Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så inderlig gjerne bytte yrke, jeg jobber som kokk og er så lei av senvakter, stress, jobbe helger, jul og andre helligdager. Jeg er lei og klar for noe nytt, problemet er bare at jeg ikke har studiekompetanse siden jeg kun har fullført 2år på VGS og hatt to år i lære, og fagbrev.

Så hvilke muligheter har jeg? Finnes det ålreite jobber som ikke krever mer utdanning eller burde jeg ta studiekompetanse? Og så ta det derfra? Per dags dato kunne jeg tenke meg noe kontorarbeid, eller noe som ikke er fult så stressende med normal arbeidstid

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste kontorjobber krever utdanning, men kanskje det er en mulighet å sitte på sentralbordet i en bedrift el. 

Anonymkode: 42df9...453

AnonymBruker
Skrevet

Vil absolutt anbefale å ta vg3 påbygg, man kommer ikke veldig langt idag uten studiekompetanse, med mindre man vil holde seg innenfor den utdannelsen man har. Om du er over 25 år så har du rett til skoleplass på feks voksenopplæring.

Anonymkode: 12d39...785

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil absolutt anbefale å ta vg3 påbygg, man kommer ikke veldig langt idag uten studiekompetanse, med mindre man vil holde seg innenfor den utdannelsen man har. Om du er over 25 år så har du rett til skoleplass på feks voksenopplæring.

Anonymkode: 12d39...785

Enig. Ellers kommer det litt an på alder og familiesituasjon. 

Anonymkode: 4830f...418

Skrevet

Er en del kundeservice, telefonsalg og slike jobber som ikke krever utdanning, men mange av dem har også jobbing på kveld/helg. 
Men hva du bør gjøre kommer an på hva du selv ønsker. 
Om arbeidstiden er det eneste som betyr noe for deg, så er det bare begynne sjekke ut ulike kundeservice/telefonsalg stillinger, og se hvem som har 8-16 jobb, og søke på de. 

AnonymBruker
Skrevet

Bor du langt unna sykehus? 

Har en bekjent som jobber på sykehus og han jobbet lin dagtid. Også helg, men slipper kvelder i det minste. 

Anonymkode: af3c0...f43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...