AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Jeg er utdannet førskolelærer, men ønsker muligheten til å jobbe i skole også. Jeg har sett litt på (F)PPU, men jeg er usikker på om dette er noe jeg kan søke på med min bakgrunn? Anonymkode: ceb6d...11f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utdannet førskolelærer, men ønsker muligheten til å jobbe i skole også. Jeg har sett litt på (F)PPU, men jeg er usikker på om dette er noe jeg kan søke på med min bakgrunn? Anonymkode: ceb6d...11f Sånn jeg har forstått det kreves det master i et undervisningsfag (matte, engelsk, norsk, osv.) for å kunne ta PPU, eventuelt bachelor dersom det er snakk om kunstfag eller idrett. Men jeg er ikke hundre prosent sikker Anonymkode: 80a12...08f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn jeg har forstått det kreves det master i et undervisningsfag (matte, engelsk, norsk, osv.) for å kunne ta PPU, eventuelt bachelor dersom det er snakk om kunstfag eller idrett. Men jeg er ikke hundre prosent sikker Anonymkode: 80a12...08f Jo du har rett. Fra høsten av er det et krav om master for å ta PPU. Det er ikke nok med bare bachelor. Anonymkode: 03917...dbd
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #4 Skrevet 1. april 2019 Men kan du ikke jobbe på småtrinnene med barnehagelærerutdanning da? Vet at noen ansetter folk med den utdanningen på noen skoler Anonymkode: d47c9...1b4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 Dersom du har et fagbrev kan du gjerne komme inn på PPU-Y. Anonymkode: f3d48...012
Ariam Skrevet 1. april 2019 #6 Skrevet 1. april 2019 Ta PPU-Y da trenger du ikke master. Du kan feks undervise på vgs i yrkesfag, barne og ungdomsarbeider 👍 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #7 Skrevet 1. april 2019 7 timer siden, Ariam skrev: Ta PPU-Y da trenger du ikke master. Du kan feks undervise på vgs i yrkesfag, barne og ungdomsarbeider 👍 Så jeg trenger ikke å ha gått yrkesfag for å ta PPU-Y? Anonymkode: ceb6d...11f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #8 Skrevet 1. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Men kan du ikke jobbe på småtrinnene med barnehagelærerutdanning da? Vet at noen ansetter folk med den utdanningen på noen skoler Anonymkode: d47c9...1b4 Det kan være at noen fremdeles gjør det, men det blir mer og mer sjeldent. Anonymkode: ceb6d...11f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #9 Skrevet 1. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan være at noen fremdeles gjør det, men det blir mer og mer sjeldent. Anonymkode: ceb6d...11f Du kan bygge på med 60 stp i f eks matte og norsk, da kan du jobbe i 1-4 trinn. Anonymkode: 1de37...546
Ariam Skrevet 1. april 2019 #10 Skrevet 1. april 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jeg trenger ikke å ha gått yrkesfag for å ta PPU-Y? Anonymkode: ceb6d...11f Nei. Det er for å kunne undervise på yrkesfag😊 Er selv sykepleier, tatt ppu(het vel ikke y den gangen, er mange år siden) Underviser helsefagarbeider elever på vg2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå