AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Har sett på et annet forum at veldig mange, hovedsakelig kvinner aldri bruker såpe når de dusjer. De vasker naturligvis håret en til to ganger i uken. Men aldri kroppen med såpe. Hvor vanlig er dette blandt kg-brukerne? Anonymkode: 2e8ce...0bc
Skogkløver Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Jeg vasker hår, under armene og føtter med såpe. Jeg ser ikke vitsen med å vaske mage og lår på samme måte, da blir bare huden tørr. 1
Djungelvrål Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 Jeg bruker ikke såpe på hele kroppen mer enn kanskje 1 g i uka. Men bruker alltid såpe nedetil, på føtter, under armer, på armer og rundt nakke og bryst. Vasker håret ca 3 g i uka. Dusjer 5-8 ganger i uka. Det jeg ikke fatter er de som aldri bruker såpe nedentil!
Gjest Tamsi Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 3 minutter siden, SupaWoman skrev: Jeg bruker ikke såpe på hele kroppen mer enn kanskje 1 g i uka. Men bruker alltid såpe nedetil, på føtter, under armer, på armer og rundt nakke og bryst. Vasker håret ca 3 g i uka. Dusjer 5-8 ganger i uka. Det jeg ikke fatter er de som aldri bruker såpe nedentil! Fordi man ikke skal bruke såpe nedentil. Det er ikke bra for underlivet. Trodde dette var begynt å bli svært almenn kjent.
Djungelvrål Skrevet 31. mars 2019 #5 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, Tamsi skrev: Fordi man ikke skal bruke såpe nedentil. Det er ikke bra for underlivet. Trodde dette var begynt å bli svært almenn kjent. Har brukt såpe i underlivet hele livet, ingen problemer. Bruker lactacyd også men MÅ ikke. Lactacyd er såpefri og kan fint brukes nedentil for de som tror de ikke tåler såpe der. Mange intimsåper er inneholder SLS og er dermed ikke såperfrie, selv om de reklamerer for det og hevder det.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 Jeg bruker kun såpe under armer og under brystene. Også håret selvfølgelig. Holder lenge for min del. Anonymkode: d8e97...ac5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 Bruker generelt alltid såpe påå kropp og hår, men aldri noen form for såpe i underlivet, slimhinner skal ikke vaskes med annet enn varmt vann Anonymkode: 83561...96d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #8 Skrevet 31. mars 2019 12 minutter siden, SupaWoman skrev: Jeg bruker ikke såpe på hele kroppen mer enn kanskje 1 g i uka. Men bruker alltid såpe nedetil, på føtter, under armer, på armer og rundt nakke og bryst. Vasker håret ca 3 g i uka. Dusjer 5-8 ganger i uka. Det jeg ikke fatter er de som aldri bruker såpe nedentil! Man skal ikke bruke såpe der, alle vet jo det. Noen andre? Ts Anonymkode: 2e8ce...0bc 3
Djungelvrål Skrevet 31. mars 2019 #9 Skrevet 31. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man skal ikke bruke såpe der, alle vet jo det. Noen andre? Ts Anonymkode: 2e8ce...0bc Tror de fleste bruker såpe i underlivet sitt, det er jo det skitneste stedet på kroppen, det er barnelære. Tror det er et fåtall som bare skyller med vann. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #10 Skrevet 31. mars 2019 11 minutter siden, Tamsi skrev: Fordi man ikke skal bruke såpe nedentil. Det er ikke bra for underlivet. Trodde dette var begynt å bli svært almenn kjent. Når man har vasket seg nedentil med såpe hele livet og ikke har plager av det, hvordan kan du si at det ikke er bra? Du kan ikke ha trent mye i ditt liv om du ikke har merka at det lukter ganske stramt med svette etter du har løpt et godt stykke. Du svetter fra underlivet som alle andre steder, og man får ikke vekk svettelukt med vann. Anonymkode: 6e874...8ca
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #11 Skrevet 31. mars 2019 Kliner litt såpe overalt, jo- hver dag i dusjen. Bortsett fra underlivet; egen såpe til det Anonymkode: 0cc40...007
Gjest Tamsi Skrevet 31. mars 2019 #12 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når man har vasket seg nedentil med såpe hele livet og ikke har plager av det, hvordan kan du si at det ikke er bra? Du kan ikke ha trent mye i ditt liv om du ikke har merka at det lukter ganske stramt med svette etter du har løpt et godt stykke. Du svetter fra underlivet som alle andre steder, og man får ikke vekk svettelukt med vann. Anonymkode: 6e874...8ca Jeg har ikke funnet på dette selv. Du får google såpe i underliv da, og se hva som skjer. Det du finner er reklame og en masse linker som sier det samme. https://iform.nu/sunn-livsstil/forebygging/det-forunderlige-underlivet https://www.tv2.no/a/10364665/ "Bruk for all del ikke såpe i underlivet" https://www.kk.no/livstil/ikke-bruk-penger-pa-intimvaskprodukter/67878607 "Hverken kvinner eller menn trenger å bruke såpe når de vasker kjønnsorganene sine, for man blir faktisk akkurat like ren om man skyller seg med vann i dusjen." Og jo, jeg har trent MYE i mitt liv. For å faktisk svare på tråden bruker jeg bare såpe under armene og i håret.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #13 Skrevet 31. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man har vasket seg nedentil med såpe hele livet og ikke har plager av det, hvordan kan du si at det ikke er bra? Du kan ikke ha trent mye i ditt liv om du ikke har merka at det lukter ganske stramt med svette etter du har løpt et godt stykke. Du svetter fra underlivet som alle andre steder, og man får ikke vekk svettelukt med vann. Anonymkode: 6e874...8ca Grunnen til at mange, meg inkludert, ikke bruker såpe i underlivet, er at man finner slimhinner i underlivet, og de er selvrensende og man trenger ikke annet enn varmt vann for å få det rent. Joda man svetter i underlivet, man kan kjenne såkalt «fitteost» etter en vanlig dag, om man drar to fingre mellom leppene. Men dette vaskes veldig enkelt bort med varmt vann. Jeg kan fint bruke intimsåpe på «hår-område», altså utenpå de ytre kjønnsleppene. Men alt som finnes inn mellom, der er det slimhinner, og såpe kan skape sårhet, soppinfeksjon, baktriell vaginose, og ikke minst gi mer utflod og mer lukt enn man gjerne trenger å ha om man kun bruker varmt vann til vask. Anonymkode: 83561...96d 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #14 Skrevet 31. mars 2019 Jeg bruker såpe under armene og på føttene. Hender jeg gnir det utover brystet og armene også, men det er mest for å bare bli kvitt såpa. Har egen såpe til underliv og bruker sjampo og balsam i håret Anonymkode: 26c0e...514
Gjest #Rasshøl Skrevet 31. mars 2019 #15 Skrevet 31. mars 2019 (endret) 31 minutter siden, Tamsi skrev: Fordi man ikke skal bruke såpe nedentil. Det er ikke bra for underlivet. Trodde dette var begynt å bli svært almenn kjent. Teorien på å ikke bruke såpe nedentil er merkelig spør du meg. Intimsåpe har en pH på 3.5 og vanlig springvann har en pH på 7. Underlivet til kvinner har en pH på ca 3,5. Jeg har brukt dr. greve i himla mange år og aldri hatt plager. Det lukter kun rent. Jeg liker det, og kommer ikke til å slutte. Huden vår på resten av kroppen derimot, har en pH på rundt 7. Hvis man er frisk og ikke har hudproblemer er det ikke noe problem å bruke en mild såpe til kroppen. Svette bør vaskes bort med såpe, og man bør peele huden èn gang i uka minst, for å fjerne døde hudceller og deretter smøre seg med en lotion eller hva man liker å smøre seg med. Endret 31. mars 2019 av #Rasshøl
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #16 Skrevet 31. mars 2019 Bruker såpe underarmene og i navlen (viktig om man har innovernavle! Jeg har sett en del kvisepopping-videoer, og så noen som klemte en diger, svart kul ut av navlen på en overvektig person. Dersom man har innovernavle kan slike danne seg selv om man ikke er særlig tjukk, og det er ufattelig nasty), ofte under puppene også (de er store så det kan fort bli litt svett), Dr. Greve i underlivet (vasker selvsagt kun vulva) og vanlig såpe igjen i rumpa (på grunn av fett i avføringen blir ikke området skikkelig rent uten såpe, så dette er viktig! Lærte om det nylig, og har heldigvis vasket meg med såpe hele livet, men jeg hadde aldri sett sånn på det før). Anonymkode: 950d9...33c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #17 Skrevet 31. mars 2019 Vasker bare med såpe på steder der jeg er skitten og der det kan lukte, såper ikke inn hele kroppen nei. Hva er vitsen med å tørke ut huden uten god grunn? Anonymkode: 400eb...471
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #18 Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, Tamsi skrev: Jeg har ikke funnet på dette selv. Du får google såpe i underliv da, og se hva som skjer. Det du finner er reklame og en masse linker som sier det samme. https://iform.nu/sunn-livsstil/forebygging/det-forunderlige-underlivet https://www.tv2.no/a/10364665/ "Bruk for all del ikke såpe i underlivet" https://www.kk.no/livstil/ikke-bruk-penger-pa-intimvaskprodukter/67878607 "Hverken kvinner eller menn trenger å bruke såpe når de vasker kjønnsorganene sine, for man blir faktisk akkurat like ren om man skyller seg med vann i dusjen." Og jo, jeg har trent MYE i mitt liv. For å faktisk svare på tråden bruker jeg bare såpe under armene og i håret. Du har funnet på selv at det ikke er bra for underlivet. I link står det at det KAN føre til plager i underlivet. Det betyr ikke at det vil gi plager i underlivet. Så selv om du får masse sopp i vagina av å vaske lysken din med såpe av en eller annen merkelig grunn så betyr ikke det at jeg gjør det. Hos meg er det bare helt vanlig hud der som svetter og lukter like mye som all annen hud. Høres mest ut som at du bare har blitt vant til egen svettelukt og ikke merker den. Anonymkode: 6e874...8ca
Pal Fungi Skrevet 31. mars 2019 #19 Skrevet 31. mars 2019 Jeg bruker alltid såpe over hele kroppen når jeg dusjer, og så bodylotion etterpå 🙂
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #20 Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har funnet på selv at det ikke er bra for underlivet. I link står det at det KAN føre til plager i underlivet. Det betyr ikke at det vil gi plager i underlivet. Så selv om du får masse sopp i vagina av å vaske lysken din med såpe av en eller annen merkelig grunn så betyr ikke det at jeg gjør det. Hos meg er det bare helt vanlig hud der som svetter og lukter like mye som all annen hud. Høres mest ut som at du bare har blitt vant til egen svettelukt og ikke merker den. Anonymkode: 6e874...8ca Dette må du bare kverulere på liksom? Hun har rett. Er det virkelig så vanskelig å forstå seg på. Ta til deg rådene i steden for å kverulere mot det. Dette er det leger som skriver... Ts Anonymkode: 2e8ce...0bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå