Gå til innhold

Hvor mye plass har du/dere vs hva ønsker du/dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn, som jeg har annenhver uke. Vi bor i en leilighet på 67kvm med to soverom. Barna deler rom og trives med det. 

Da vi flyttet hit såg jeg litt mørkt på det, da jeg var vant til bra stor enebolig (220kvm). Nå derimot, er jeg veldig fornøyd. 

På sikt (når barna blir eldre) ønsker jeg tre soverom, men er fornøyd med antall kvm vi har nå.

Hva med dere?

Anonymkode: 3b0fe...668

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet fra enebolig på 280 kvm etter skilsmissen, og bor nå i leilighet på perfekte 70 kvm. Ikke for stort, ikke for lite. 

Anonymkode: 2e362...e65

AnonymBruker
Skrevet

Har 83 kvm, 2 voksne og 1 barn. Har nok plass, og trives bedre med dette enn stor enebolig vi flytta fra (men da hadde vi flere barn, så det var nødvendig). Skulle ønske meg en ekstra bod/ roterom/ gjesterom, men nå blir jeg tvunget til å rydde i stedet. Og vi har TV-stue som brukes som gjesterom de få gangene det er nødvendig. 

Anonymkode: 5c9c9...585

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 110 kvadratmeter, to voksne og to barn. Har akkurat den plassen vi trenger, og slipper unødvendig plass som gir rom for å lagre ting man egentlig ikke vil ha. :)

Anonymkode: 8bc2d...830

AnonymBruker
Skrevet

To voksne på 140 kvadrat (leilighet), fire soverom, lettstelt på ett plan. Flyttet fra 90 kvadrat og to soverom. 

Helt perfekt. Før vi flyttet følte jeg alt av skap var fullt. Og vi var begge stort sett i stua. Nå er det romslig i alle skap og skuffer. Og man kan jobbe eller slappe av på et av soverommene (innredet kontor, lesekrok, TVkrok). Og har gjesteromrom og eget bad til besøk. 

Anonymkode: c8752...450

AnonymBruker
Skrevet

Ca150 kvm. To voksne og ett barn. Fin plass. Vi bodde på 46 kvm. Det første leveåret til barnet og det gikk faktisk fint det også. For vår del er det lagringsplassen som primært er vanskelig i leiligheter. Med barn kommer mye utstyr...

Anonymkode: 32b1e...062

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alt for mye plass, 110 kvm (enderekkehus) for en person. Kunne fint klart meg på halvparten, men bor slik en stund til :) Luksus å ha plass, men passer veldig godt på å kvitte meg med flere og flere ting siden jeg enten skal flytte eller kjæresten flytter inn etterhvert, så har en skikkelig opprydning en gang i kvartalet. Vil ikke ha for mange ting, og har et rom som står helt tomt, og tre rom som svært sjeldent er i bruk. 

Anonymkode: bbc97...1bf

Skrevet

Ca 150 på et plan. Litt dårlig utnyttet, så jeg har noen savn. Skulle gjerne hatt ei loftstue eller kjellerstue. Kjekt når barnet som bor hjemme har besøk. Skulle også hatt ei bod. Litt for dårlig lagringsplass. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå bor vi 2 voksne i en leilighet på 55 kvm. Vi får plass, men jeg føler meg tidvis litt kvelt. Den andre personen er liksom alltid innenfor rekkevidde, og det er liten plass til å gjemme seg litt vekk om man ønsker det.

Ideelt sett hadde vi hatt det dobbelte, og da hatt litt større bad, to soverom ekstra og større stue/kjøkken. Det hadde vært ypperlig.

Anonymkode: a9c73...7be

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to barn, som jeg har annenhver uke. Vi bor i en leilighet på 67kvm med to soverom. Barna deler rom og trives med det. 

Da vi flyttet hit såg jeg litt mørkt på det, da jeg var vant til bra stor enebolig (220kvm). Nå derimot, er jeg veldig fornøyd. 

På sikt (når barna blir eldre) ønsker jeg tre soverom, men er fornøyd med antall kvm vi har nå.

Hva med dere?

Enebolig over en og en halv etasje, litt over 130 m2 på en voksen og to barn. Tre soverom. Stor hage, rolig nabolag. Klager ikke.

Anonymkode: 9d259...905

AnonymBruker
Skrevet

2 voksne og et barn i barnehagealder. Har ca 75kvm, 2 soverom. Har nettopp kjøpt rekkehus med 3 soverom, og kjellerstue, blir veldig deilig :)

Anonymkode: c8f32...44e

Skrevet

Vi er to voksne med en baby. Bor på 80 kvm, 2 soverom. Hadde vært veldig fint med en etasje til med samme antall kvm, gjerne fire soverom. Ett til gjesterom og ett til garderobe, hobbyrom eller noe annet. 

Vi leier bare til vi får spart opp mer egenkapital. Da vil vi se etter enebolig på minst 150kvm og minst 3 soverom.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ca 70 kvm, to soverom. To voksne og to barn. Plassen er grei nok og vi klarer oss fint. Men skal i fremtiden kjøpe rekkehus, det blir på mellom 100 - 150 kvm. 

Det jeg ønsker i fremtidig bolig:

Et soverom til slik at barna har vært sitt.

Oppbevaringsplass. Må ha flere boder. Leiligheten er full av "smarte" løsninger, men vi har tydelig alt for lite oppbevaringsplass både til utstyr, klær, diverse. 

Uteplass. Vi har ikke uteplass her vi bor nå og savner det så! Trenger ikke store plassen, bare nok til sitteplasser og en grill. 

Ellers er stue, kjøkken og bad passende. Trenger ikke noe større. Da er standar viktigere for meg. 

Anonymkode: 3cced...642

AnonymBruker
Skrevet

En voksen, bor på 40 kvadratmeter. Kunne tenkt meg en bod og et soverom til for å ha når mine voksne barn kommer på besøk. 

Anonymkode: 7e793...d00

AnonymBruker
Skrevet

En voksen og katt. Vi har 87 kvm, 2 soverom. Akkurat passe selv om et soverom til selvfølgelig ikke hadde gjort no' :fnise: 

Luksusen er takterrasse og egen p-plass i bakgården midt i sentrum.

Anonymkode: 8926f...a36

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor alene på 100 kvm. Har tre soverom hvor to av dem brukes til oppbevaring :ler: Kunne klart meg med langt mindre plass, men de leilighetene på 60 kvm jeg så på var omtrent like dyre uansett

Anonymkode: 0b591...3c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser stadig her på KG om folk som klarer seg på veldig få kvm. Det klarer ikke vi. Vi bor nå på 85 kvm fire stykk, med bodrom og vaskerom i kjelleren i tillegg. Og det er alt for lite plass. Kan også nevnes at både jeg og sambo har en hobby som er plasskrevende og vi har familien utenbys som kommer på besøk med overnatting hver måned. Det er rett og slett for trangt til alle og ikke nok plass til ting. Vi flytter nå i et rekkehus på 120 kvm men ser for meg at det ikke blir nok plass der heller. 

Anonymkode: ee166...87c

AnonymBruker
Skrevet

1 person på 17 kvm. Elsker denne leiligheten så ville ikke byttet. Samtidig, om det var noe jeg skulle endret, så ville det vært et eget lite soverom, litt mer stueplass så jeg kunne hatt el-piano. Og for ekstra luksus, kanskje badekar. Kanskje noe rundt 30 kvm

Anonymkode: cb106...d38

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med dere?

Bor i stort hus med 3 soverom med samboeren min. Ønsker meg 2 barn. Skulle ønske jeg gjorde det motsatt. Vi kan kanskje ikke få barn. 

Anonymkode: 16b1f...7dd

Skrevet

Skal bo på 40 kvadrat det neste året. Bor slik nå som jeg er ung, slik at jeg er økonomisk stilt til plassoppgradering uten å ruinere meg når jeg eventuelt skal stifte familie og virkelig trenger plassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...