Gå til innhold

Noen studenter som har bodd på Nydalen Studenthus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Usikker på om tråden er i riktig kategori. Uansett, er det noen her som selv har bodd eller vet om noen som bor/har bodd på Nydalen Studenthus i Oslo, som kanskje har noen erfaringer å dele? Feks hvordan er området, beliggenhet, stardard, mye bråk osv. Lurer også på om det er oppvaskmaskin på kjøkkenet? Synes selv det ser veldig fint ut og fin utsikt ;)

Er det heis i bygget? Kollektivtilbud (spes til UIO) ? Er det kun 1 do og 1 dusj til 8 studenter per boenhet?? 

Er viktig for meg at det er et fredelig og trygt område, med godt kollektivtilbud. Hilsen ei som ikke har kjennskap til Oslo 😛 

Anonymkode: c0888...8e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ikke til hverken området spesifikt eller blokken. Men ut i fra kartet, så er det kort vei til matbutikk samt T-bane som tar deg både til blindern og sentrum. Kan ikke tenke meg at det er et utrygt område heller, siden det ikke er nært sentrum, eller i et område hvor det er høy andel av innvandrere. De "utrygge" områdene i Oslo, i den grad man kan si noen områder er utrygge, er stort sett sentrum-øst og mot drabantbyene. 

Anonymkode: 72cf5...9fc

AnonymBruker
Skrevet

jeg er ikke ts men skal flytte til oslo pga studie. er mest nervøs for å havne i et dårlig område. hvordan er feks majorstuen, der er det enkelt å komme seg til nydalen med trikk, men å bo? tenker litt på frogner

Anonymkode: ea515...0da

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg er ikke ts men skal flytte til oslo pga studie. er mest nervøs for å havne i et dårlig område. hvordan er feks majorstuen, der er det enkelt å komme seg til nydalen med trikk, men å bo? tenker litt på frogner

Frogner og Majorstuen er delvis overlappende områder. Bor du på Frogner kan du ta trikken opp til Majorstuen og derfra ta t-banen opp til Nydalen. Generelt er det relativt trygt i Oslo, man må ikke la seg skremme av nyhetsoppslag. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Frogner og Majorstuen er delvis overlappende områder. Bor du på Frogner kan du ta trikken opp til Majorstuen og derfra ta t-banen opp til Nydalen. Generelt er det relativt trygt i Oslo, man må ikke la seg skremme av nyhetsoppslag. 

ja jeg har latt meg skremme mye pga media. men samtidig skal jeg være alene uten nettverk, kommer til å gå alene hit og dit, og prøver å berolige meg med å evt bo i en «fredelig» bydel

Skrevet

Til dere begge: både Nydalen og frogner (inkludert majorstuen) er bra steder å bo. Har bodd på majorstuen og i nydalen. Bra kolletivtrafikk, butikker og alt i nærheten. Enkelt og raskt å komme seg mellom Nydalen og Majorstuen. Om man bor på Frogner litt borte fra Majorstuen så tar det litt lengre tid til Nydalen, da det ikke er T-bane på Frogner (utenom Majorstuen og Nationaltheatret- om man bor langt nede på frogner). 

Har ikke bodd i den studentblokken, så det kan jeg ikke si noe om. Men områdene dere tenker på er ihvertfall bra.

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går ikke trikk mellom disse stedene. Men det går T-bane, mellom Majorstuen og Nydalen som tar maks ti minutter. Eller buss, som tar ca 20 min fra Majorstuen, litt lengre om du bor i andre deler av frogner , men da må du bytte buss på sagene. 

Disse stedene er noen av de tryggeste stedene i Oslo (sentrumsområdene).

Endret av solmåneogstjerner
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bodd i blokken, men bor i området. Trives veldig godt! Synes kollektivtilbudet fra Storo er veldig bra, og området er absolutt både fredelig og trygt. Har bodd der i åtte år nå.

Anonymkode: c3fee...915

AnonymBruker
Skrevet

hvordan er feks grynerløkka og sagene?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvordan er feks grynerløkka og sagene?

Igjen, jeg vil ikke si at det fins utrygge områder i Oslo, men av disse to er nok Grünerløkka mest "utrygt", rett og slett fordi det er nærmere sentrum-øst. Sagene ligger lenger nord, det blir litt som Nydalen/Storo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...