AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Noen som vet hvorfor mensen er sånn? Skjedd de siste gangene. Fjernet spiral i desember. Jeg tennper så jeg vet at jeg har eggløsning. Har også tart blodprøver underveis i syklus hvor de bekrefter eggløsning uten tvil. Fertilitetssjekket meg og alt står bra til. Jeg er 36år og har altså tatt alt av prøver de kan ta (gjennom syklus, masse blodprøver, gynekologisk undersøkelse og ultralyd) Skjønnee at dette ikke er enstydig med at jeg kan få barn, men i følge spesialistene så er kroppen min i aller høyeste grad fruktbar. Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 2d0bd...fcb
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Har forresten ekstremt stabile sykluser så det er sagt. Anonymkode: 2d0bd...fcb
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 Det kan være litt kluss etter du tok ut spiralen eller tegn på begynnende overgangsalder. Anonymkode: 6fd73...798
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #4 Skrevet 1. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan være litt kluss etter du tok ut spiralen eller tegn på begynnende overgangsalder. Anonymkode: 6fd73...798 Ja sant, men veldig rart at absolutt alle prøver jeg tar viser at jeg er fruktbar, til og med gode svar/resultater. Derfor jeg ikke forstår helt at det skal kunne være overgangsalderen. Rart spesialistsenter sier at alt ser helt fint ut og at ingenting indikerer overgangsalderen. Anonymkode: 2d0bd...fcb
Amanda28 Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 Jeg har det også sånn, er 37 år. Men jeg har hatt det sånn lenge. Har ikke sjekket meg om alt står bra til, men får positive eggløsningstester.
Amanda28 Skrevet 7. april 2019 #6 Skrevet 7. april 2019 På 1.4.2019 den 9.05, AnonymBruker skrev: Ja sant, men veldig rart at absolutt alle prøver jeg tar viser at jeg er fruktbar, til og med gode svar/resultater. Derfor jeg ikke forstår helt at det skal kunne være overgangsalderen. Rart spesialistsenter sier at alt ser helt fint ut og at ingenting indikerer overgangsalderen. Anonymkode: 2d0bd...fcb Fant du ut av det?
-C- Skrevet 7. april 2019 #7 Skrevet 7. april 2019 14 minutter siden, Amanda28 skrev: Fant du ut av det? Snakket med gynekologen min som mente at det bare var å ta det helt med ro og fortsette prøvingen. Dersom det ikke har klaffet innen tre måneder ville hun gjerne sjekke meg, men ikke før det da hun mener dette er helt normalt etter å ha tatt ut spiral hun virket ikke bekymret siden jeg har krystallklare eggløsninger og ellers så alt bra ut:) så hyggelig at du spør og sjekker opp😊 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #8 Skrevet 7. april 2019 2 timer siden, Hvitt ønske skrev: Snakket med gynekologen min som mente at det bare var å ta det helt med ro og fortsette prøvingen. Dersom det ikke har klaffet innen tre måneder ville hun gjerne sjekke meg, men ikke før det da hun mener dette er helt normalt etter å ha tatt ut spiral hun virket ikke bekymret siden jeg har krystallklare eggløsninger og ellers så alt bra ut:) så hyggelig at du spør og sjekker opp😊 Nå skal jeg ikke stresse deg, men jeg hadde time hos gynekologen for 2 år siden. Alle testene mine så bra ut og hun mente at jeg skulle prøve å 6 mnd også ta kontakt hvis ikke jeg ble gravid. Gjorde som hun sa, men etter 4 mnd så ble jeg litt små stresset at vi ikke fikk det til, jeg var jo 36 år. Ble henvist til privat IvF, prøve i et år og etter mange forsøk ble jeg endelig gravid etter 1,5 år. Det er ikke alltid det trenger å være noe feil med deg for at du ikke får barn. Jeg hadde 28 dager syklus og eggløsning hver mnd. Men det som er realiteten, er at våre egg blir bare dårligere og dårligere med mnd som går og det er dessverre ikke like lett å bli gravid. Sjekk hva din MA ligger på, er det 4 eller mindre, så har du litt dårlig tid. Ikke meningen å gjøre deg redd eller engstelig, men det er dessverre vår realitet. Anonymkode: f18d3...e69
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #9 Skrevet 7. april 2019 På 1.4.2019 den 0.55, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvorfor mensen er sånn? Skjedd de siste gangene. Fjernet spiral i desember. Jeg tennper så jeg vet at jeg har eggløsning. Har også tart blodprøver underveis i syklus hvor de bekrefter eggløsning uten tvil. Fertilitetssjekket meg og alt står bra til. Jeg er 36år og har altså tatt alt av prøver de kan ta (gjennom syklus, masse blodprøver, gynekologisk undersøkelse og ultralyd) Skjønnee at dette ikke er enstydig med at jeg kan få barn, men i følge spesialistene så er kroppen min i aller høyeste grad fruktbar. Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 2d0bd...fcb Jeg hadde det slik etter at jeg sluttet på p piller, ble allikevel gravid etter 4 måneder og har en frisk sønn på 6 måneder nå, så det hadde ikke noe med fruktbarhet å gjøre for min del ihvertfall. Anonymkode: d3b7e...ca3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #10 Skrevet 7. april 2019 Hadde det sånn i en stressende periode i livet mitt. Da hender det jo hormonene kommer i ulage. Anonymkode: 28ea7...fb6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #11 Skrevet 7. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde det slik etter at jeg sluttet på p piller, ble allikevel gravid etter 4 måneder og har en frisk sønn på 6 måneder nå, så det hadde ikke noe med fruktbarhet å gjøre for min del ihvertfall. Anonymkode: d3b7e...ca3 Sorry, kom kanskje ikke helt frem at jeg svarte det med at hun hadde sjekket seg og alt så bra ut. Svarte egentlig bare på den delen og ikke det mensen delen🙈 Anonymkode: f18d3...e69
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #12 Skrevet 7. april 2019 Hei du:) du stresser meg ikke! Jeg er akkurat som deg, fakta er viktig og jeg er veldig klar over at det ikke er sikkert det går lett overhodet! Fjernet som sagt spiralen i desember og har hatt helt jevne stabile sykluser siden. Jeg temper og har i følge det helt tydelig eggløsning hver mnd. Har også vært hos spesialistsenter og tatt alle prøver jeg kan ift infertilitet: Blodprøver, innvendig ultralyd og gynekologisk undersøkelse. Her er prøveresultatene: Tok de første prøvene på dag 2 av menstruasjon og progesteron på dag 21: AMH - 18 FSH - 10 Østradiol - 0,12 Testosteron - 0,7 TSH - 3,4 SHGB - 79 Prolaktin - 215 LH - 4 FT4 - 15,4 FSH - 10 21 dager inn i syklus: Progesteron 30. Lurer derfor på hva denne rare menstruasjonen kan bety/indikere? Er selvsagt redd det kan være overgangsalderen da jeg er 36. Vi ønsker å få et barn til og er selvsagt bekymret. Årsaken til at vi sjekket alt dette nå, er fordi jeg vil sikre meg at vi ikke bruker unødig tid på å prøve uten hjelp dersom vi trenger hjelp (IVF). Jeg går ikke på noen medisiner og lever sunt og normalt. Røyker ikke, drikker sjeldent. Dette over spurte jeg altså om. Fikk til svar at alle prøver ser kjempebra ut😊 alt i alt trenger ikke det å bety noe, men det er jo et greit utgangspunkt. Vi prøver i 3 mnd nå, sitter den ikke da (det er kort tid uansett, men grunnet alder lar vi det ikke gå mer tid) tar vi turen tilbake. Setter kjempepris på at du deler din erfaring! Virkelig, det er jo en realitet dette, og desto mer man følger med og er obs, desto fortere kan man få hjelp😊 hvordan var svangerskapet ditt da? Anonymkode: 2d0bd...fcb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #13 Skrevet 7. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det sånn i en stressende periode i livet mitt. Da hender det jo hormonene kommer i ulage. Anonymkode: 28ea7...fb6 Jeg har vært ekstremt stresset grunnet jobb, så du sier noe der altså! Anonymkode: 2d0bd...fcb
Hollymolly Skrevet 8. april 2019 #14 Skrevet 8. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei du:) du stresser meg ikke! Jeg er akkurat som deg, fakta er viktig og jeg er veldig klar over at det ikke er sikkert det går lett overhodet! Fjernet som sagt spiralen i desember og har hatt helt jevne stabile sykluser siden. Jeg temper og har i følge det helt tydelig eggløsning hver mnd. Har også vært hos spesialistsenter og tatt alle prøver jeg kan ift infertilitet: Blodprøver, innvendig ultralyd og gynekologisk undersøkelse. Her er prøveresultatene: Tok de første prøvene på dag 2 av menstruasjon og progesteron på dag 21: AMH - 18 FSH - 10 Østradiol - 0,12 Testosteron - 0,7 TSH - 3,4 SHGB - 79 Prolaktin - 215 LH - 4 FT4 - 15,4 FSH - 10 21 dager inn i syklus: Progesteron 30. Lurer derfor på hva denne rare menstruasjonen kan bety/indikere? Er selvsagt redd det kan være overgangsalderen da jeg er 36. Vi ønsker å få et barn til og er selvsagt bekymret. Årsaken til at vi sjekket alt dette nå, er fordi jeg vil sikre meg at vi ikke bruker unødig tid på å prøve uten hjelp dersom vi trenger hjelp (IVF). Jeg går ikke på noen medisiner og lever sunt og normalt. Røyker ikke, drikker sjeldent. Dette over spurte jeg altså om. Fikk til svar at alle prøver ser kjempebra ut😊 alt i alt trenger ikke det å bety noe, men det er jo et greit utgangspunkt. Vi prøver i 3 mnd nå, sitter den ikke da (det er kort tid uansett, men grunnet alder lar vi det ikke gå mer tid) tar vi turen tilbake. Setter kjempepris på at du deler din erfaring! Virkelig, det er jo en realitet dette, og desto mer man følger med og er obs, desto fortere kan man få hjelp😊 hvordan var svangerskapet ditt da? Anonymkode: 2d0bd...fcb er 27 uker på vei😄 ikke født enda.. det gikk på siste fryseforsøket, på grunn av dårlig tid, så ble det privat med en gang. jeg fikk en sånn blødning for et år siden, men da var jeg gravid, mistet dessverre i uke 7. Så kanskje du er gravid?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #15 Skrevet 22. april 2019 På 7.4.2019 den 23.07, AnonymBruker skrev: Nå skal jeg ikke stresse deg, men jeg hadde time hos gynekologen for 2 år siden. Alle testene mine så bra ut og hun mente at jeg skulle prøve å 6 mnd også ta kontakt hvis ikke jeg ble gravid. Gjorde som hun sa, men etter 4 mnd så ble jeg litt små stresset at vi ikke fikk det til, jeg var jo 36 år. Ble henvist til privat IvF, prøve i et år og etter mange forsøk ble jeg endelig gravid etter 1,5 år. Det er ikke alltid det trenger å være noe feil med deg for at du ikke får barn. Jeg hadde 28 dager syklus og eggløsning hver mnd. Men det som er realiteten, er at våre egg blir bare dårligere og dårligere med mnd som går og det er dessverre ikke like lett å bli gravid. Sjekk hva din MA ligger på, er det 4 eller mindre, så har du litt dårlig tid. Ikke meningen å gjøre deg redd eller engstelig, men det er dessverre vår realitet. Anonymkode: f18d3...e69 Hei igjen! Ville bare fortelle dere alle at jeg ble gravid på første forsøk😃 så de korte blødningene betydde heldigvis ingenting! Anonymkode: 2d0bd...fcb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå