AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Hun skal få mobil, og pga at hun ønsker seg kule deksler, så har jeg sett på iPhone 6. Den rimeligste jeg har funnet koster 3300 ny. Men, er det galskap? Blir evt bursdagsgave. Eller så tenkte jeg på å kjøpe en brukt en til rundt 1000 kr. Da er den jo selvfølgelig brukt. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 6d556...7fe
Nerine_ Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Jeg tenker det er galskap. Barn har lett for å både miste og ødelegge ting. Når de er så små bør det ærlig talt holde med en mobil som kan ringe og sende sms. 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 Kjøpt brukt. Om du kjøper ny må du passe på at du kan spore den om den mistes eller blir stjålet på skole eller trening. Anonymkode: 47eff...c89 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 Ikke kjøp iPhone til barn. Ikke bare siden de er alt for dyre i forhold til hva du får, men fordi de knuser veldig lett. Barn mister mobiler mye. Anonymkode: 58de0...ffd 7
^^Belle^^ Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 Galskap. Vår snart 8-åring har egen mobil kun fordi vi ikke har hustelefon og hun er en del alene hjemme. Det er min gamle Nexus, hun har ikke internett på den (kan skrus av fordi det er ren google-telefon), og den kan til nøds brukes som et kamera. Så vi er liksom så langt fra det å skulle kjøpe mobil i det hele tatt at en telefon til 3000+ ikke er litt aktuelt engang. Kule deksler finnes på ebay til absolutt alle telefonmodeller du kan tenke deg btw. 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. april 2019 #6 Skrevet 1. april 2019 Ville aldri kjøpt ny iPhone til et så lite barn. Her fikk et av barna ny telefon til 10-årsdagen, men det var en billig Huawei. IPhone er dyrt og dårlig, rett og slett. Man får mye mer for pengene hvis man kjøper android. Hvis du absolutt må ha iPhone ville jeg kjøpt en brukt en. De knuser ekstremt lett.
Ulrikke Skrevet 1. april 2019 #7 Skrevet 1. april 2019 Vi kjøpte ny mobil da vår datter var 8,rett og slett fordi vi ikke hadde noen passende hun kunne arve da. Var Android, husker ikke typen. Et par år senere fikk hun ny, da ble det IPhone. Nå fyller hun 14 i år og er på IPhone nummer to. Jeg hadde nok tenkt meg mer om hvis telefonene hennes ble ødelagt hele tiden, men hun har aldri verken knust eller mistet en telefon og tar vare på tingene, så da har det blitt sånn. Den ene gangen telefonen hennes knuste var det faren som slapp den i flisegulvet 😉 Ikke legg så mye i telefon til en 8-åring.... Kjøp en som kan funke noen år, og revurdere evt når hun nærmer seg tenårene. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #8 Skrevet 1. april 2019 Billig og enkel telefon holder lenge til barn som går på småskolen. Behovet endrer seg i takt med at de vokser, men en åtteåring trenger ikke noe fancy. Mine barn har mistet, lagt igjen på bussen, knust og druknet mobiler opp igjennom årene. Ikke at de er så fryktelig klumsete av seg, men det er fort gjort. Anonymkode: f1518...a88 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #9 Skrevet 1. april 2019 Vi kjøpte brukt iphone til vår 8-åring, kommer til å gjøre det til nestemann også når han blir gammel nok. Mange helt OK brukte telefoner som selges i dag, fordi folk skifter telefon så fort og ønsker seg ny modell etc. Anonymkode: c7b3f...645
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #10 Skrevet 1. april 2019 Jeg vill ikke kjøpt en så «gammel» iPhone, ikke en eldre android heller. Det lages så mange nye modeller hele tiden at iPhone 6 snart er utdatert og ikke kan oppdateres etterhvert. Om du synes at det er galskap å bruke 3300kr på en mobil til 8åringen, kjøp heller en billigere og nyere android modell. Nokia sin nyeste ble jo mottatt en jubel. Anonymkode: 499bd...c9e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #11 Skrevet 1. april 2019 Mine har hatt IPhone for det meste ettersom det er det jeg har på jobb og de har arvet. Yngste på 8 har en IPhone 5 (arvet etter meg og storesøster, like hel fortsatt) eldste fikk en brukt 7 fordi jeg fant en på Finn til en ok pris, da hadde den brukte 6eren arvet etter far streiket fulllstendig. Fordelen med de eldre modellene er at det ikke har vært alt for dyrt å bytte glass (to ganger på 6 år). Anonymkode: 7cc40...9b5
Infinitum Skrevet 1. april 2019 #12 Skrevet 1. april 2019 (endret) Vår på 9 år fikk fars brukte CAT telefon. Ødelegges ikke samme hvor mye hun mister den, og fungerer bra til det meste. Ingen wow tlf når det kommer til bilder osv, men det trenger de ikke eller i den alderen. Endret 1. april 2019 av Infinitum
Alvario Skrevet 1. april 2019 #13 Skrevet 1. april 2019 Vi har en brukt iphone 6 til vår gutt på samme alder. Har ett godt deksel på som gjør at den tåler både vann og støt om den faller i bakken. Opplever at de fleste av vennene hans har det samme, telefoner som er arvet av andre i familien og som hadde ligget ubrukt om de ikke brukte dem.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #14 Skrevet 1. april 2019 aldri i verden ville mine barn ha fått smartelefoner som 8 åringer! Anonymkode: c4c27...9c4 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #15 Skrevet 1. april 2019 Jeg ville nok ikke kjøpt en så dyr mobil til en 8-åring. De går så lett i stykker, så det er kjedelig å bruke så mye penger på "ingenting" Anonymkode: 26791...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #16 Skrevet 1. april 2019 Off topic, men jeg må bare si at vi som overlevde både barndoms- og ungdomstiden uten mobiltelefon og facebook og alskens duppeditter, må være en egen rase. Mange hadde ikke fasttelefon engang, og måtte gå til naboer eller telefonkiosker for å ringe, Jaja, det var en svunnen tid. Idag er de fleste hjelpeløse uten mobiltelefonen. Anonymkode: 26c6d...26e 2
Hedersbrukeren Skrevet 1. april 2019 #17 Skrevet 1. april 2019 De fleste bytter da mobil rundt hvert andre år. 8-åringen kan jo bare få den gamle neste gang en av foreldrene bytter 1
Hedersbrukeren Skrevet 1. april 2019 #18 Skrevet 1. april 2019 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Off topic, men jeg må bare si at vi som overlevde både barndoms- og ungdomstiden uten mobiltelefon og facebook og alskens duppeditter, må være en egen rase. Mange hadde ikke fasttelefon engang, og måtte gå til naboer eller telefonkiosker for å ringe, Jaja, det var en svunnen tid. Idag er de fleste hjelpeløse uten mobiltelefonen. Anonymkode: 26c6d...26e Og for hundre år siden greide de fleste seg uten strøm. Det betyr ikke nødvendigvis at det ideelle i dag ville vært å leve uten strøm Endret 1. april 2019 av Hedersbrukeren 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #20 Skrevet 1. april 2019 13 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: De fleste bytter da mobil rundt hvert andre år. Da er jeg glad jeg setter mer pris på tingene mine. Mobilen min er nå snart tre år (iPhone 7 Plus) og den skal brukes til den ikke funker lenger. Anonymkode: 64b2a...edc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå