AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Del Skrevet 31. mars 2019 Er det noen som har prøvd meditasjon mot negative følelser, og kan fortelle litt om det? Har begynt med yoga, og det er knall, men skulle kanskjeprøvd meditasjon i tillegg.. Tips til apper eller pod tas gjerne imot Anonymkode: 28e54...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #2 Del Skrevet 31. mars 2019 Jeg bruker mindfullness snutter på YouTube daglig -de som tar fra 10-20 min. Søk opp mindfull meditation (du finner både norske og engelske versjoner). Har aldri vært så avslappet til tilværelsen noen sinne -skulle ønske jeg hadde forsøkt før for jeg har sliti mye med søvn, tankekjør og stress opp igjennom årene. Anonymkode: a270b...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #3 Del Skrevet 1. april 2019 Er meditasjon noe som kan forandre hele tilværelsen og livsstilen min, eller er det bare noe som fungerer der og da? Jeg sliter med mye angst og bekymringer som ødelegger hverdagen min Hjertebank en og kvalmen inntrer få sekunder etter jeg våkner på morgenen og er tilstede døgnet rundt... Hilsen sliten og trist Anonymkode: 7441d...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #4 Del Skrevet 1. april 2019 Jeg bruker meditasjonene fra Calm appen, og de synes jeg er fine. Ny snutt hver dag, som varer i ti minutt. Anonymkode: 76547...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #5 Del Skrevet 1. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er meditasjon noe som kan forandre hele tilværelsen og livsstilen min, eller er det bare noe som fungerer der og da? Jeg sliter med mye angst og bekymringer som ødelegger hverdagen min Hjertebank en og kvalmen inntrer få sekunder etter jeg våkner på morgenen og er tilstede døgnet rundt... Hilsen sliten og trist Anonymkode: 7441d...231 Det gjorde -for meg ihvertfall, at jeg fikk fri fra stresset og tankene jeg har en tendens til å ha i hodet størsteparten av dagen. Det fungerer en stund etter på også, hjernen får rett og slett hvile. Når hjernen får hvile fra alt «maset» så står du bedre rustet til å bruke energien din på ting som er bra for deg. Jeg har gjort ett par andre grep også, er sykemeldt pga stress-symptomer -blant annet, som du nevner, hjertebank og store mageproblemer. I begynnelsen hørte jeg på de 2-3 ganger om dagen, nå holder det med en gang -jeg er mye mer avslappet i hodet og kan bruke den energien som jeg før brukte til å gå å engste meg/stresse til å gjøre ting som er bra for meg. Det koster ikke noe og prøve -foe mag har det gjort stor forskjell ihvertfall. Anonymkode: a270b...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #6 Del Skrevet 1. april 2019 Jeg har hatt stor nytte av mindfulnessmeditasjon for å håndtere angst og depresjon. Har brukt både videoer fra YouTube (søk guided mindfulness anxiety e.l.) og appen Headspace. Headspace var spesielt nyttig i oppstarten, for den lærer deg hvordan du skal gjøre det. Anonymkode: a4827...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #7 Del Skrevet 1. april 2019 Jeg støtte de andre svarene du har fått. For min egen del har jeg gått fra å være kronisk deprimert til å være motivert med pågangsmot, for ikke å nevne at forholdet med min kjære er blitt enormt mye bedre! Når jeg ikke lenger er stressa, bjeffer jeg ikke på han når jeg blir irritert og vi blir rett og slett mykere mot hverandre. Jeg startet med ti minutter daglig, deretter ble det 2-3 omganger på 10 minutt hver (morgen og kveld, noen ganger i lunsjen) og nå etter et år er min time med meditasjon det jeg prioriterer før noe annet. Det er virkelig det beste som har hendt meg. Anonymkode: 0b803...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #8 Del Skrevet 1. april 2019 Meditasjon kan være et fantastisk redskap. Jeg vil anbefale deg å heller tenke på det som en vei for negative følelser, ikke mot de. De negative følelsene må lyttes til, forstås, valideres og forløses. Hvis du bruker meditasjon som flukt blir det bare verre. Det handler om å begynne å føle og være tilstede generelt, bli mer oppmerksom, se klarere og dermed kunne ta bedre valg for seg selv. De negative følelsene kommer med gjemt gull, og når du forløser dem, er de positive følelsene der automatisk uten at du trenger å jobbe for dem. Alle følelser er like verdifulle, selv om ikke alle er like behagelige å oppleve. Det finnes mange meditasjonsformer, prøv ut litt forskjellig og se hva som passer for deg. Anonymkode: f6db8...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #9 Del Skrevet 1. april 2019 Meditasjon kan absolutt hjelpe deg med angst og indre uro, men det kan aller helst gi hjernen en hvile og forebygge mer angst. Jeg liker også Calm-appen som en bruker over her anbefaler. Bruk gjerne appen og søk opp "guider meditation" på you tube om du vil. Jeg mediterer nesten hver dag i min. 20 min. Jeg brukte apper og sånt i begynnelsen men etterhvert likte jeg det best uten. Jeg begynte med meditasjon fordi jeg sleit med indre uro, repetetive tanker/irritasjon og litt angst. Jeg syns de 20 minuttene jeg bare har med meg selv, uten ytre stimuli, gir meg en helt annen indre dialog enn ellers. Jeg mediterer helst på kvelden, før jeg skal legge meg og skrur av alt av elektrisk lys rundt meg. Så setter jeg meg på gulvet, på en pute, i en komfortabel stilling med timer på iPhone. Om du syns det virker lenge kan du gi deg selv noen pusteøvelser. Det kan du google om du vil. Anbefaler deg å prøve Anonymkode: 1e6bf...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #10 Del Skrevet 1. april 2019 Noen som har noen gode linker, på norsk? Anonymkode: 8b0f2...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #11 Del Skrevet 1. april 2019 Hvilke former for meditasjon bedriver dere? Messing? Visualisering? Bevegelser? Annet? Anonymkode: 7da55...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplemos Skrevet 1. april 2019 #12 Del Skrevet 1. april 2019 Headspace er helt fantastisk. Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #13 Del Skrevet 1. april 2019 Yoga er meditasjon i seg selv. Om du er helt tilstede i det du gjør og ikke tenker på noe annet, så er det meditasjon. Anonymkode: ee24e...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #14 Del Skrevet 1. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Meditasjon kan være et fantastisk redskap. Jeg vil anbefale deg å heller tenke på det som en vei for negative følelser, ikke mot de. De negative følelsene må lyttes til, forstås, valideres og forløses. Hvis du bruker meditasjon som flukt blir det bare verre. Det handler om å begynne å føle og være tilstede generelt, bli mer oppmerksom, se klarere og dermed kunne ta bedre valg for seg selv. De negative følelsene kommer med gjemt gull, og når du forløser dem, er de positive følelsene der automatisk uten at du trenger å jobbe for dem. Alle følelser er like verdifulle, selv om ikke alle er like behagelige å oppleve. Det finnes mange meditasjonsformer, prøv ut litt forskjellig og se hva som passer for deg. Anonymkode: f6db8...73d Jeg er nybegynner når det kommer til meditering. Når jeg legger meg ned for å meditere kjenner jeg at angsten er veldig tilstede selv om jeg prøver å roe ned hodet med pust og meditasjon. Når du skriver at man ikke skal jobbe mot de negative følelsene - mener du da at man skal godta hjertebanken, kvalmen og meditere med alt dette tilstede? Eller har jeg misforstått? Føler jeg feiler når jeg gjør dette. At jeg dyrker angsten. Men det er kanskje feil? Anonymkode: 7441d...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #15 Del Skrevet 1. april 2019 Utrolig hva folk innbiller seg kan hjelpe dem😂 Anonymkode: 0fe4b...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simmis Skrevet 1. april 2019 #16 Del Skrevet 1. april 2019 Jeg bruker headspace nesten hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigertone Skrevet 1. april 2019 #17 Del Skrevet 1. april 2019 Meditasjon anbefales på det sterkeste. Både for å takle vonde følelser, men også for å få bort stress og hverdagskaos. Om du skal deale med vonde følelser, anbefales det å meditere etter musikk som får frem de følelsene du skal takle. Om du søker på meditasjon på spotify e.l. så kommer det opp mange forslag, og så finner du den musikken som passer deg og de følelsene du skal ta tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #18 Del Skrevet 1. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nybegynner når det kommer til meditering. Når jeg legger meg ned for å meditere kjenner jeg at angsten er veldig tilstede selv om jeg prøver å roe ned hodet med pust og meditasjon. Når du skriver at man ikke skal jobbe mot de negative følelsene - mener du da at man skal godta hjertebanken, kvalmen og meditere med alt dette tilstede? Eller har jeg misforstått? Føler jeg feiler når jeg gjør dette. At jeg dyrker angsten. Men det er kanskje feil? Anonymkode: 7441d...231 Har gått til samtaleterapi, hvor jeg ble anbefalt å stå i uroen du kjenner i kroppen, den kommer jo gjerne når du ikke holder på med noe og er årsaken til at du føler du MÅ gjøre noe -som igjen fører til stress. Det vil si at du bør prøve -når uroen/angsten kommer -kjenne på den, sitte i det og ikke distrahere deg selv ved å gjøre andre ting. Nå har jeg øvd meg en del på det og jeg merker at jeg får den uroen mindre og mindre -den varer også kortere for hver gang. Så anbefaler deg å forsøke å bare registrere at angsten kommer og sitte i den til den går over. Hjulpet for meg ihvertfall -så verdt ett forsøk. Anonymkode: a270b...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #19 Del Skrevet 1. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Utrolig hva folk innbiller seg kan hjelpe dem😂 Anonymkode: 0fe4b...8e1 Var sånn jeg også, helt til jeg selv måtte gjøre grep for stresset mitt og det funker på meg, og jeg var en hardbarka skeptiker..Så om virkningen er «innbilt» eller ikke, så koster det ikke noe og er ikke farlig å prøve -samt at det har hjulpet mange. Anonymkode: a270b...ef0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #20 Del Skrevet 1. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gått til samtaleterapi, hvor jeg ble anbefalt å stå i uroen du kjenner i kroppen, den kommer jo gjerne når du ikke holder på med noe og er årsaken til at du føler du MÅ gjøre noe -som igjen fører til stress. Det vil si at du bør prøve -når uroen/angsten kommer -kjenne på den, sitte i det og ikke distrahere deg selv ved å gjøre andre ting. Nå har jeg øvd meg en del på det og jeg merker at jeg får den uroen mindre og mindre -den varer også kortere for hver gang. Så anbefaler deg å forsøke å bare registrere at angsten kommer og sitte i den til den går over. Hjulpet for meg ihvertfall -så verdt ett forsøk. Anonymkode: a270b...ef0 Tusen takk for godt svar ❤️ Anonymkode: 7441d...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå