Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Banken hvor jeg har boliglånet mitt, har nå økt renten fra 2.55 til 2.76.....

Har nå oppdaget at Storebrand tilbyr boliglån til en langt lavere rente, og jeg er medlem av Unio via Utdanningsforbundet som har medlemsfordeler i Storebrand.

Er det da enkelt å flytte boliglånet fra min nåværende bank til Storebrand? Er det en omfattende prosess med ny søknad, sende inn skattemelding for meg og min medlånetaker, eller er det en enklere prosess hvor bankene "snakker sammen" og overfører lånet?

Anonymkode: cc8fd...d56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må søke lån hos Storebrand og gi dem den dokumentasjonen de krever. Når du har fått lånetilbud og akseptert det så ordner de med å betale ned lånet i din gamle bank.

Anonymkode: 546f4...f86

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske enkel prosess, men du bør være klar over at alle banker kommer til å øke nå som renta er økt. Også må du betale etableringsgebyr som varierer mellom 2000-4000kr. Og mange banker krever at en blir totalkunde, dvs flytter alt over hos dem.

Anonymkode: 77e9e...ba5

AnonymBruker
Skrevet

Beklager at jeg kupper tråden, men jeg fikk brev fra banken i dag at effektiv rente på boliglånet mitt nå er 3,80. Er ikke dette veldig høyt? Burde jeg flytte lånet til en annen bank? Jeg tenker at dette må jo være noe av det høyeste på markedet selv om alle bankene setter opp renta, eller tar jeg feil?

Anonymkode: ae886...9c3

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg kupper tråden, men jeg fikk brev fra banken i dag at effektiv rente på boliglånet mitt nå er 3,80. Er ikke dette veldig høyt? Burde jeg flytte lånet til en annen bank? Jeg tenker at dette må jo være noe av det høyeste på markedet selv om alle bankene setter opp renta, eller tar jeg feil?

Virker veldig høyt ja. Du burde bytte til bank med lavere rente, for eksempel Sbanken eller Storebrand som har renter på rundt 2.3%

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Banken hvor jeg har boliglånet mitt, har nå økt renten fra 2.55 til 2.76.....

Har nå oppdaget at Storebrand tilbyr boliglån til en langt lavere rente, og jeg er medlem av Unio via Utdanningsforbundet som har medlemsfordeler i Storebrand.

Er det da enkelt å flytte boliglånet fra min nåværende bank til Storebrand? Er det en omfattende prosess med ny søknad, sende inn skattemelding for meg og min medlånetaker, eller er det en enklere prosess hvor bankene "snakker sammen" og overfører lånet?

Banken kredittsjekker deg før du får bli kunde. Du søker om å få opprette konto. 

Vær obs på at renter kan endres raskt. At en bank i dag har lav rente betyr ikke at de kommer med varsel om renteendring i morgen. Husker ikke om det er 6 ukers varsel før renten kan settes opp. 

Anonymkode: 7bbce...9bc

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten å vite belåningsgrad eller lånebetingelser, så virker dette som en alt for høy rente. Ta et raskt søk på finansportalen og send en søknad til den/de bankene som kommer øverst på listen.

Anonymkode: 29799...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...