Gjest Cerise Skrevet 18. april 2005 #1 Skrevet 18. april 2005 Har tenkt å kjøpe oss ny vaskemaskin nå, vet noen om det finnes butikker i bergen som tar i mot gamle hvitevarer? Gjerne som henter også? :D
Gjest Violetta Skrevet 18. april 2005 #2 Skrevet 18. april 2005 Alle som selger den type hvitevarer du skal bli kvitt har plikt til å ta imot gammelt også. Det gjelder uansett hvor du bor. Du kan jo for eksempel bare ringe en butikk og spørre om de kan hente det mot at du betaler noe for det. Om det er brukbart er jo Fretex et alternativ.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #3 Skrevet 18. april 2005 Det var i alle fall før en del butikker bak Grieghallen som tok imot. Men jeg er ikke sikker på om de er der fremdeles.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #4 Skrevet 18. april 2005 Elkjøpgiganten i Åsane har egne containere for retur varer. Ellers har alle butikker, som selger slike varer plikt å ta i mot slike varer, men de har ikke plikt til å hente. Dette kan gjøres mot å betale en liten ekstra sum.
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #5 Skrevet 19. april 2005 dersom du får nytt levert er det mange som tar med seg den gamle uten ekstrakostnader om du ber om det.
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #6 Skrevet 19. april 2005 dersom du får nytt levert er det mange som tar med seg den gamle uten ekstrakostnader om du ber om det. Det stemmer nok ikke helt. Elkjøp tar betalt for å hente i retur.
Gjest Cerise Skrevet 19. april 2005 #7 Skrevet 19. april 2005 Det stemmer nok ikke helt. Elkjøp tar betalt for å hente i retur. Nå har jeg undersøkt dette her Elkjøp tar 200 kr for å hente gamle varer. De tar i mot gamle produkter ved butikkene sine, dette er gratis. Så nå er jeg kvitt det gamle skrapet, og et nytt vidunder er på plass :D
Gjest Violetta Skrevet 19. april 2005 #8 Skrevet 19. april 2005 Det stemmer nok ikke helt. Elkjøp tar betalt for å hente i retur. Det står at det er MANGE som tar med seg. Ikke at alle gjør det. Noen velger å ta seg betalt.
miaen Skrevet 19. april 2005 #9 Skrevet 19. april 2005 Det dere skriver er helt feil. Elkjøp tar hundre kroner pr retur. De andre tar også det, for en har lik pris på kjøringen. Det hender folk slippe å betale returen, fordi de får det som rabatt på produktet. det hender av og til.. Er det noen som kjører dette gratis, så er det fordi de har egne biler. Elkjøp bruker de ti bud, og de må ha lønn for arbeidet
Vercetti Skrevet 20. april 2005 #10 Skrevet 20. april 2005 De tar 200 kroner pr produkt, den eneste grunnen til at de kanskje ikke gjør det er fordi selgeren av produktet baker det inn i prisen på det du kjøper. Strengt tatt er det ikke Elkjøp som skal ha de 200 kronene, men transportør. Idag stemmer det at det er Ti Bud som skjører for Elkjøp, men før det var det Haukedal Transport - hvor jeg selv har lastebil. Kan dette ut og inn siden jeg har kjørt Elkjøp-runden selv.
Gjest Cerise Skrevet 21. april 2005 #11 Skrevet 21. april 2005 Det dere skriver er helt feil. Elkjøp tar hundre kroner pr retur. De andre tar også det, for en har lik pris på kjøringen. Det hender folk slippe å betale returen, fordi de får det som rabatt på produktet. det hender av og til.. Er det noen som kjører dette gratis, så er det fordi de har egne biler. Elkjøp bruker de ti bud, og de må ha lønn for arbeidet Når jeg var inne på Elkjøp sine nettsider (vurderte å kjøpe vaskemaskinen der for å slippe og styre meg helt ut i Åsane eller Rådalen) ble regnestykket til slutt at 300 kr kom i tillegg til kjøpeprisen for å kjøre den nye vaskemaskinen ut til meg, og 200 kom i tillegg for å ta med seg min gamle. Det er hvertfall prisene elkjøp selv opererer med på sin nettside. Endte med at jeg fikk noen til å kjøre meg ut, da tok vi med den gamle maskinen vår, og den tok Elkjøp i mot gratis.
miaen Skrevet 24. april 2005 #12 Skrevet 24. april 2005 tror kanskje jeg vet det, siden jeg jobbe i en elkjøp butikk, så regner eg med at eg kan prisene... :-) Frakt er 350, 50 kr ekstra per ekstra kolli, og HUNDRE KRONER I RETUR!! Internett er uavhengig av butikkene, så der har de andre frakt kostnader....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå