Gå til innhold

Kontakt under samvær og info i etterkant

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er under to,er er hos pappaen fredag til mandag annenhver uke.

Noen ganger har det hendt at jeg har fått snakke med barnet på facetime,men som oftest ikke. Jeg får heller ikke svar på sms med spm om når det evt passer at jeg sier hei til barnet. (Har blitt anbefalt å ha noe kontakt med barnet under samvær,barnet virker glad når han får prate med meg. Barnet bor fast hos meg. Må presisere at jeg ikke må/vil prate med barnet «hele tiden», men kanskje en gang ilpa langhelgen synes jeg hadde vært fint.)

Jeg får svært sjeldent info om hva barnet har gjort,tenker da på ting barnet kanskje vil dele/prate om. Barnet er glad i å prate om hva det feks gjør i bhg.                                

Jeg synes situasjonen er trist for barnet,jeg tenker at det må oppleves som to ulike verdener,spes når far ikke vil kommunisere ifht barnet. Jeg har inntrykk av at far vil straffe meg fordi jeg ikke mener delt bosted er det beste til barnet per nå. Spes ikke mtp at vi ikke kommuniserer!

Noen med små barn i lik situasjon-hva gjør dere?

Anonymkode: 9b5e5...e26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gir du far slik informasjon? Får far facetime? Har dere hatt samtaler om hvorsan dere skal gjøre slikt på fam.kontoret? 

Anonymkode: 2f80a...bc3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir far slik info,men han gir aldri respons. Oppfordrer barnet til å ringe han flere ganger i uka...

Jeg har bare vært på fam.v.kontoret alene,far ønsker ikke. Han virker som om han vil ha minst mulig å gjøre med meg, men det går jo utover barnet.

Anonymkode: 9b5e5...e26

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er best at barnet blir vant med å være hos faren, så får heller dere ta igjen tapt tid når barnet kommer hjem til deg igjen.

Anonymkode: 74834...629

Skrevet

Jeg skjønner godt den følelsen din. Men du må bare gi det tid. Ikke kommuniserer mer enn absolutt nødvendig og vær tålmodig. Viss han er sint på deg av ulike grunner så vil du uansett ikke komme noen vei før det sinnet er lagt. Høres ut som silent treatment?

Det varer ikke for alltid. Og med tiden vil jo denne tiden bli et vagt minne slik at dere forhåpentligvis får en bedre kommunikasjon etterhvert. Bare prøv å kom forbi dette først og fremst.

AnonymBruker
Skrevet

Synes du er needy her. Hvorfor må du ha full rapport om hva de har gjort på? Når det er far sin helg så bør de får fred fra mas fra deg,du må da klare å holde deg unna når far har sin helg! Er det noe viktig du bør vite fra helgen så forteller nok helst sikkert far det. 

Anonymkode: 87151...c0a

• Liker 6
Skrevet

Jeg skjønner at du gjerne vil ha kontakt, men jeg forstår også at far til en viss grad føler det som kontroll. 

Fredag til mandag betyr at det er to dager barnet ikke ser deg... Lørdag og søndag. Det vil jeg tro går helt fint! 

Start med å trekke deg helt tilbake en god stund! Far får slappet mer av, trenger ikke tenke på "nå igjen, jeg orker ikke!" når du tar kontakt, og kanskje vil det løsne litt etter hvert når han ikke føler kravet like stort. Men det må bare en god stund da, mange måneder ihvertfall! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må roe deg litt ned. Lev ditt eget liv da barnet er hos faren, du må ikke ha kontakt hele tiden. Virker veldig masete. 

Anonymkode: 9cf8e...dbc

Skrevet

Hvis far ønsker mer samvær, så er jo dette en god måte å ikke oppnå det på... Far bør klare å samarbeide bedre, og følge anbefalinger om at barnet får hilse på mamma en gang i løpet av helgen. Barnet er bare 2 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror barnet klarer seg helt fint uten kontakt med deg noen dager. Så sant barnet er trygg på pappaen og har det bra. Nyt helgen alene, det går fint.

Anonymkode: 05e8a...692

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...