Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rødt er generelt ansett som no-go i bryllup, det samme er også korte kjoler. 
Men om du er usikker på om den går greit eller ikke, så spør du bruden. 

Anonymkode: ee0bb...3d0

• Liker 9
Skrevet

Jeg vet ikke hvor strenge man er på regelen «ikke rød kjole i et bryllup, for det betyr at du har ligget med brudgommen» egentlig... Den er jo blomstrete, ikke helrød :) Synes kjolen var søt, men kanskje litt kort. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, helt fin.  Regelen er urgammel og ingen bryr seg. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bryr seg om du kommer i rødt. Men kjolen er for kort, og alt for lite pyntet for et bryllup.

Anonymkode: f7b0e...9cf

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at man må tenke like mye på om man kanskje tar noe oppmerksomhet bort fra bruden, hvis man stiller i en fargesterk kjole selv. Hvis du MÅ gå i denne, så ville jeg ha brukt et sjal/en bolero over som ikke har en så sterk farge. Det beste er nok likevel om du unngår fargen.

Anonymkode: 02a1f...b02

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nydelig selskapskjole i en litt dempet rødfarge, og den har jeg brukt i to bryllup.  Spurte bruden på forhånd om det var greit, og ingen av dem hadde hørt om denne "regelen" engang 😊

Anonymkode: 69d30...563

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Det er vel ikke så lurt, rød kjole  betyr  at du har ligget med brudgommen. 

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bryr seg om du kommer i rødt. Men kjolen er for kort, og alt for lite pyntet for et bryllup.

Anonymkode: f7b0e...9cf

Jeg hadde brydd meg. 

Anonymkode: 1184c...050

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ser mer ut som en sommerfestkjole det der. 

Det er noe som heter skikk og bruk. Det fins faktisk noen som bryr seg om det fremdeles.

Anonymkode: db472...6fe

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes at man må tenke like mye på om man kanskje tar noe oppmerksomhet bort fra bruden, hvis man stiller i en fargesterk kjole selv. Hvis du MÅ gå i denne, så ville jeg ha brukt et sjal/en bolero over som ikke har en så sterk farge. Det beste er nok likevel om du unngår fargen.

Og det er dette det handler om. På bryllupsdagen er det bruden som skal "synes best" av alle, så det er høflig å ta hensyn til dét. Sikkert greit å høre med bruden om hva slags antrekk hun skal ha, og hva slags dresskode som gjelder i akkurat deres bryllup.

Synes personlig at den kjolen i HI-linken var i korteste laget.

Anonymkode: 20f99...a37

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjolen var søt, men altfor kort. Både farge og lengde gjør at den ikke passer i et bryllup.

Anonymkode: bc489...7a8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer litt på denne gamle regelen om rød kjole. Var det virkelig sånn i gamle dager at kvinner som hadde ligget med brudgommen hadde rød kjole i bryllupet? Skjønner ikke greia. 

Anonymkode: 53a46...e35

• Liker 3
Skrevet

Pen kjole men tror ikke jeg hadde valgt den til bryllup.  Litt for kort.

• Liker 5
Skrevet

For det første må man se om det står noe i invitasjonen angående dresskode, står det "pent", "gala", "sommer" eller noe slikt? Står det dresskode i invitasjonen skal man holde seg til den. 
Det er ganske så vanlig at kjoler ikke skal være røde eller hvite, og ikke for korte, men det er brudeparet som definererer hvilke "regler" dem ønsker følge. 
Tidligere var svart og grønt også ikke aktuelt bruke i bryllup, grønt betydde/betyr sjalu, svart er sørgefarge. Men følger disse gamle "reglene" slavisk, andre bryr seg ikke. 

For mange vil denne kjolen være feil farge og feil lengde, og for lite pyntet, men for andre er den helt super. 

• Liker 1
Skrevet

Rød kjole i seg selv ville jeg ikke reagert på - jeg har både gått i rød kjole selv i et par bryllup og sett andre gjøre det uten å ha hørt noen kommentere det hverken da eller senere (og min familie er såpass opptatt av skikk og bruk at vi gjerne snakker om sånt...). Om akkurat denne kjolen er passende i et bryllup komme helt an på bryllupet og kleskoden - som andre er inne på er den kort og ikke en utpreget penkjole.

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bruke denne kjolen i bryllup? https://sevenfemales.net/product/159058/semi-couture-wrap-dress-winter-garden

Anonymkode: 666db...adb

Jeg hadde ikke reagert om du kom slik i mitt bryllup. Så lenge man kler seg pent synes jeg man selv må få velge hva føler seg mest komfortabel i, så sant ikke bryllupet har en uttalt dresscode. Jeg har vært i flere sommerbryllup hvor folk har hatt den lengden på kjoler som linken viser og kjoler som likner. Få har reagert på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes kjolen var fin, ikke for kort. Kunne gjerne brukt den. 

Anonymkode: da650...9c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Til meg er nok ikke kjolen så kort, da jeg er under 160 cm. Tipper modellen på bilde et 15-20 cm høyere.  Og bryllupet er på en låve.. Det er nok fargen som skurrer mest i mitt hode. Men fin unnskyldning til å kjøpe ny kjole da. 

Anonymkode: 666db...adb

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rosa eller orange kan være like sterke farger som rødt.  Skal folk bare gå i pastelfarger, grått og beige da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...