Gå til innhold

OVERSKUDD

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger mer overskudd! Jeg har vært sykemeldt lenge, hadde depresjon. Har ikke det lenger men jeg er så trøtt!!!! :( Jeg kan sove 10 timer, stå opp, se litt på tvn og vips så har jeg sovnet igjen.. Jeg har i tillegg lavt stoffskifte.

Fortell meg hva jeg skal gjøre for å få overskudd til å gjøre vanlige ting?

Videoannonse
Annonse
Gjest Aurélie
Skrevet

Man blir sløv av å føre en sløv livsstil. Det kan sikkert være andre faktorer med i bildet, du never jo stoffskiftet, men dersom du går fra seng til sofa, og tilbake til sengen igjen, så sier det seg selv at det blir lite aktivitet. Tror kanskje du bør skru opp tempoet litt, gå deg en formiddagstur (dagslys kan hjelpe for å regulere døgnrytmen og redusere søvnbehovet på dagtid), for deretter å engasjere deg i noe annet enn tittekassa. Hvis du går hjemme hele dagen, så sørg for å strukturer hverdagen din slik at du ikke bare tar dagene som de kommer. Du har kanskje en hobby, eller noe som interesserer deg litt mer enn andre ting, som du kan prioritere. Etter en depresjon trenger en ofte å bygge seg opp igjen fysisk også, så det er viktig å ikke leve et alt for stillesittende liv, for da opprettholdes sløvheten. Ellers må du kanskje se på kostholdet ditt, og sørge for at du får i deg nødvendige mineraler/vitaminer. Det er gjerne tilsynelatende enkle ting som kan utgjøre store forskjeller. Du har ikke alltid hatt behov for over 10 timers søvn per døgn, altså før du ble deprimert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...