AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Han sa han skal skive 3-dager egenmelding pga det. Jeg jobber med lønn i firmaet. Han har jo ikke rett til å skrive egenmelding grunnet samboers «sykdom»... han skal selfølgelig få fri.... eller har han rett på egenmelding? Anonymkode: ea0a6...2b0
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Hvis du jobber med lønn og regnskap i firmaet og du spør oppriktig, og ikke for å henge ut kollegaen din så er kanskje ikke KG rett sted?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 Hvorfor har han oppgitt en grunn for egenmeldingen? Du har jo ikke noe med hvorfor han er borte.. Anyways, dette er litt gråsone. Om han skal hjelpe og støtte samboeren er det vel velferdspermisjon som blir riktig, med eller uten lønn. Men om han selv er i sorg og er langt så nede at han ikke fungerer, så blir vel egenmelding riktig. Du kan jo uansett ikke grave i dette, men du kan melde fra til arbeidsgiver om du mener at dette er misbruk av ordningen. Personlig hadde jeg latt det være. Anonymkode: adb79...361 48
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 Hun får ikke sykemelding så lenge en gang og det er da ikke han som har abortert? Anonymkode: 5c4db...5ff 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #5 Skrevet 31. mars 2019 Det er ikke bare dama som har mistet et barn da... Vet ikke hvor langt på vei hun var, men det ka jo være ganske tøft. Anonymkode: 14a52...c34 42
Gjest theTitanic Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 Tenker det har mye å si hvor langt på vei hun var. Er det mindre enn 8 uker så skjønner jeg ikke hva han skal være hjemme for. Er det åtte måneder så blir det noe ganske annet.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 Er du seriøs? Han har mistet barnet sitt i bunn og grunn. Anonymkode: 50d6e...31e 36
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #8 Skrevet 31. mars 2019 Dette hadde jeg latt gå. Har selv mistet, og det var helt jævlig å være hjemme alene med alle tankene. Det er ikke bare kjæresten hans som har mistet, men han også. Anonymkode: 3ec61...e20 35
Gjest WhisperingWind Skrevet 31. mars 2019 #9 Skrevet 31. mars 2019 Det kan være like stor psykisk påkjenning for en mann. Hans ufødte barn døde.
Gjest theTitanic Skrevet 31. mars 2019 #10 Skrevet 31. mars 2019 Jeg syntes det er forkastelig at det spørres om dette på kg. Skremmende at kg er samfunnets fagpanel.. Om jeg blir syk så håper jeg ikke legen min henter vurderingene sine herfra...
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #11 Skrevet 31. mars 2019 Folk håndterer slikt forskjellig. Kanskje trenger kona ham nå. Kanskje har dette gått like hardt utover ham. Dette er i hvert fall en veldig spesiell og lei situasjon. Synes du skal holde fred med dette, og la ham være. Anonymkode: 7b28e...0de 10
Gjest Kjevla Skrevet 31. mars 2019 #12 Skrevet 31. mars 2019 5 minutter siden, WhisperingWind skrev: Det kan være like stor psykisk påkjenning for en mann. Hans ufødte barn døde. Enig. Verre om han ikke hadde reagert. Dette er veldig privat, og burde ikke vært lagt ut her engang.
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. mars 2019 #13 Skrevet 31. mars 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sa han skal skive 3-dager egenmelding pga det. Jeg jobber med lønn i firmaet. Han har jo ikke rett til å skrive egenmelding grunnet samboers «sykdom»... han skal selfølgelig få fri.... eller har han rett på egenmelding? Anonymkode: ea0a6...2b0 Hvem har funnet ut av at det er pga "samboers sykdom"? Dine eller hans ord?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #14 Skrevet 31. mars 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sa han skal skive 3-dager egenmelding pga det. Jeg jobber med lønn i firmaet. Han har jo ikke rett til å skrive egenmelding grunnet samboers «sykdom»... han skal selfølgelig få fri.... eller har han rett på egenmelding? Anonymkode: ea0a6...2b0 Dette må du ta opp med din sjef hvis han sa det. Dette er ugyldig fravær. Mange mister tidlig i svangerskapet men dette er misbruk av egenmelding. Anonymkode: c8d26...986 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #15 Skrevet 31. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette må du ta opp med din sjef hvis han sa det. Dette er ugyldig fravær. Mange mister tidlig i svangerskapet men dette er misbruk av egenmelding. Anonymkode: c8d26...986 For alt du vet, vet nok sjefen om det allerede. Kan godt ligge enda mer bak, som han lot være å nevne. Som sjef, hadde ikke jeg satt pris på slik svartmaling av andre kolleger. Ikke opp til noen her inne å mene og synse. Folk må slutte å blande seg i ting de ikke har noe med. Anonymkode: 7b28e...0de 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #16 Skrevet 31. mars 2019 Om han er i en sorgprosess over å ha mistet sitt barn har han absolutt rett til å bruke egenmelding, og eventuelt videre sykemelding. I en del tilfeller vil det også kunne være krav om velferdspermisjon. Du som jobber med lønn kan jo på ingen måte bestemme om han er i stand til å jobbe eller ikke i denne prosessen. Anonymkode: d5e28...4f8 14
Sliten&kjørt52 Skrevet 31. mars 2019 #17 Skrevet 31. mars 2019 (endret) Sjefa mine, -innen flere ¨Bransjer¨, hadde hatt IQ NÅKK, TIL Å BAKKE UNNA... -Hvis DE IKKE Ville ha radio, og nøkkle-knipe i hue, -når jeg lente meg over de, ---Les... TA DRITTEN \ VAKTA Sjæl... HAR Seff alltid kjørt den stilen, -fra intervju, + første dag på jobber. Sånn dritt hadde jeg Seff ALDRI VURDERT å jobbe for... a. Endret 31. mars 2019 av Sliten&kjørt51 Sannhet ! -Og Æsj ... 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #18 Skrevet 31. mars 2019 Embryo eller barn, stor forskjell. Anonymkode: 62b55...5b9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #19 Skrevet 31. mars 2019 Syns det er oppsiktsvekkende at du er den som sitter på lønn når du ikke kan reglene, og istedenfor å forhøre deg med sjefen din så spør du kg om råd. Man har jo velferdspermisjon. Da får vi fri med lønn. Det bruker sjefen vår når han som medmenneske er enig i at vi burde få fri i en gitt situasjon, men bedriften ikke anser det som gyldig sykefravær. Men helt sikker på at din sjef har en løsning på dette, som gjelder i din bedrift. Anonymkode: 1bda4...1cd 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #20 Skrevet 31. mars 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Embryo eller barn, stor forskjell. Anonymkode: 62b55...5b9 Veldig stor, siden et barn er fullbårent og er enten helt ferdig født eller det kalles dødfødsel og ordet spontanabort er ikke nevnt av noen. Var det embryo eller foster du forsøkte å spørre om, mens du hørtes litt kald og klinisk ut? Anonymkode: 3c01d...f8c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå