Gjest Amatør Skrevet 18. april 2005 #1 Skrevet 18. april 2005 Denne oppskriften klippet jeg fra Apéritif.no, og prøvde med stor optimisme: 200 g hvetemel 2 ts bakepulver 150 g revet ost, gjerne Jarlsberg eller Norvegia 2 dl melk 100 g kokt skinke, hakket 100 g sjampinjong, i skiver eller biter Alt skal blandes og ha i former, stekes på 160 grader, 25 min. Men - det ble en fullstendig fiasko! Og jeg som har kastet bort dyr parmesan-ost, fordi jeg foretrekker det framfor jarlsberg. Jeg er som sagt amatør, men burde det ikke være noe fett i? Egg? Smør? Stoler aldri på apértitif igjen..
Gjest glamourgirl Skrevet 18. april 2005 #2 Skrevet 18. april 2005 Mulig parmesan ble for tørt. Både Jarlsberg og Norveiga er ganske fete myke oster... Jeg følger oppskrifter slavisk til jeg ser hvordan de funker, så eksperimenterer jeg... Men noe fasitsvar på muffinsene, det har jeg ikke.
Gjest piaf Skrevet 18. april 2005 #3 Skrevet 18. april 2005 Jeg er ingen muffinsekspert, men jeg syns det ser ut som den oppskriften mangler egg...
Gjest pulverheksa- Skrevet 20. april 2005 #4 Skrevet 20. april 2005 Tror den mangler 2 egg, kikket i muffinsboken min hjemme og alle innholder egg. Og det var flere nesten helt like oppskrifter, med egg...
Gjest onyx, i.i. Skrevet 20. april 2005 #5 Skrevet 20. april 2005 Smør ser det ut for at den mangler også.. Her er ingrediensene til ost og skinkemuffins. 3 vårløk, finhakket 1ts olje 375 g hvetemel 2 ts bakepulver 1 krm salt 1 krm sennepspulver 175 g skinke, hakket 125 g cheddar, revet 2 egg 2,5 dl melk 125 g usaltet smør, smeltet stek vårløken i oljen til den blir myk, bland så røra videre på vanlig "muffinsvis". Først det tørre, og så væske (melk, egg, smør blandet) Stek 20 min på 210 grader. Dette er mellomstore muffins, ca 12 stk.
Gjest rabiate Skrevet 21. april 2005 #6 Skrevet 21. april 2005 ÅÅÅÅ Dette hørtes godt ut! Denne må jeg prøve!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå