Gå til innhold

Hvilken hemoroide salve anbefaler du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun prøvd sheriproct (skrives det sånn?) er det andre som er bedre? Har en vond hemoroide i rumpa nå. 

Anonymkode: 2eadf...bc4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med hemoroider i mange år. Synes helt klart at Scheriproct er best, de får du også i stikkpiller. Om hemoroiden er blitt trombosert, altså at det er koagulert blod i den, så er det ingenting som hjelper. Da må det gå over av seg selv (tar 1-2 uker) eller den må snittes opp.

Anonymkode: 2abbb...b33

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt med hemoroider i mange år. Synes helt klart at Scheriproct er best, de får du også i stikkpiller. Om hemoroiden er blitt trombosert, altså at det er koagulert blod i den, så er det ingenting som hjelper. Da må det gå over av seg selv (tar 1-2 uker) eller den må snittes opp.

Har prøvd stikkpillene også. Men de er vel kun til innvendige hemorider? 

Jeg har hatt hemoroider i 2 år nå. Men de har aldri gjort vondt før nå... 

har du perioder uten? 

Finnes det reseptbelagte salver for hemorider? 

Skrevet

Scheriproct var reseptbelagt før, hvertfall stikkpillene. Ingen av de er på resept nå lenger. Tror det er de beste både pillene og salven. Den har jo en sånn tube sånn at du kan sprøyte kremen litt innforbi stumpen. Du har jo Alcos anal og men den tror jeg er mildere. Er det stort problem må du jo snakke med legen om det er noe annet du kan få eller gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd stikkpillene også. Men de er vel kun til innvendige hemorider? 

Jeg har hatt hemoroider i 2 år nå. Men de har aldri gjort vondt før nå... 

har du perioder uten? 

Finnes det reseptbelagte salver for hemorider? 

Det finnes ikke noe på resept nei. Jeg hadde effekt av pillene selv om hemoroiden lå på utsiden fordi blodåren den i fra var rett på innsiden. Men det må du jo bare vurdere selv.

Når jeg har hatt skikkelig vondt så har de vært tromoboserte og da fungere som sagt ingenting bortsett fra å tømme dem. Det går over, men det tar 1-2 uker. 

Jeg har marisker etter hemoroidene. Innimellom så kommer det en og annen hemoroide, men da er jeg veldig kjapp med å smøre, ikke sitte på do i mer en kort, kort tid og ikke sitte for mye i løpet av dagen 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke noe på resept nei. Jeg hadde effekt av pillene selv om hemoroiden lå på utsiden fordi blodåren den i fra var rett på innsiden. Men det må du jo bare vurdere selv.

Når jeg har hatt skikkelig vondt så har de vært tromoboserte og da fungere som sagt ingenting bortsett fra å tømme dem. Det går over, men det tar 1-2 uker. 

Jeg har marisker etter hemoroidene. Innimellom så kommer det en og annen hemoroide, men da er jeg veldig kjapp med å smøre, ikke sitte på do i mer en kort, kort tid og ikke sitte for mye i løpet av dagen 

Takk for tips.

Har en marisk selv. 

Har kjøpt krakk til toalettet jeg, så man skal sitte «riktig». 

Men kan jeg spørre om en ting til? 

Mine hemoroider har aldri blødd. Gjør dine det? Det var legen for to år siden sa at jeg hadde hemoroide og en marisk. Men det er så rart at de ikke blør, slik jeg har lest og hørt at de kan og ofte gjør. 

Ikke svar hvis du ikke vil. Jeg bare lurer. Takk for de aldre svarene dine, og gode tips. Det setter jeg skikkelig mye pris på. 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Mokkilokki skrev:

Scheriproct var reseptbelagt før, hvertfall stikkpillene. Ingen av de er på resept nå lenger. Tror det er de beste både pillene og salven. Den har jo en sånn tube sånn at du kan sprøyte kremen litt innforbi stumpen. Du har jo Alcos anal og men den tror jeg er mildere. Er det stort problem må du jo snakke med legen om det er noe annet du kan få eller gjøre. 

Sheriproct er ikke på resept nå. Men de er ganske dyre både salven og stikkpillene. Derfor jeg lurte på om det muligens var noe på blåresept eller noe. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sheriproct er ikke på resept nå. Men de er ganske dyre både salven og stikkpillene. Derfor jeg lurte på om det muligens var noe på blåresept eller noe. 

Det tviler jeg på da det er vanlig og ha hemorider. Det var Sheriproct legen anbefalte til meg. Som andre skriver her er det så ille så må du jo få sjekka om du må snitte de opp hos legen. Hvis man tar stikkpille og smører godt med salve så skal det gi lindring. Og man må gi det tid. Vet at det koster litt men av og til bare må man svelge den kamelen og kjøpe. Enkelte medisiner er dyrt.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips.

Har en marisk selv. 

Har kjøpt krakk til toalettet jeg, så man skal sitte «riktig». 

Men kan jeg spørre om en ting til? 

Mine hemoroider har aldri blødd. Gjør dine det? Det var legen for to år siden sa at jeg hadde hemoroide og en marisk. Men det er så rart at de ikke blør, slik jeg har lest og hørt at de kan og ofte gjør. 

Ikke svar hvis du ikke vil. Jeg bare lurer. Takk for de aldre svarene dine, og gode tips. Det setter jeg skikkelig mye pris på. 😊

Mine blødde ikke på mange år. Plutselig så begynte en å blø, den ligger rett innenfor anus. Når den først blør så drypper det blod når jeg sitter på do og gjør nr 2. Men jeg er så vant til det, at vannet er knæsj rødt etterpå. Det går i perioder om den blør eller ikke. Det kommer nok an på hvor de sitter om de blør eller ikke. De jeg har hatt som har sittet på utsiden har ikke blødd, kun den på innsiden. 

Jeg har fått mine pga mye diaré plager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...