Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så vanvittig lei. 

Jeg er en av de uheldige som har tynt hår med fall i. Når jeg sier tynt hår så mener jeg faktisk tynt, er ikke en av de med tykt hår som påstår at det er tynt. Håret mitt er faktisk tynt. Jeg har fall/bølger, og noen ganger kan det krølle seg i endene. Håret er mykt med mye glans, men jeg sliter jo med at håret fort blir slitt. I tillegg trenger jeg stylingverktøy og diverse hårprodukter for at håret skal se ok ut. Jeg prøver å kutte ned på mengden bruk av stylingverktøy, men ser ikke ut til at det gjør håret mitt sunnere. 

I tillegg blir håret mitt fett rundt 12 timer etter vask. Uansett hva jeg gjør, uansett hvilke produkter jeg bruker, så blir håret fett. Og det ser jævlig ut. Jeg kan ikke gå to dager uten å vaske håret. Tørrsjampo liker ikke hodebunnen min, og jeg føler tørrjsampoen gjør mer skade enn nytte på håret mitt. Dette med at håret er fett har jeg innsett at jeg ikke kan gjøre noe med, for jeg har prøvd så mange forskjellige produkter, jeg har prøvd å vaske det mindre, men jeg orker ikke kommentarer fra folk om at håret mitt ser dårlig ut, at jeg ser skitten ut, og jeg forstår godt de sier det for det ser VIRKELIG ikke bra ut. :( I tillegg føler jeg meg ekkel, hodebunnen begynner å klø osv. 

Jeg har lest et sted at man skal faktisk ikke gå med fett hår for lenge, for det er ikke bra for hodebunnen eller håret det heller. Jeg tror det var på nettsidene til Schwarzkopf eller noe sånt.. "alle" sier jo at man ikke skal dusje håret hver dag, men er visst noen frisører som sier at det er greit når man sliter med så fett hår som jeg gjør. Føler det nesten er som en forbannelse. Tror kanskje det henger sammen med at jeg har fet hud ellers på kroppen også, samt i ansiktet, så at hodebunnen også er fet er vell ikke rart. 😕 

Håret mitt har alltid vært tynt, helt siden jeg var barn. Noen som kjenner seg igjen? Hva gjør dere med håret deres? 

Anonymkode: 585dd...bf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg hjalp det veldig å bytte til shampoobar fremfor flytende. Da slapp jeg at silikon og dritt bygget seg opp i håret. Nå kan jeg gå to dager uten å vaske håret, før var det fett innen kvelden kom. 

Kjøpes på Lush blandet annet. "Honey i washed my Hair" er mild og god :)

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Skogkløver skrev:

For meg hjalp det veldig å bytte til shampoobar fremfor flytende. Da slapp jeg at silikon og dritt bygget seg opp i håret. Nå kan jeg gå to dager uten å vaske håret, før var det fett innen kvelden kom. 

Kjøpes på Lush blandet annet. "Honey i washed my Hair" er mild og god :)

Har prøvd de barene. Tørker ut hodebunnen min og gjør håret fett. De barene er heller ikke bra for håret mitt som er bleket. 😕 Bruker rensesjampo en dag i uka. 

Anonymkode: 585dd...bf3

AnonymBruker
Skrevet

Mitt er ganske tynt, men det kommer også av at håret er slitt etter mye farging. Etter at jeg begynte å vaske håret sjeldnere synes jeg det har blitt fyldigere, men forstår det ikke er lett når det blir fort fett. Har du prøvd ulike shampoer som er beregnet for fet hodebunn? Kanskje hårskum og volumprodukter kan hjelpe litt på fyldigheten? Ellers kan det være verdt å prøve vitaminer som skal være bra for håret. Lær deg noen fønetekniker med rundbørste og avslutt med litt hårspray. Du kan evt prøve andre typer tørrshampoo og se om du finner en god en. Fet hud for eksempel kan komme av mangel på fuktighet, så kanskje det hjelper å få tilført fuktighet til hodebunnen også slik at den ikke overproduserer olje? 

Anonymkode: 529f1...751

AnonymBruker
Skrevet

Har litt av samme problemet, dog ble det bedre da jeg fjernet hormonspiralen. Håret ble fortere fett da jeg brukte den og huden i ansiktet var noe fetere. Jeg kan gå akkurat en dag uten hårvask. Har prøvd forskjellige sjampoer, men ikke særlig forskjell. Men når jeg vasker håret tar jeg shampo i hånda og skummer opp og tar så i hodebunnen. Og vasker kun en gang og bruker liiiite shampo. Det kan muligens hjelpe med litt striper i håret for å få det løftet opp fra hodebunnen, kanskje klippe det litt mer opp? Jeg bruker aldri lue for da blir det så tett og håret blir fortere fett. Ikke klø eller gni deg i hodebunnen heller. Kanskje du kan høre med apoteket om råd? Forøvrig ser jeg at perioder med stress fører til en strammere hodebunn og rundt mens blir det fortere fett. Mulig endringer i kosten kan hjelpe? 

Anonymkode: 2ef6e...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...