AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Hei jeg har nylig begynt på sykepleien og går første året. vi har fått oppgave akademisk skriving som skal leveres den 20 april. og jeg trenger hjelp til å komme i gang med oppgaven min. Jeg har aldri skrevet noe tekst før og det er jo lenge siden jeg gikk av videregående skole. Skal velge en artikkel og skrive om funn og hovedfunn i artikkel og der etter skal jeg beskrive kort hva som kjennetegner kvalitativ metode og kvantitativ metode. Jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal starte oppgaven min. jeg har velgt ut en artikkel og lest om det. Men skjønner ikke hvordan skal jeg starte på oppgaven min. Skal jeg begynne med innledning hoveddel også avslutning. hvis ja skal jeg skrive tittel på dem eks : Innledning osvv ... Trenger virkelig hjelp takk på forhånd. Vi får ikke karakter på det men bestått eller ikke bestått. Anonymkode: 09cef...612
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Google - guide til akademisk skriving. Anonymkode: 31fa6...15a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 https://innsida.ntnu.no/oppgaveskriving Anonymkode: 6f40f...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 Ta kontakt med biblioteket på høgskolen, de har ofte god kompetanse på slikt! Her jeg studerte kunne man booke tid med en bibliotekar! Anonymkode: 721c6...a11 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #5 Skrevet 31. mars 2019 Sjekk sokogskriv.no Anonymkode: 9de4f...22a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 Begynn med hoveddelen i oppgaven. Og ellers anbefaler jeg også søkogskriv! Anonymkode: 19799...6d0
Sulemu Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 (endret) Begynn med hoveddel, selve oppgaven. Du kan også skrive innledning først, men det er lettere å fortelle hva du skal fortelle om -når du allerede har skrevet oppgaven. Avslutningen skriver du selvsagt sist, og det forteller du hva du har skrevet om, hvilke funn du har gjort, evt konklusjoner, stadfestninger osv. Og ja- det er bare å bruke «innledning» «hovedoppgave» og «avslutning» som titler. Regner med du skal ha en forside, innholdsfortegnelse og kildehenvisning også. Ansatte på skolebiblioteket er gull verdt når man ikke er kommet skikkelig inn i dette. Ville oppsøkt de dersom du trenger hjelp. Universitetene har gjerne også veiledninger for oppgaveskriving på hjemmesidene sine, der du finner mye av det du lurer på rent teknisk. Endret 31. mars 2019 av Sulemu
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #8 Skrevet 1. april 2019 Kjøp «metode og oppgaveskriving» av Olav Dalland Utrolig god bok, brukte den mye til alle oppgavene inkl bachelor! Anonymkode: 942b7...02c
The Kitten Skrevet 1. april 2019 #9 Skrevet 1. april 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg har nylig begynt på sykepleien og går første året. vi har fått oppgave akademisk skriving som skal leveres den 20 april. og jeg trenger hjelp til å komme i gang med oppgaven min. Jeg har aldri skrevet noe tekst før og det er jo lenge siden jeg gikk av videregående skole. Skal velge en artikkel og skrive om funn og hovedfunn i artikkel og der etter skal jeg beskrive kort hva som kjennetegner kvalitativ metode og kvantitativ metode. Jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal starte oppgaven min. jeg har velgt ut en artikkel og lest om det. Men skjønner ikke hvordan skal jeg starte på oppgaven min. Skal jeg begynne med innledning hoveddel også avslutning. hvis ja skal jeg skrive tittel på dem eks : Innledning osvv ... Trenger virkelig hjelp takk på forhånd. Vi får ikke karakter på det men bestått eller ikke bestått. Anonymkode: 09cef...612 Det jeg har lært om akademisk skriving er at det handler om å komme raskt til poenget. I tillegg er det viktig å unngå "fyllord" i størst mulig grad. F.eks kan du skrive "artikkelen konstaterer at" istedenfor "i artikkelen så blir det konstatert at." En i klassen min får skriver innledning og avslutning først, så fyller han ut hoveddelen for da har han en ide om hva han vil ha med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå