Jegogduogvito Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Dattera mi på 2 år tar av seg selene som ligger over skuldrene, vrir de av seg... Noen som har vert borti det som har noen tips om hvordan få til at hun ikke klarer dette???
Jegogduogvito Skrevet 31. mars 2019 Forfatter #2 Skrevet 31. mars 2019 I bilstolen om det ikke var klart
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 Da er de ikke stramt nok. Også kan du kjøpe en beltesamler på barnas hus som kan feste selene sammen. Anonymkode: 11b6e...b7d 6
Forundret.. Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 Du kan kjøpe en slik "lås" som du trer rundt selene fremme slik at åpningen blir mindre
solmåneogstjerner Skrevet 31. mars 2019 #5 Skrevet 31. mars 2019 Slike beltesamlere er ikke nødvendigvis anbefalt. Det var en del snakk om det for noen år siden når jeg hadde så små barn. Google og sjekk det. Du kan ha barnet i passasjersetet foran, så er det lettere å følge med og fikse på selene. Bare husk å slå av airbagen.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Slike beltesamlere er ikke nødvendigvis anbefalt. Det var en del snakk om det for noen år siden når jeg hadde så små barn. Google og sjekk det. Du kan ha barnet i passasjersetet foran, så er det lettere å følge med og fikse på selene. Bare husk å slå av airbagen. Beltesamlere er en tynn plastdings som vil knekke ved kollisjon Kjøp beltesamler ts Anonymkode: d34bc...61a 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, solmåneogstjerner said: Slike beltesamlere er ikke nødvendigvis anbefalt. Det var en del snakk om det for noen år siden når jeg hadde så små barn. Google og sjekk det. Du kan ha barnet i passasjersetet foran, så er det lettere å følge med og fikse på selene. Bare husk å slå av airbagen. Men å ha ungene ta av selene er bedre? Selvfølgelig kan de bruke klipsene...og de fungerer og. Anonymkode: 11b6e...b7d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #8 Skrevet 31. mars 2019 Beltesamler ble redningen her. Tre den på og skyv den såpass mye opp at det blir umulig for ungen å lirke av seg selen. Vi brukte den en liten stund bare da. Tok den av etter noen uker, og da gikk det bra. Anonymkode: cf786...f94
solmåneogstjerner Skrevet 31. mars 2019 #9 Skrevet 31. mars 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beltesamlere er en tynn plastdings som vil knekke ved kollisjon Kjøp beltesamler ts Anonymkode: d34bc...61a 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men å ha ungene ta av selene er bedre? Selvfølgelig kan de bruke klipsene...og de fungerer og. Anonymkode: 11b6e...b7d Jeg sa ikke at man ikke skulle bruke det. Bare at hun skulle sjekke ut om dem. Jeg har ikke brukt eller sett dem selv, bare husker at det var en del snakk om det tidligere (kanskje fortsatt?), da barna mine var yngre og jeg leste litt på babyforum osv. Husker at det var noe kritikk, men satte meg ikke inn i det, da jeg uansett ikke vurderte å kjøpe det. Ville bare at hun skulle sjekke det ut før bruk. Og så var tipset om å ha barnet foran. Som er veldig praktisk av mange grunner 😊
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #10 Skrevet 31. mars 2019 2 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg sa ikke at man ikke skulle bruke det. Bare at hun skulle sjekke ut om dem. Jeg har ikke brukt eller sett dem selv, bare husker at det var en del snakk om det tidligere (kanskje fortsatt?), da barna mine var yngre og jeg leste litt på babyforum osv. Husker at det var noe kritikk, men satte meg ikke inn i det, da jeg uansett ikke vurderte å kjøpe det. Ville bare at hun skulle sjekke det ut før bruk. Og så var tipset om å ha barnet foran. Som er veldig praktisk av mange grunner 😊 Ved kollisjon vil det å ha barnet fremme være farligere enn beltesamlere Anonymkode: d34bc...61a 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #11 Skrevet 31. mars 2019 2 timer siden, Jegogduogvito skrev: I bilstolen om det ikke var klart 2 timer siden, Jegogduogvito skrev: Dattera mi på 2 år tar av seg selene som ligger over skuldrene, vrir de av seg... Noen som har vert borti det som har noen tips om hvordan få til at hun ikke klarer dette??? Da har du ikke lov til å kjøre med henne og må stoppe og ordne opp før du kan kjøre videre. Du må se på hvilke klær hun har på seg og at selene er passe stramme samt ta en alvorsprat med henne. Kommer dere i en bråbrems eller det som verre er, så kan feilbruk av selene være forskjellen mellom luv og død. Beltestrammere og andre ting er ikke nødvendigvis en løsning som medfører at setet er trygt i bruk. Mulig dere bør bytte til et annet sete? En tur innom en NAF stasjon kan kanskje være til hjelp? Anonymkode: 34329...db0 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #12 Skrevet 1. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ved kollisjon vil det å ha barnet fremme være farligere enn beltesamlere Anonymkode: d34bc...61a Har du kilder på det? Anonymkode: d2bab...fb3 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #13 Skrevet 1. april 2019 På til besafe sine seter er det kommet en liten dings som man kan feste med borrelås bak selene for å forhindre at barnet klarer å få av seg selene. Den er kollisjonstestet, det samme gjelder den lille beltesamleren fra samme merke. Vi har brukt den lille beltesamleren fra besafe med stort hell, har en liten kar som smetter ut av selene, så det har virkelig vært redningen her. Angående forsetet mener jeg å ha lest at i nyere biler sitter barnet like trygt i forsetet som i baksetet, om ikke tryggere. (forutsatt at det sitter bakovervendt, riktig montert sete, airbag av osv) Anonymkode: a822f...2e6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #14 Skrevet 1. april 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Ved kollisjon vil det å ha barnet fremme være farligere enn beltesamlere Anonymkode: d34bc...61a Feil. Sett bort fra viltppkjørsel er foran anbefalt. Anonymkode: 26127...776 1
Nerine_ Skrevet 1. april 2019 #15 Skrevet 1. april 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Sett bort fra viltppkjørsel er foran anbefalt. Anonymkode: 26127...776 Hva med frontkollisjon?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #16 Skrevet 1. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har du ikke lov til å kjøre med henne og må stoppe og ordne opp før du kan kjøre videre. Anonymkode: 34329...db0 Hva!?!? Er det ikke lov å kjøre med barnet? Må man virkelig stoppe og ordne opp om 2 åringen tar av seg selene? Kunne jeg aldri ha tenkt meg til.. Takk for at du deler din visdom! Anonymkode: 322f5...e56 3
ViljaH Skrevet 1. april 2019 #17 Skrevet 1. april 2019 Vi brukte beltesamler på vår kålorm inntil vi fikk etablert at beltet skal være på.
Jegogduogvito Skrevet 1. april 2019 Forfatter #18 Skrevet 1. april 2019 Takk for masse tips ❤ vi har en relativt ny å stor bil, Mitsubishi outlander fra 2014. Vurderer beltesamler fra besafe plus at jeg tror kanskje beltene må justeres litt lenger opp... Når det kommer til alvorsprat så funker det dårlig på 2-åringen vår iallefall 😜
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå