Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg var mer kynisk og kald. 
Det positive går ikke så inn i meg, det blir fort glemt, mens det negative husker jeg lenge etterpå.

- Har noen økonomiske problemer så blir jeg stressa av det, selv om det ofte kan være deres egen skyld så blir jeg stressa. Må være en ond sirkel, når det blir renter på ting fordi de ikke får betalt ting i tide osv. 
- Noen har blitt dumpet, så tar jeg veldig inn de følelsene også. jeg blir selv veldig redd for å involvere meg med noen, for jeg tenker at det samme vil skje meg. 
- Folk som ikke får seg jobb til tross for at de søker. Får liksom angst av at ting bare er tilfeldig og at tilfeldigheten aldri er på din side, eller om det er noe de gjør feil. 

Anonymkode: b33d8...b79

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske jeg var mer kynisk og kald. 
Det positive går ikke så inn i meg, det blir fort glemt, mens det negative husker jeg lenge etterpå.

- Har noen økonomiske problemer så blir jeg stressa av det, selv om det ofte kan være deres egen skyld så blir jeg stressa. Må være en ond sirkel, når det blir renter på ting fordi de ikke får betalt ting i tide osv. 
- Noen har blitt dumpet, så tar jeg veldig inn de følelsene også. jeg blir selv veldig redd for å involvere meg med noen, for jeg tenker at det samme vil skje meg. 
- Folk som ikke får seg jobb til tross for at de søker. Får liksom angst av at ting bare er tilfeldig og at tilfeldigheten aldri er på din side, eller om det er noe de gjør feil. 

1.

2.

3.

Du er redd for at alle de tingene du nevner skal hende deg selv.

Anonymkode: 97763...bfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler det samme. Slitsomt. Spesielt slitsomt fordi folk flest har en maske og holder fasaden oppe. 

Anonymkode: 30d84...253

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1.

2.

3.

Du er redd for at alle de tingene du nevner skal hende deg selv.

Anonymkode: 97763...bfd

ja, kunne du ikke komme med et mer nyttig svar? Jeg er klar over det, jeg trenger ikke å lese fra andre noe jeg vet om meg selv. 

Men hvorfor skulle det ikke det liksom? Jeg føler heller ikke jeg kan begynne å snakke om egne problemer, for de er sikkert slitne nok som det er, og da er andres byrder enda verre. Jeg har det vondt jeg også.... men jeg liker ikke å snakke med alt og alle om det, for de har sikkert mer enn nok med sitt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler det samme. Slitsomt. Spesielt slitsomt fordi folk flest har en maske og holder fasaden oppe. 

Anonymkode: 30d84...253

Jeg tror ikke ALLE har en maske. Jeg liker å tro at noen faktisk er såpass lykkelige som de ser ut. Det å tro at alle går med maske tror jeg er en forsvarsmekanisme fra oss som ikke har det bra selv. 
Slik sa alltid mamma også, for jeg slet med depresjoner og skjøv fra meg folk, og så kunne jeg snakke om andre som alltid hadde masse energi og at det tappet meg å se at de var så glade, for hvorfor var jeg så nedfor? Da sa hun alltid at "det er ikke sikkert de har det så bra, men er flinke til å sette på en maske". Får det til å høres ut som jeg ikke skal tro andre er glade, men det gangner ikke meg uansett. 
Ikke ment som kritikk til deg altså.

Men ja...utrolig slitsomt! 

AnonymBruker
Skrevet

Du tar ikke inn andres negative følelser. Dette er dine egne negative følelser. 

Anonymkode: 65ef4...ce3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare tenk positivt...ikke negativt. 

Anonymkode: 15b5d...ec2

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, kunne du ikke komme med et mer nyttig svar? Jeg er klar over det, jeg trenger ikke å lese fra andre noe jeg vet om meg selv. 

Men hvorfor skulle det ikke det liksom? Jeg føler heller ikke jeg kan begynne å snakke om egne problemer, for de er sikkert slitne nok som det er, og da er andres byrder enda verre. Jeg har det vondt jeg også.... men jeg liker ikke å snakke med alt og alle om det, for de har sikkert mer enn nok med sitt. 

Ja okei. Det kan skje. Du får ikke jobb, du mister kjæresten og får økonomiske probemer... Hva så? Hva er verst: reelle problemer eller tenkte problemer? 

Tenkte. Fordi reelle problemer kan du tross alt løse. Disse tenkte problemene dine får du ikke gjort noe med og de bare baller på seg. Du kan bli voldtatt og misbrukt og mobbet og hånet, ranet på trikken og kjæresten kan være utro med din mor og din beste venninne. Hva kan du gjøre med det? Ingenting. Og likevel driver du og velger å tenke på det. Og samtidig unngår livets gode sider. 

Anonymkode: 965f4...488

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå heller sammen med noen andre. Det er helt vanlig å ikke være lykkelig når man er omgitt av folk som ikke får sving på ting. Folk som har økonomiske problemer, blir dumpet og ikke får jobb, er det ofte «noe» med. 

Anonymkode: 507eb...e2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...