AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Hei! Ønsker bare å dele min historie. Den kan være litt ubehagelig mot noen , men men. Når jeg gikk på ungdomskolen var jeg ikke særlig populær. Jeg skulle ikke bli kjekk før tidlig i tjueårene da jeg mistet babyfettet, og skolekarakterene var helt på bunn. Jeg kom fra en skole som i hovedsak hadde dårlig rykte. Det ble mye "gjenger" og slåsskamper. Som alltid i et maktsystem, skulle guttene gjerne hevde seg over andre for å fremstå sterke og dominante. Jeg var en av taperne på skolen. Men jeg visste det var måter å komme oppover i hierarkiet. Skolen ble løsningen. Jeg jobbet utrolig hardt på både ungdomskolen og videregående, men det var ikke før videregående at det harde arbeidet gav resultater. Og nå er jeg medisinstudent. Så hva skjedde med de populære gutte og jentene på skolen min. Hun ene jobber med salg på Ticket på det lokale kjøpesentret, han andre jobber som selger i en telenor butikk ved siden av, han ene har gifta seg men har ingen stabil jobb. De fleste har ingen jobb eller har jobber hvor de er blir pisket i arbeidslivet. Det som også er felles med dem alle er at ingen av dem er noe særlig populære lenger. Man hadde alle disse gjengene på skolen, men uten samholdet som var er de ingenting. Det er en som er populær dog, men han tror jeg også var en fin fyr i begynnelsen av. Jeg er takknemlig for at jeg ble "mobbet" for ellers hadde jeg nok havnet i samfunnets søppelkasse jeg og. Det er en ting hvis du liker jobben din, men det er en annen ting hvis du jobber der fordi du ikke har noen andre valg. Men jeg må bare le når jeg går en tur på kjøpesenter😅 PS: Denne tråden er inspirert av en tråd jeg så her tidligere om hva som hadde hendt med skolekameratene dine.. Anonymkode: a89b5...791 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Så bra at du føler for å hevde deg. Anonymkode: cbcbd...894 31
Vampen Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 Så bra at du skal bli lege, så kan du skrive ut medisin som kan fikse den usympatiske personligheten din. 33
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #5 Skrevet 31. mars 2019 Alle de pene og populære jentene på ungdomsskolen er gift med de pene populære guttene m unntak av et par som har ramlet ned rangstigen pga sykdom. på beste vest er nesten alle pene så det er ekstremt høy konkurranse! Anonymkode: 1ae44...754 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 Hva man jobber med, påvirker ikke om man er taper eller ikke. Å lage tråder som det her, gjør tapere. Folk som er sjalu og bitre. Ingen bryr som om at du skal bli lege. Det påvirker ikke deg som karakter og personlighet. Eller mener du Donald Trump er en kul type? Han er jo rik og har kul jobb? Anonymkode: fdeb2...df9 24
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 Jeg håper at du rister av deg disse holdningene i løpet av studiet. Man er ganske privilegert som medisinstudent i Norge. Som lege vil man imidlertid møte på hele spekteret av befolkningen, også de som generelt har lite ressurser i livet. Jeg er for øvrig selv medisinstudent og kommer fra et sted der det ikke var kult å få gode karakterer og generelt være ordentlig. I senere tid har det skiftet helt der de upopulære har fått gode utdannelser og et godt nettverk, mens de som var populære er på samme sted. Jeg skjønner bakgrunnen din, men det å le av disse personene gjør deg ganske smakløs og lite ydmyk. Da er ikke du en ønskelig, fremtidig kollega. Det er enkelte medisinstudenter som tror de er hevet over alle andre. Tro meg, det reageres på, både av folk generelt og andre medisinstudenter. Anonymkode: 69c8d...dc9 25
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #8 Skrevet 31. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva man jobber med, påvirker ikke om man er taper eller ikke. Å lage tråder som det her, gjør tapere. Folk som er sjalu og bitre. Ingen bryr som om at du skal bli lege. Det påvirker ikke deg som karakter og personlighet. Eller mener du Donald Trump er en kul type? Han er jo rik og har kul jobb? Anonymkode: fdeb2...df9 Nei. Er du lavt utdannet er du også sårbar for andre ting. 1. Du har ikke noe status 2. Hvis du mister kjærligheten, er det det eneste du har. 3. Du blir pisket av sjefen og maktmennesker høyere oppe i rangstigen. 4. Du betyr ingenting i samfunnet annet enn at du jobber for de rike, som blir rikere og rikere(ja, dette er det statistikk på), mens du er like langt hvert år. .. Tenk en som jobber på rema 1000, strengre krav til utført arbeid og at ting skal være sånn og sånn. Mens sjefene dine er avslappet og tjener bedre enn deg. 5. I de yngre dager har man populæritet og utseende, men kanskje lurt å tenke litt lenger. Anonymkode: a89b5...791
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #9 Skrevet 31. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Nei. Er du lavt utdannet er du også sårbar for andre ting. 1. Du har ikke noe status 2. Hvis du mister kjærligheten, er det det eneste du har. 3. Du blir pisket av sjefen og maktmennesker høyere oppe i rangstigen. 4. Du betyr ingenting i samfunnet annet enn at du jobber for de rike, som blir rikere og rikere(ja, dette er det statistikk på), mens du er like langt hvert år. .. Tenk en som jobber på rema 1000, strengre krav til utført arbeid og at ting skal være sånn og sånn. Mens sjefene dine er avslappet og tjener bedre enn deg. 5. I de yngre dager har man populæritet og utseende, men kanskje lurt å tenke litt lenger. Anonymkode: a89b5...791 Okei, nå troller du. Hvis du ikke troller; du er en student. En ung person hvis hjerne ennå ikke er fullt utviklet. Du vet ikke helt hva du snakker om. En taper fokuserer obsessivt på andre folk, slik du gjør. Folk med integritet forsøker å løfte alle rundt seg opp og aksepterer at krefter ut av andres kontroll påvirker dem. Punkt nr. 2 er ulogisk. Punkt 4 gjelder akkurat like mye for en lege som f.eks. en operatør eller sjåfør. Du jobber bare for folket, evt. de rike. DU blir ikke rikere og rikere. Lønnen din holder seg innenfor rammene folket har bestemt. Anonymkode: fdeb2...df9 12
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #10 Skrevet 31. mars 2019 Her var det mange butt-hurte folk som også jobber i Ticket på kjøpesenteret. Bra for deg ts at du snudde det negative til noe positivt! Lykke til med studiene. Anonymkode: 59acf...5c0 4
Skorstein Skrevet 31. mars 2019 #11 Skrevet 31. mars 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Ønsker bare å dele min historie. Den kan være litt ubehagelig mot noen , men men. Når jeg gikk på ungdomskolen var jeg ikke særlig populær. Jeg skulle ikke bli kjekk før tidlig i tjueårene da jeg mistet babyfettet, og skolekarakterene var helt på bunn. Jeg kom fra en skole som i hovedsak hadde dårlig rykte. Det ble mye "gjenger" og slåsskamper. Som alltid i et maktsystem, skulle guttene gjerne hevde seg over andre for å fremstå sterke og dominante. Jeg var en av taperne på skolen. Men jeg visste det var måter å komme oppover i hierarkiet. Skolen ble løsningen. Jeg jobbet utrolig hardt på både ungdomskolen og videregående, men det var ikke før videregående at det harde arbeidet gav resultater. Og nå er jeg medisinstudent. Så hva skjedde med de populære gutte og jentene på skolen min. Hun ene jobber med salg på Ticket på det lokale kjøpesentret, han andre jobber som selger i en telenor butikk ved siden av, han ene har gifta seg men har ingen stabil jobb. De fleste har ingen jobb eller har jobber hvor de er blir pisket i arbeidslivet. Det som også er felles med dem alle er at ingen av dem er noe særlig populære lenger. Man hadde alle disse gjengene på skolen, men uten samholdet som var er de ingenting. Det er en som er populær dog, men han tror jeg også var en fin fyr i begynnelsen av. Jeg er takknemlig for at jeg ble "mobbet" for ellers hadde jeg nok havnet i samfunnets søppelkasse jeg og. Det er en ting hvis du liker jobben din, men det er en annen ting hvis du jobber der fordi du ikke har noen andre valg. Men jeg må bare le når jeg går en tur på kjøpesenter😅 PS: Denne tråden er inspirert av en tråd jeg så her tidligere om hva som hadde hendt med skolekameratene dine.. Anonymkode: a89b5...791 Når du er ferdigutdanna lege, kan du henvise deg selv til DPS, det trenger du. 8
SoWhat? Skrevet 31. mars 2019 #12 Skrevet 31. mars 2019 "Samfunnets søppelkasse" Er det mulig å skrive noe sånt? Når du er ferdig utdannet håper jeg synet ditt på mennesket har modnet og blitt humant. 13
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #13 Skrevet 31. mars 2019 Glad jeg ikke prøver å heve meg over de populære, selvom jeg var en taper på skolen Anbefaler deg å jobbe litt med holdningene dine ts! Anonymkode: e7869...95e 9
Aragorn ll Elessar Skrevet 31. mars 2019 #14 Skrevet 31. mars 2019 Jeg la aldri merke til hvem som var populær eller hvem som var taper da jeg gikk på skolen. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #15 Skrevet 31. mars 2019 Jobb, utdanning, eie ting, partner osv spiller ingen rolle egt. Det er ikke noe vits i å legge all sin lykke og verdi i disse tingene, da det er ting som man ikke kontrollerer 100% og kommer og går. Men det man har innvendig, personlighet, helse, ta vare på seg selv osv, er det viktigste. Alle sier at utseendet ikke er så viktig og trene og spise sunt osv, fordi man forfaller, man gjør ikke det så lenge man har de rette kunnskapene om kosthold, hudpleie, tannhygiene osv. Vet om flere eldre mennesker som ser mye bedre ut enn mange unge i dag. Har mye med medfødte trekk å gjøre. Anonymkode: 5e360...744 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #16 Skrevet 31. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobb, utdanning, eie ting, partner osv spiller ingen rolle egt. Det er ikke noe vits i å legge all sin lykke og verdi i disse tingene, da det er ting som man ikke kontrollerer 100% og kommer og går. Men det man har innvendig, personlighet, helse, ta vare på seg selv osv, er det viktigste. Alle sier at utseendet ikke er så viktig og trene og spise sunt osv, fordi man forfaller, man gjør ikke det så lenge man har de rette kunnskapene om kosthold, hudpleie, tannhygiene osv. Vet om flere eldre mennesker som ser mye bedre ut enn mange unge i dag. Har mye med medfødte trekk å gjøre. Anonymkode: 5e360...744 Det er jeg obs på idag. Tar godt vare på huden og solkrem jevnlig (Få menn forstår viktigheten av dette.) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, nå troller du. Hvis du ikke troller; du er en student. En ung person hvis hjerne ennå ikke er fullt utviklet. Du vet ikke helt hva du snakker om. En taper fokuserer obsessivt på andre folk, slik du gjør. Folk med integritet forsøker å løfte alle rundt seg opp og aksepterer at krefter ut av andres kontroll påvirker dem. Punkt nr. 2 er ulogisk. Punkt 4 gjelder akkurat like mye for en lege som f.eks. en operatør eller sjåfør. Du jobber bare for folket, evt. de rike. DU blir ikke rikere og rikere. Lønnen din holder seg innenfor rammene folket har bestemt. Anonymkode: fdeb2...df9 DEn annen ting jeg lærte på skolen var ideologier. Og da leste vi om en som heter Karl Marx. Han så at samfunnet faktisk var urettferdig. De rike blir rikere, og de fattige blir fattigere. Dette stemmer overens med dagens statistikker. Kan legge ved kilde hvis ønskelig. Noen ganger er det viktig å innse en sannhet selvom den kan være ubehaglig og tabubelagt. Anonymkode: a89b5...791
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #17 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jeg obs på idag. Tar godt vare på huden og solkrem jevnlig (Få menn forstår viktigheten av dette.) DEn annen ting jeg lærte på skolen var ideologier. Og da leste vi om en som heter Karl Marx. Han så at samfunnet faktisk var urettferdig. De rike blir rikere, og de fattige blir fattigere. Dette stemmer overens med dagens statistikker. Kan legge ved kilde hvis ønskelig. Noen ganger er det viktig å innse en sannhet selvom den kan være ubehaglig og tabubelagt. Anonymkode: a89b5...791 Leger er ikke "den rike". Leger er ikke i nærheten av å være i nærheten av å være "the 1%". Så her har du nok valgt feil. Skulle studert økonomi eller vært født litt mer privilegert (alle nordmenn er allerede ekstremt privilegert). Jeg bryr meg ikke jeg, tjener for øyeblikket 1,1 mill. per år gjennom programmering. Og jeg er ikke i nærheten av å være en av disse rikingene som bare blir rikere for å si det sånn. Anonymkode: fdeb2...df9 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #18 Skrevet 31. mars 2019 Jeg skjønner hvordan du har det Ts, jeg var selv en av taperne. De som var populære på ungdomsskolen her, de er på bunnrangeringen i livet nå, noen jobber strøjobber, noen er alenemødre, noen har ingen utdannelse og lever på NAV. Vi kan ikke alle være vinnere noen må være tapere også. For de har jeg overhodet ingen sympati. Møtte tilfeldigvis en av de som mobbet meg på bensinstasjonen her om dagen, han kom bort og skulle være kompis. Jeg sa at vi var ikke venner da, så da kan vi drite i og være venner nå, så gikk jeg. Hvorfor skal man late som det ere greit bare fordi det skjedde for mange år siden? Anonymkode: 2e20a...b7b 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #19 Skrevet 31. mars 2019 Jaja.....du har fortsatt mye å lære om livet iallefall..... Anonymkode: ac8ac...e70 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #20 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner hvordan du har det Ts, jeg var selv en av taperne. De som var populære på ungdomsskolen her, de er på bunnrangeringen i livet nå, noen jobber strøjobber, noen er alenemødre, noen har ingen utdannelse og lever på NAV. Vi kan ikke alle være vinnere noen må være tapere også. For de har jeg overhodet ingen sympati. Møtte tilfeldigvis en av de som mobbet meg på bensinstasjonen her om dagen, han kom bort og skulle være kompis. Jeg sa at vi var ikke venner da, så da kan vi drite i og være venner nå, så gikk jeg. Hvorfor skal man late som det ere greit bare fordi det skjedde for mange år siden? Anonymkode: 2e20a...b7b Selfølgelig er det ikke greit. Husker den ene gutten som dyttet meg, og sparket meg mens jeg lå nede. Han skulle selfølgelig imponere jentene. Kan bare minne han på at både populæriteten og utdannelsen forfalt etter videregående, om ikke det var etter ungdomskolen 😂 Hvor er jentene dine nå ? Haha. Anonymkode: a89b5...791 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå