Gå til innhold

Hva koster et enkelt IKEA-kjøkken på 7 m2?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye må jeg omtrent ut med for et helt nytt, men enkelt, IKEA-kjøkken? Kjøkkenet mitt er 7 m2, et klassisk lite borettslagskjøkken. Skal klare å rive kjøkkenet selv. Trenger alt nytt av hvitevarer (kjøleskap, ovn, frys, oppvaskmaskin, platetopp... alt). Om jeg river det selv, men ellers får hjelp med resten, hvor mye tror dere det hadde kommet på med de enkleste løsningene? Jeg vet at et forum ikke kan gi meg et eksakt svar på dette, men snakker vi 50 000,- eller 100 000,-? Eller enda mer? Er det eventuelt mulig å montere kjøkkenet selv, og er det noe man kan klare bra uten store kunnskaper?

Anonymkode: 7ede0...f9b

AnonymBruker
Skrevet

ikea kjøkkenplanlegger. Der legger du inn alt, kan bytte til de rimligeste fronter og hvitvarer. Kommer nok under 50tusen.

Anonymkode: 884c0...2e3

• Liker 3
Skrevet

Montere klarer man selv med litt hjelp ja. Det vil si, det er som oftest behov for mer enn 2 armer for å montere. 
Prisen er helt umulig si, det kommer an på løsningene du skal ha, hvor mange skap/skuffer, overskap/underskap/langsskap, integrerte eller frittstående hvitevarer, hvilke fronter du vil ha og mye mer. 

Jeg har 9kvm kjøkken, og løsningene jeg har tegnet fra IKEA har variert mellom 20 og 70 000,-, uten hvitevarer. 
Den beste måten å få vite ca pris er å tegne opp kjøkkenet i kjøkkenplanleggeren, og velge de produktene du vil ha. 

AnonymBruker
Skrevet

Husk i tillegg å sjekke om du må legge opp ny kurs til hvitevarer. Du har regnet med elektriker og rørlegger? Skal du flislegge? Bytte gulv? 

Et tips er at det så og si alltid blir dyrere enn man tror å pusse opp. På et kjøkken kan det dukke opp ting når man fjerner skapene. Fuktproblemer, røropplegg, luftekanaler osv som kan være "plagsomt". Legg alltid inn en buffer i budsjettet. Utover det kommer prisen an på løsningen du velger. Dyre fronter, mange skap eller få, dyre eller billige hvitevarer, benkeplate osv.

Anonymkode: f2f11...b42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye må jeg omtrent ut med for et helt nytt, men enkelt, IKEA-kjøkken? Kjøkkenet mitt er 7 m2, et klassisk lite borettslagskjøkken. Skal klare å rive kjøkkenet selv. Trenger alt nytt av hvitevarer (kjøleskap, ovn, frys, oppvaskmaskin, platetopp... alt). Om jeg river det selv, men ellers får hjelp med resten, hvor mye tror dere det hadde kommet på med de enkleste løsningene? Jeg vet at et forum ikke kan gi meg et eksakt svar på dette, men snakker vi 50 000,- eller 100 000,-? Eller enda mer? Er det eventuelt mulig å montere kjøkkenet selv, og er det noe man kan klare bra uten store kunnskaper?

Enorme summer du foreslår.

Pusset opp kjøkkenet mitt fra scratch, var større enn 7m2, men ikke mye større. Rev det selv, og fikk hjelpe av mine to brødre til å montere nytt kjøkken fra IKEA. Totalt ble det ca. 30 000 kr.

Anonymkode: f1308...322

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Husk i tillegg å sjekke om du må legge opp ny kurs til hvitevarer. Du har regnet med elektriker og rørlegger? Skal du flislegge? Bytte gulv? 

Et tips er at det så og si alltid blir dyrere enn man tror å pusse opp. På et kjøkken kan det dukke opp ting når man fjerner skapene. Fuktproblemer, røropplegg, luftekanaler osv som kan være "plagsomt". Legg alltid inn en buffer i budsjettet. Utover det kommer prisen an på løsningen du velger. Dyre fronter, mange skap eller få, dyre eller billige hvitevarer, benkeplate osv.

Anonymkode: f2f11...b42

Jeg har ikke regnet med noe som helst enda - jeg ønsket bare et raskt "overslag" på hvilke summer vi snakker om her. Når jeg skriver at jeg ønsker den enkleste løsningen så er det jo ikke slik at jeg skal ha dyre fronter eller dyre hvitevarer... jeg snakker om det enkleste av det enkleste som er å finne på IKEA. Men skal legge det inn i kjøkkenplanleggeren og se hva det havner på.

4 hours ago, AnonymBruker said:

Enorme summer du foreslår.

Pusset opp kjøkkenet mitt fra scratch, var større enn 7m2, men ikke mye større. Rev det selv, og fikk hjelpe av mine to brødre til å montere nytt kjøkken fra IKEA. Totalt ble det ca. 30 000 kr.

Såpass, det høres ikke så mye ut. Er dette lenge siden? Tenker å vente til IKEA har sin årlige kjøkkenkampanje, så da får jeg i det minste spart et par tusenlapper..

AnonymBruker
Skrevet

Skal du bare bytte innredning, eller skal du bytte gulv, vegger, trenger du elektriker? Rørlegger? 

Vi kjøpte vår innredning og monterte selv, kom på 10.000 uten hvitevarer. 12 kvm kjøkken med over- og underskap. 

Anonymkode: 647ca...93b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at dersom du også trenger rørlegger og elektriker blir det fort en del tusenlapper ekstra på det.

Anonymkode: d4752...e55

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke regnet med noe som helst enda - jeg ønsket bare et raskt "overslag" på hvilke summer vi snakker om her. Når jeg skriver at jeg ønsker den enkleste løsningen så er det jo ikke slik at jeg skal ha dyre fronter eller dyre hvitevarer... jeg snakker om det enkleste av det enkleste som er å finne på IKEA. Men skal legge det inn i kjøkkenplanleggeren og se hva det havner på.

Såpass, det høres ikke så mye ut. Er dette lenge siden? Tenker å vente til IKEA har sin årlige kjøkkenkampanje, så da får jeg i det minste spart et par tusenlapper..

Er fire år siden nå.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal ha et av de enkleste kjøkkendesignene fra Ikea, kommer du ganske langt med 20.000. 

Men husk å legge til pris for evt. håndverkere (rør/el)

Anonymkode: d9574...4d2

AnonymBruker
Skrevet

Vi pusset opp et 8 kvm kjøkken i 2012 med IKEA-innredning på tre vegger. Valgte midt på treet-dyre fronter (Ståt), en del glassdører til overskapene og innredning helt opp til taket. Alt i alt kom prisen på 23.000,-. Det var uten hvitevarer og oppussinga av selve rommet, men inkluderte ventilator, belysning både inni glasskap og under overskap og sprutplater bak hele benken. 

Anonymkode: e4ec2...319

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi pusset opp et 8 kvm kjøkken i 2012 med IKEA-innredning på tre vegger. Valgte midt på treet-dyre fronter (Ståt), en del glassdører til overskapene og innredning helt opp til taket. Alt i alt kom prisen på 23.000,-. Det var uten hvitevarer og oppussinga av selve rommet, men inkluderte ventilator, belysning både inni glasskap og under overskap og sprutplater bak hele benken. 

PS: De 23.000,- inkluderte levering også. 

Skrevet

Vet ikke hvor stort kjøkkenet vårt er, men har normal lite avlang kjøkken. Fikk drommekjøkken for 44.000 i materialer. Mulig litt dyrt, men fikk kjøkkenet akkurat som jeg ville ha. Kom arbeid, rørlegger og elektriker i tillegg. Totalt ca 80.000 +/-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...