AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #81 Skrevet 31. mars 2019 Er det stor risiko forbundet med en neseplastikk? Det er veldig liten risiko for komplikasjoner etter en neseplastikk. Risikoen ligger mer på resultatet. Det er helt avgjørende at pasient og plastikkirurg har forstått hverandre. I den forbindelse kan 3D Vectra være ett nyttig supplement, når man sitter og ser på bilder er det lettere å snakke konkret om de endringene en ønsker å gjøre. Blir det hovent og får man blåmerker? Det blir alltid noe hevelse etter enhver operasjon også neseplastikk. Det blir hevelse av nesen, under øynene og på overleppen. Det er mest hovent første og andre dagen etter operasjonen, så blir det bedre, etter en uke er det vesentligste av hevelsen borte, nesen vil imidlertid være litt hoven lenge, omtrent 6-12 månederhttps://www.alerisnobel.no/behandlinger/plastisk-kirurgi/neseplastikk/neseoperasjon-faq Anonymkode: fe285...086 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #82 Skrevet 31. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det stor risiko forbundet med en neseplastikk? Det er veldig liten risiko for komplikasjoner etter en neseplastikk. Risikoen ligger mer på resultatet. Det er helt avgjørende at pasient og plastikkirurg har forstått hverandre. I den forbindelse kan 3D Vectra være ett nyttig supplement, når man sitter og ser på bilder er det lettere å snakke konkret om de endringene en ønsker å gjøre. Jeg regner med at man da sammen med legen går gjennom og ser på før-bildene og ser på hvordan nesen blir seende ut etter operasjonen (med 3D Vectra), FØR man blir operert, som her: Anonymkode: fe285...086 1
Liselotter Skrevet 31. mars 2019 Forfatter #83 Skrevet 31. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nesa mi er helt lik TS sin før-nese. Kanskje enda litt større. Jeg fikk mye kommentarer som liten (får fortsatt kommentarer fra barn idag) og på ungdomsskolen tenkte jeg alltid at når jeg ble 18 skulle jeg operere. Når jeg var 21 hadde jeg lagt opp penger og alt, men jeg feiget ut. Jeg var så redd for hva alle skulle si og tenke. Alle kom jo til å se at jeg hadde fiksa nesa siden den var så jævelig spesiell.. Jeg angrer som faen i dag på at jeg feiget ut. Nå er jeg 28 og driter langt faen i hva folk sier. Nå hadde jeg glatt operert men jeg kan ikke fordi jeg har så mange andre økonomiske forpliktelser. Barn, huslån, billån, forsikringer, regninger.. kommer aldri til å greie legge opp summen. Hadde jeg vært overvektig kunne jeg trent det bort, eller kledd meg slankende. Hadde jeg hatt lyter andre steder på kroppen kunne jeg skjult det med sminke eller klær. Men nesa kan du ikke sminke bort. Og den er så ødeleggende for ansiktet når den er stygg. Jeg er aldri med på bilder fordi det ser så fælt ut feks Gratulerer med ny nese! Jeg synes den ser helt ok ut. Håper du blir fornøyd til slutt og at hevelsen går ned. Det er bedre enn det var!. Vinner jeg i lotto ringer jeg og ordner meg konsultasjon selv med en gang.. Hva kom totalprisen på? Med oppholdet og alt? Anonymkode: 08258...3f7 Jeg forstår hva du mener. En stor nese er veldig merkbart da den er midt i trynet! Og det er umulig å sminke den mindre, hvertfall i virkeligheten. Lærte meg veldig tidlig hvilken vinkel nesen så best ut på bilder, og unngikk alltid å være med på bilder som andre tok. Uforberedte bilder var det verste! Da fikk jeg virkelig sett hvordan jeg så ut i profil og det gjorde meg veldig nedfor. Det hjelper ikke at andre forteller deg at du er pen, for det er den følelsen du har inni deg som snakker høyest. Det er teit å si at jeg angrer på operasjonen, for det gjør jeg ikke! Den er helt klart bedre, men den kunne stadigvekk vært mindre eller annerledes. Husk at nesen din ser verst ut i DINE øyne, i andres øyne er nesen din deg og ikke fullt så gale. Man er sin egen verste kritiker. Kanskje restylane i toppen kan gi mindre knekk? Vurderte det selv faktisk. Jeg betalte litt under 30 000,- for operasjon, hotell 6 dager, mat, taxi og shopping! 23 000kr for operasjonen. 2500kr for flybillett og hotell. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #84 Skrevet 31. mars 2019 Her er eksempel som jeg fant når jeg googlet 3D Vectra nose Anonymkode: fe285...086 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #85 Skrevet 31. mars 2019 og her. Slik at man er sikker på at legen og pasienten har forstått hverandre før operasjonen utføres. Anonymkode: fe285...086 3
Liselotter Skrevet 31. mars 2019 Forfatter #86 Skrevet 31. mars 2019 (endret) Dette var bildet jeg viste kirurgen. Han sa det holdt å senke nesetippen noen millimeter, men der tok han feil! Han kunne godt tatt 1 cm for min del. Bildet jeg viser her er fra den stygge siden etter operasjonen. Der ser den ut som min gamle nese! Altfor lang enda hvis dere spør meg. Eneste jeg kan trøste meg med er at han ikke tok for mye, for da hadde han ødelagt nesa mi. Her er det stadigvekk muligheter til å forbedre nesen. Må prøve å se på det positive ved dette! Men ja, kjipt å undergått en operasjon og ikke fått ønsket resultat første gangen. Endret 2. april 2019 av Liselotter
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #87 Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, Liselotter skrev: Hva mener du med «typete»? Aldri hørt uttrykket før😊 takk for svar! Særpreg. Passet til ansiktet ditt. Ser andre her har nevnt christy thurlington. Synes også at den «gamle nesen» din ligner hennes. Anonymkode: daaa7...8b6 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #88 Skrevet 31. mars 2019 Skulle jeg operert nesen, ville jeg absolutt valgt et norsk senter som bruker 3D Vectra. Anonymkode: fe285...086 3
Liselotter Skrevet 31. mars 2019 Forfatter #89 Skrevet 31. mars 2019 (endret) På 1.4.2019 den 1.04, AnonymBruker skrev: Her er eksempel som jeg fant når jeg googlet 3D Vectra nose Anonymkode: fe285...086 Her endrer han jo også på haken. Haken har mye å si! En tilbaketrukken hake vil gjøre nesen og pannen mer fremoverlent. Har tenkt på å operere inn hakeimplantat også, det kunne gjort resultatet enda bedre. Men vet litt lite om prosedyren og usikker på hvor holdbart det er og om det tåler en støyt eller om man må være forsiktig med aktiviteter. Endret 2. april 2019 av Liselotter
The Kitten Skrevet 31. mars 2019 #90 Skrevet 31. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen seriøs kirurg har ti operasjoner om dagen, ingen. Skal du opereres på nytt her i landet må du selvfølgelig betale full pris, og det er ingen garanti for at du blir mer fornøyd her når de i tillegg får arrvev fra den forige operasjonen som skaper trøbbel for korreksjon. Du bør uansett gå til fastlegen og teste deg for multiresistente bakterier, så er det gjort før en eventuel kontakt med helsevesenet. Skulle virkelig ønske at folk sluttet å tro operasjoner ga dem perfekt utseende, og i tilegg tro at billigsalg i øst eurola er det stedet man bør spare penger. Anonymkode: f888a...66d Enig. Det vitner om en kirurg som ikke tar seg tid til operasjonene, men vil operere flest mulig (for å tjene mest mulig). 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #91 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, Liselotter skrev: Her endrer han jo også på haken. Haken har mye å si! En tilbaketrukken hake vil gjøre nesen og pannen mer fremoverlent. Har tenkt på å operere inn hakeimplantat også, det kunne gjort resultatet enda bedre. Men vet litt lite om prosedyren og usikker på hvor holdbart det er og om det tåler en støyt eller om man må være forsiktig med aktiviteter. Du er så vakker Anonymkode: fe285...086 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #92 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, Liselotter skrev: Her endrer han jo også på haken. Haken har mye å si! En tilbaketrukken hake vil gjøre nesen og pannen mer fremoverlent. Har tenkt på å operere inn hakeimplantat også, det kunne gjort resultatet enda bedre. Men vet litt lite om prosedyren og usikker på hvor holdbart det er og om det tåler en støyt eller om man må være forsiktig med aktiviteter. Du trenger absolutt ikke å gjøre noe med haken din. Anonymkode: fe285...086 8
The Kitten Skrevet 31. mars 2019 #93 Skrevet 31. mars 2019 Jeg forstår ikke hvorfor du opererte nesen i det hele tatt. Den var jo kjempefin før operasjonen! Ikke at resultatet ikke ble bra, men dette blir for meg nok et bevis på at komplekser sitter i ens eget hode. 12
Liselotter Skrevet 31. mars 2019 Forfatter #94 Skrevet 31. mars 2019 4 minutter siden, The Kitten skrev: Enig. Det vitner om en kirurg som ikke tar seg tid til operasjonene, men vil operere flest mulig (for å tjene mest mulig). Ja! Enig nå når jeg tenker meg om. Men tenkte at siden det var fullt venterom og masse trafikk, nye folk inn og ut så tenkte jeg at det må være fordi han er dyktig.. heh
Liselotter Skrevet 31. mars 2019 Forfatter #95 Skrevet 31. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger absolutt ikke å gjøre noe med haken din. Anonymkode: fe285...086 Har tenkt tanken mange ganger. Søsteren min vurderer det samme. Får se hva jeg gjør.. blir hvertfall ikke enda, og gjør jeg det blir det i Norge!
Liselotter Skrevet 31. mars 2019 Forfatter #96 Skrevet 31. mars 2019 5 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg forstår ikke hvorfor du opererte nesen i det hele tatt. Den var jo kjempefin før operasjonen! Ikke at resultatet ikke ble bra, men dette blir for meg nok et bevis på at komplekser sitter i ens eget hode. Ja, mye sitter nok i hodet. Men det er umulig å ikke tenke på «feil» når de har blitt pekt ut tidligere. Det sliter mye på psyken min. I forhold har jeg alltid lurt på hvorfor guttene liker meg når jeg er så «stygg». Dårlig psykisk helse er virkelig en sykdom. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #97 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, Liselotter skrev: Har tenkt tanken mange ganger. Søsteren min vurderer det samme. Får se hva jeg gjør.. blir hvertfall ikke enda, og gjør jeg det blir det i Norge! Du- gjør ingenting med haken din. Den er fin. Anonymkode: daaa7...8b6 7
Liselotter Skrevet 31. mars 2019 Forfatter #98 Skrevet 31. mars 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner med at man da sammen med legen går gjennom og ser på før-bildene og ser på hvordan nesen blir seende ut etter operasjonen (med 3D Vectra), FØR man blir operert, som her: Anonymkode: fe285...086 Det er ikke alle klinikker som har slikt «fancy» utstyr. Dessverre. Det koster ofte mye mer også! Men enig i at det er veldig fornuftig å se hvordan det kan se ut i 3D før man opererer 😊 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #99 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, Liselotter skrev: Ja, mye sitter nok i hodet. Men det er umulig å ikke tenke på «feil» når de har blitt pekt ut tidligere. Det sliter mye på psyken min. I forhold har jeg alltid lurt på hvorfor guttene liker meg når jeg er så «stygg». Dårlig psykisk helse er virkelig en sykdom. Det er bare tanker! Ingenting annet. Les om metakognitiv terapi, så kanskje du slutter å handle utfra tanker. Anonymkode: daaa7...8b6 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #100 Skrevet 31. mars 2019 Kan jeg spørre hva klinikken og legen heter? Er selv polsk, kan ta en titt på polske forumer og se hva som står der og eventuelt skrive til deg her:) Anonymkode: f749a...b10 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå