Beautifullgirl2016 Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Hei jeg har nylig begynt på sykepleien og går første året. vi har fått oppgave akademisk skriving som skal leveres den 20 april. og jeg trenger hjelp til å komme i gang med oppgaven min. Jeg har aldri skrevet noe tekst før og det er jo lenge siden jeg gikk av videregående skole. Skal velge en artikkel og skrive om funn og hovedfunn i artikkel og der etter skal jeg beskrive kort hva som kjennetegner kvalitativ metode og kvantitativ metode. Jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal starte oppgaven min. jeg har velgt ut en artikkel og lest om det. Men skjønner ikke hvordan skal jeg starte på oppgaven min. Skal jeg begynne med innledning hoveddel også avslutning. hvis ja skal jeg skrive tittel på dem eks : Innledning osvv ... Trenger virkelig hjelp takk på forhånd. Vi får ikke karakter på det men bestått eller ikke bestått.
Skriblerinna Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Bruk overskrifter. Den helt øverste er er stor og er f eks «arbeidskrav 1, akademisk skriving», den andre heter «innledning». I innledninga beskriver du hva man som leser kan vente seg utover i teksten din: hva du har valgt, hva du skal presentere osv. De neste overskriftene bestemmer du ut fra innholdet. Den siste er enten «oppsummering» eller «avsluttende drøfting», alt ettersom hva du gjør: oppsummerer eller drøfter til slutt. I en større oppgave er det vanlig å bruke en struktur på overskriftene som angir kapitler og underkapitler med tall. Dette finner du øverst på verktøylinja i Word. I en mindre oppgave som den du skriver nå, er nok ikke det nødvendig. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 Anbefaler deg å ta en titt på bacheloroppgaver. Hvordan oppgaven er strukturert og skrevet - med undertekster osv. Det er slik jeg lærte meg å skrive akademisk. Vet mange av mine medstudenter sliter med akademisk skriving, men til meg er det noe av det jeg håndterer best. Semesteroppgaver og arbeidskrav er jo på en måte øving til eksamener og bacheloroppgave. Anonymkode: fb087...23b
Beautifullgirl2016 Skrevet 1. april 2019 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2019 Det skal 1200 ord :/ ca 2 til 3 sider
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #6 Skrevet 1. april 2019 Ville ha skrevet en skisse med hver del av hva du skal skrive om. Skriv litt om kvalitativ, kvantitativ, funn og hovedfunn osv. Da pleier det for meg å gå lettere å "plassere" det inn i teksten der det hører hjemme. Skal du skrive om kval/kvant inn i oppgaven, eller som egen del? Er det egen del er det jo veldig lett for da må du bare definere hva som er hva og hva de typisk brukes til. Skal du skrive om de relatert til artikkelen, så skriver du typ; Funnene er basert på en spørreundersøkelse. Dette er en typisk kvantitativ metode, og blir brukt for å bla-bla, og her ser vi at resultatene er generaliserende osv. Dette i motsetning til om forskerne ville for eksempel ha svar på brukernes opplevelse av tjenesten, hvor de kanskje kunne gått for en fokusgruppe som er en typisk kvalitativ, blabla. Anonymkode: 1f91e...43e 1
Beautifullgirl2016 Skrevet 1. april 2019 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2019 Tusen takk for svar. Det skal være en hel tekst sammen. Så skal skrive sammen med artikkel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå