Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske mild grad av ansiktsblindhet, men det har alltid vært noe som har irritert meg mye. Møter nye mennesker jeg synes er hyggelige, og i det jeg går videre vet jeg at jeg ikke vil kjenne dem igjen seinere. Med mindre de ligner veldig på noen jeg kjenner godt eller har noe avvikende ved utseendet. Har noen der ute et triks eller to for å klare å huske ansikter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skulle jeg gjerne visst selv! Dersom noen jeg kjenner plutselig barberer av seg skjegget vil jeg bare gå rett forbi dem på gata. Kjenner dem rett og slett ikke igjen. Har også opplevd å møte kollegaer ute i verden, sittet rett ved dem, men ikke kjent dem igjen, bare fordi de har sminket seg annerledes. 

Det er litt vanskelig, men heldigvis ikke så ille at jeg ikke kjenner igjen nære venner og familie. Kan stort sett bare le av det. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, bippo skrev:

Dette skulle jeg gjerne visst selv! Dersom noen jeg kjenner plutselig barberer av seg skjegget vil jeg bare gå rett forbi dem på gata. Kjenner dem rett og slett ikke igjen. Har også opplevd å møte kollegaer ute i verden, sittet rett ved dem, men ikke kjent dem igjen, bare fordi de har sminket seg annerledes. 

Det er litt vanskelig, men heldigvis ikke så ille at jeg ikke kjenner igjen nære venner og familie. Kan stort sett bare le av det. 

Akkurat sånn ja! Men jeg kjenner heller ikke igjen folk sånn generelt, med mindre jeg kjenner dem godt. Håper noen har tips til oss!

Skrevet
5 minutter siden, Erin84 skrev:

Akkurat sånn ja! Men jeg kjenner heller ikke igjen folk sånn generelt, med mindre jeg kjenner dem godt. Håper noen har tips til oss!

Nei, sliter med det selv! Men jeg tror ikke det er så mye å gjøre med det? Kanskje annet enn å fortelle folk at du sliter med å kjenne dem igjen. 

Husker de første ukene mine på universitetet holdt jeg meg utelukkende til den eneste asiatiske jenta i klassen, for hun var den eneste jeg klarte å kjenne igjen. 

Skrevet

Jeg sliter også med dette, og det er ikke bra i mitt yrke, der kunder forventer at jeg kjenner dem igjen andre gangen jeg møter dem...

Skrevet
45 minutter siden, bippo skrev:

Nei, sliter med det selv! Men jeg tror ikke det er så mye å gjøre med det? Kanskje annet enn å fortelle folk at du sliter med å kjenne dem igjen. 

Husker de første ukene mine på universitetet holdt jeg meg utelukkende til den eneste asiatiske jenta i klassen, for hun var den eneste jeg klarte å kjenne igjen. 

Må få lov å le litt her 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...