AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Hei. Usikker på om tråden er i riktig kategori. Uansett, er det noen her som selv har bodd eller vet om noen som bor/har bodd på Nydalen Studenthus i Oslo, som kanskje har noen erfaringer å dele? Feks hvordan er området, beliggenhet, stardard, mye bråk osv. Lurer også på om det er oppvaskmaskin på kjøkkenet? Synes selv det ser veldig fint ut og fin utsikt Er det heis i bygget? Kollektivtilbud (spes til UIO) ? Er det kun 1 do og 1 dusj til 8 studenter per boenhet?? Er viktig for meg at det er et fredelig og trygt område, med godt kollektivtilbud. Hilsen ei som ikke har kjennskap til Oslo 😛 Anonymkode: c0888...8e5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Kjenner ikke til hverken området spesifikt eller blokken. Men ut i fra kartet, så er det kort vei til matbutikk samt T-bane som tar deg både til blindern og sentrum. Kan ikke tenke meg at det er et utrygt område heller, siden det ikke er nært sentrum, eller i et område hvor det er høy andel av innvandrere. De "utrygge" områdene i Oslo, i den grad man kan si noen områder er utrygge, er stort sett sentrum-øst og mot drabantbyene. Anonymkode: 72cf5...9fc
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 jeg er ikke ts men skal flytte til oslo pga studie. er mest nervøs for å havne i et dårlig område. hvordan er feks majorstuen, der er det enkelt å komme seg til nydalen med trikk, men å bo? tenker litt på frogner Anonymkode: ea515...0da
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg er ikke ts men skal flytte til oslo pga studie. er mest nervøs for å havne i et dårlig område. hvordan er feks majorstuen, der er det enkelt å komme seg til nydalen med trikk, men å bo? tenker litt på frogner Anonymkode: ea515...0da Frogner og Majorstuen er delvis overlappende områder. Bor du på Frogner kan du ta trikken opp til Majorstuen og derfra ta t-banen opp til Nydalen. Generelt er det relativt trygt i Oslo, man må ikke la seg skremme av nyhetsoppslag. Anonymkode: 72cf5...9fc
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #5 Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Frogner og Majorstuen er delvis overlappende områder. Bor du på Frogner kan du ta trikken opp til Majorstuen og derfra ta t-banen opp til Nydalen. Generelt er det relativt trygt i Oslo, man må ikke la seg skremme av nyhetsoppslag. Anonymkode: 72cf5...9fc ja jeg har latt meg skremme mye pga media. men samtidig skal jeg være alene uten nettverk, kommer til å gå alene hit og dit, og prøver å berolige meg med å evt bo i en «fredelig» bydel Anonymkode: ea515...0da
solmåneogstjerner Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 Til dere begge: både Nydalen og frogner (inkludert majorstuen) er bra steder å bo. Har bodd på majorstuen og i nydalen. Bra kolletivtrafikk, butikker og alt i nærheten. Enkelt og raskt å komme seg mellom Nydalen og Majorstuen. Om man bor på Frogner litt borte fra Majorstuen så tar det litt lengre tid til Nydalen, da det ikke er T-bane på Frogner (utenom Majorstuen og Nationaltheatret- om man bor langt nede på frogner). Har ikke bodd i den studentblokken, så det kan jeg ikke si noe om. Men områdene dere tenker på er ihvertfall bra.
solmåneogstjerner Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg er ikke ts men skal flytte til oslo pga studie. er mest nervøs for å havne i et dårlig område. hvordan er feks majorstuen, der er det enkelt å komme seg til nydalen med trikk, men å bo? tenker litt på frogner Anonymkode: ea515...0da Går ikke trikk mellom disse stedene. Men det går T-bane, mellom Majorstuen og Nydalen som tar maks ti minutter. Eller buss, som tar ca 20 min fra Majorstuen, litt lengre om du bor i andre deler av frogner , men da må du bytte buss på sagene. Disse stedene er noen av de tryggeste stedene i Oslo (sentrumsområdene). Endret 31. mars 2019 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #8 Skrevet 1. april 2019 Har ikke bodd i blokken, men bor i området. Trives veldig godt! Synes kollektivtilbudet fra Storo er veldig bra, og området er absolutt både fredelig og trygt. Har bodd der i åtte år nå. Anonymkode: c3fee...915
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #9 Skrevet 1. april 2019 hvordan er feks grynerløkka og sagene? Anonymkode: ea515...0da
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #10 Skrevet 1. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hvordan er feks grynerløkka og sagene? Anonymkode: ea515...0da Igjen, jeg vil ikke si at det fins utrygge områder i Oslo, men av disse to er nok Grünerløkka mest "utrygt", rett og slett fordi det er nærmere sentrum-øst. Sagene ligger lenger nord, det blir litt som Nydalen/Storo. Anonymkode: 72cf5...9fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå