
Cata Skrevet 18. april 2005 #12 Skrevet 18. april 2005 Ikke bra! Som alle andre her sier: Han er et barn. Og selv om han ikke hadde vært det, så ville 16 års forskjell uansett vært ganske mye. Tror det vil være det beste for dere begge (og sannsynligvis for ekteskapet ditt) om du gjør en helhjertet innsats for å kutte kontakten med denne gutten.
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #13 Skrevet 19. april 2005 Hei Jeg har faktisk vært omtrent der. Er noen år yngre enn deg, har i mange år chattet mye på internett. For noen måneder siden begynte jeg å snakke med en kjempehyggelig gutt, vi hadde utrolig mange felles interesser etc.. Utvekslet aldri noe informasjon av "betydning", det eneste jeg visste leeenge var at han bodde i oslo og gikk på skole. Så sa han at han var forelsket i meg og ville møte meg.. og det var virkelig gjensidig. Lenge siden jeg var så forelsket i noen. Men da måtte jeg jo vite mer, som feks alder. "Jo, jeg er omtrent 12 år yngre enn deg"! Noe som tilsa at han var 11-12 år.. Selvfølgelig kom ikke et møte på tale, men vi snakket mye om å møtes når han ble gammel nok. De siste par ukene har "heldigvis" interessen fra hans side begynt å avta, og selv om jeg sitter med kjærlighetssorg og savner han så VET jeg jo at det er det beste... Nok moraliserende bud har du igrunnen fått allerede, så vil bare si at du ikke er alene. Og med unntak av at du har gått litt bak ryggen på mannen din så har du jo ikke gjort noe galt, du har ikke engang møtt gutten enda.. Drømme må da alle få lov til synes jeg. Husk at han er ung og at mange i den alderen forelsker seg i en ny person hver uke, og kanskje mer i tanken på å ha en kjæreste/ha sex enn i selve personen. Det er lite sannsynlig at han er like betatt som du er...
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2005 #14 Skrevet 19. april 2005 Hadd jeg hatt en gutt på fjorten som "leflet" litt rundt med ei dame på tredve, hadde jeg anmeldt dama. Han er et barn og det er du som voksenperson som har ansvaret for å avslutte dette!
Nabodama Skrevet 19. april 2005 #15 Skrevet 19. april 2005 Dette minner sterkt om pedofile tendenser! At du er en dame og ikke en mann har ingen betydning, men jeg tror en mann ville fått hissigere svar enn du har fått. Ta deg sammen!
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #16 Skrevet 19. april 2005 Dette minner sterkt om pedofile tendenser! At du er en dame og ikke en mann har ingen betydning, men jeg tror en mann ville fått hissigere svar enn du har fått. Ta deg sammen! Det samme tenkte jeg!!!
Gjest SumoBryter Skrevet 19. april 2005 #17 Skrevet 19. april 2005 Hadd jeg hatt en gutt på fjorten som "leflet" litt rundt med ei dame på tredve, hadde jeg anmeldt dama. Han er et barn og det er du som voksenperson som har ansvaret for å avslutte dette! Ja enig med deg jeg!
Gjest Gjesta Skrevet 19. april 2005 #18 Skrevet 19. april 2005 Hadde denne situasjonen vært omvendt, altså 30 år gammel mann-14 år gammel jente hadde folk ropt pedofili i lange baner her. Jeg ser ikke forskjellen så kanskje det er på tide å våkne opp??
Gjest Melk Skrevet 19. april 2005 #19 Skrevet 19. april 2005 Hadde denne situasjonen vært omvendt, altså 30 år gammel mann-14 år gammel jente hadde folk ropt pedofili i lange baner her. Jeg ser ikke forskjellen så kanskje det er på tide å våkne opp?? Jeg ville ikke ropt pedofil. Synes i høyeste grad både kvinner og menn bør holde seg unna 14-åringer, men om man synes de er tiltrekkende ville jeg ikke sagt at de er pedofile. Det finnes mange 14-åringer som ser eldre ut og er fullt ut fysisk (ikke psykisk!!) utviklet, er det da barnet i dem man tenner på? Men at det er feil og helt forbudt er på det rene.
Nabodama Skrevet 19. april 2005 #20 Skrevet 19. april 2005 En 14-åring er fortsatt et barn, og har ennå barnslige trekk. Selv kan jeg tenke at en gutt i den alderen kan bli flott når han blir eldre, men jeg tenker ALDRI på om en 14-åring er tiltrekkende der og da. Det er ikke et tema. Er det voksne personer som virkelig blir tiltrukket av barn i den alderen, vil jeg ihvertfall synes det er på grensen til pedofili.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå