Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo!

jeg er 19 år, har igjen litt over ett år av lærlingtiden min før jeg har fagbrev for frisør. Jeg og samboeren har vært sammen i to år, har kjent han i sju år, og jeg vil påstå at vi er et ganske så solid par som samarbeider godt om alt.

vi har siden starten av snakka om hvis vi skal ha barn, oppdragelse, hva som er greit og ikke - og hvis vi får barn og det ikke funker mellom oss om noen år, så skal vi være voksne og samarbeide så godt som mulig for barna! Det er mer og mer i det siste at vi har snakka litt om navn, farger, og «forberedelser», og det har gledet meg veldig. Jeg går ikke på noe prevensjon nå, har ikke gjort det på et halvt år, og vi har bare ikke hatt sex fra den dagen streken på eggløsningstesten blir litt sterkere og da en uke frem i tid..

nå fortalte jeg han i går at eggløsning kom hele 4 dager kjappere enn regnet, når jeg fikk en positiv test i går. I går kveld begynte jeg å spotte litt, og tror og håper dette er eggløsningsblødning(har aldri hatt det før, men det kan vel forekomme for det om?). Har spottet litt i dag også, og hatt vondt i bekkenet mitt, som jeg pleier å ha ved eggløsning.

når jeg fortalte samboeren min i går om eggløsningen, så så han ned i bakken og sa «okei...», men i dag har vi hatt sex 3 ganger hvor han selv har tatt initiativet. Og jeg syns det er både koselig og fint, for jeg vil jo dette jeg også, og jeg har alltid ønsket det. MEN jeg merker nå at jeg har fått litt kalde føtter. Det har ingenting med partneren min å gjøre, og jeg er heller ikke redd for at det skal skje noe med oss eller noe heller. Og jeg pleier som regel å få kalde føtter like før noe «stort» skal skje. Jeg tror jeg bare er redd for å ende opp med å angre..?

noen som har noe råd og tips å komme med? Lemper og ulemper?

håper folk kan holde de sure minene sine unna dette innlegget, jeg ønsker råd, ikke nedlatende kommentarer om at jeg «bare er 19» etc... vet at folk her inne elsker å slenge unødvendige kommentarer!:)

Anonymkode: 22234...14a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt å få kalde føtter enten man er 19, 25, 30 eller 35 ;)
Det er et stort steg å ta vet du.
Det høres ut som dette er noe dere ønsker dere sammen og som dere er villige til å endre livet for.
Lykke til! :babysmokk::babyjente:

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, kvinne35+ skrev:

Det er normalt å få kalde føtter enten man er 19, 25, 30 eller 35 ;)
Det er et stort steg å ta vet du.
Det høres ut som dette er noe dere ønsker dere sammen og som dere er villige til å endre livet for.
Lykke til! :babysmokk::babyjente:

Tusen takk, det beroliget meg litt når du sa at kalde føtter nærmest rammer «alle»😅

ja, jeg har jo vært tante siden jeg var 11, og har alltid hatt små barn rundt meg og er veldig vant med barn. Ikke har jeg noen sinne vært borti et menneske som er så flink med barn som samboeren min heller, så er veldig sikker på at dette skal gå bra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et råd til deg. Du er bare 19 år og har hele "livet" ditt foran deg.  Reis, opplev ting og fullfør lærlingtiden din først.

Anonymkode: d9d7a...2a8

• Liker 8
Skrevet

Det er vanlig å være noe usikker i forhold til det å skulle få barn eller ikke. Sikkert enda lettere å bli usikkert i en alder av 19, da har man ikke "alt på stell". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Jeg var 24, og vi hadde planlagt barn en stund :) Hadde tatt eggløsningstester, og dagen kom og vi hoppet rett til sengs. Like etter sexen fikk jeg en helt overveldende panikkfølelse, løp rett på badet å prøve og presse ut igjen sæden 😂 Tørket og vasket febrilsk, hadde jeg hatt en angrepille i hus hadde jeg nok tatt den 😛 

Men det funket ikke, jeg ble gravid - og hadde like stor panikk i 3-4 uker etter positiv test. Deretter roet det seg, og jeg ble skikkelig glad for graviditeten og begynte å glede meg!

Anonymkode: 0b905...320

• Liker 2
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, det beroliget meg litt når du sa at kalde føtter nærmest rammer «alle»😅

ja, jeg har jo vært tante siden jeg var 11, og har alltid hatt små barn rundt meg og er veldig vant med barn. Ikke har jeg noen sinne vært borti et menneske som er så flink med barn som samboeren min heller, så er veldig sikker på at dette skal gå bra. 

Du klarer dette vettu! :hjerte: 
Tenk så heldig du er som kan bli mamma tidlig istedenfor å være i midten av tredveårene (sånn som meg).
Du har funnet din kar tidlig og dere deler en felles drøm.
Go for it! :)
Moren min er bare 19år eldre enn meg for å si det sånn og de klarte det kjempe fint! :) 
De var jo gift da og fikk en fin bukett (barneflokk). :)

For meg er også min største drøm å være mamma sammen med en god pappa! :)
Jeg er kjempe lykkelig over å ha oppnådd det endelig! :danse:
Du er kjempe heldig som har den muligheten så tidlig i livet! :hjerter_rundt:

Endret av kvinne35+
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...