AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 En venninne av meg skal hele tiden hevde seg, eller undergrave meg. Dette er veldig rart, for hun er veldig grei, en utrolig god venninne, støttende og raus. Men hun er usikker av seg og en del av vennskapet har handlet om at hun må ha oppmerksomhet - har jeg følt. Det dukker opp situasjoner hvor hun f.eks. kan overkjøre meg i forbindelse med en tredjeperson. Det kan være at vi begge to skal stille opp på noe/være med, og hun ber meg dobbeltsjekke om det jeg gjør er ok, om jeg får lov, at jeg må huske på ditt og huske på datt. Til tross for at jeg har vært involvert i dette prosjektet lenger enn henne. Og det er ikke for å hevde meg, men det understreker at jeg er kjent med situasjonen og kjent med de involverte, og det er utarbeidet opplegg og rutiner lenge før hun kom inn i bildet. Vi er veldig gode venner, men sånt her gjør meg sur og lei. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. Jeg bør vel egentlig bare la det gå og tenke det handler om henne, which it does, men det er vanskelig, av en eller annen grunn. Jeg vet ikke om hun er sånn med andre, eller gjør det ford hun føler seg truet av at hun må konkurrere med meg om plassen/kunnskapen. Jeg bryr meg ikke om dette i det hele tatt, og skulle jo ønske hun heller kunne innrømme at hun ble usikker dersom det er tilfellet. Å innrømme sånne ting gjør hun dog aldri - hun har alltid visst best og kunnet mest liksom. Hun er bare så jææææævla standhaftig på "husk det, vi må gjøre sånn, pass på det da, har du hørt med xxx - er det greit for han" osv. Når jeg responderer med "ja, jeg er ganske sikker på at det er greit for han", så sier hun videre "jo, men det er jo lurt å sjekke da, så ikke han blir skremt/usikker/overrasket". Jeg bør virkelig heve meg over dette, men jeg blir så irritert når jeg opplever at andre skal belære meg eller ta styringa som om jeg er en imbessil... Anonymkode: b8d02...738
Gjest hind Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Sånne folk er dritirriterende. Jeg gidder ikke å gjøre ting sammen med dem, i alle fall ikke ting de kan finne på å gjøre til en konkurranse.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 Ok? Synes det hørest ut som hun har angst jeg. Hun er jo fryktelig usikker og er redd for å plage og såre andre. Men du tolker det slik at det er hakking på deg? Anonymkode: e0f07...9d5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok? Synes det hørest ut som hun har angst jeg. Hun er jo fryktelig usikker og er redd for å plage og såre andre. Men du tolker det slik at det er hakking på deg? Anonymkode: e0f07...9d5 Hun har hatt mye angst ellers, men hun er ikke engstelig her. Hun er ikke redd for å plage eller såre andre, men er nok veldig redd for ikke å selv være viktig nok eller flink nok, og legger alltid skjul på at hun er usikker. Hun kan alltid alt liksom.. Jeg opplever det som at hun skal belære meg, men dette kan være feil. Jeg syns det er slitsomt at hun sitter med en pekefinger i trynet mitt selv når jeg avtalt på forhånd med tredjepart. Som om hun egentlig vet bedre enn meg. Jeg vet bare ikke hva jeg skal svare henne etter hvert når hun ikke vil la det gå... Anonymkode: b8d02...738
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 Jeg er usikker på om jeg har skjønt hva du egentlig sikter til, men ut fra enkelte ting du skriver vil jeg tro at det handler mest om å forsikre seg om at alt er i orden slik at det ikke oppstår noen problemer eller misforståelser. Kan være at hun har opplevd at andre har vært mangelfulle med bekreftelse eller detaljer rundt avtaler og at det dermed har oppstått mindre eller større problemer og konflikter pga det? Sliter litt med å forstå overskrift i sammenheng med resten av hi, da det ikke helt henger sammen eller forklarer noe som helst. Har du tenkt over om du selv gir bekreftelser eller forklarer hele bildet bra selv? Noen spør gjerne fordi de føler de ikke har fått det hele bildet i situasjoner og kanskje opplever at andre tror de har forklart alt, men så har de ikke det og viktige ting er blitt oversett eller glemt. Anonymkode: 901b8...909
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan være at vi begge to skal stille opp på noe/være med, og hun ber meg dobbeltsjekke om det jeg gjør er ok, om jeg får lov, at jeg må huske på ditt og huske på datt. 1 time siden, AnonymBruker skrev: "husk det, vi må gjøre sånn, pass på det da, har du hørt med xxx - er det greit for han" osv. Når jeg responderer med "ja, jeg er ganske sikker på at det er greit for han", så sier hun videre "jo, men det er jo lurt å sjekke da, så ikke han blir skremt/usikker/overrasket". Men er det noe mer hun gjør som faktisk er hakking? Hun virker jo bare sykt usikker på om de andre blir sinte og sure. Du velger å tolde det slik at hun vil trykke deg ned, men hun virker som hun er redd for at andre ikke er komfortable med det du har tenkt å gjøre. Når du sier at "jeg har ikke snakket med hen, men jeg vet at det går fint" Så vil det jo si at du antar noe uten å kommunisere med folka det gjelder. Jeg hadde ikke likt det selv. mannen min gjør sånn, og har null følelse på hva andre tenker når han turer frem. Jeg ser at andre plages, men han gjør ikke det. Kansje det er noe sånt her da? Anonymkode: e0f07...9d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå