AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Å drikke sellerijuice på tom mage hver morgen, skal være sunt. Noen som har prøvd dette, å har gode/dårlige erfaringer? Hvor lenge eventuelt prøvde du? Er det å anbefale? Anonymkode: a2b2f...d3b
Mumeod Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Hva skal det egentlig hjelpe mot? Er skeptisk til alle slike mirakelkurer og kvakksalveri. 5
exictence Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 Har også hørt at det skal være veldig sunt. Ikke prøvd det selv. Selleriuice er sunt i seg selv, og rensende og godt for kroppen. Men ville drukket det når jeg ville, og til det jeg ville. Er også skeptisk til kurer og "kostregler".
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #4 Skrevet 1. april 2019 21 timer siden, exictence skrev: Selleriuice er sunt i seg selv, og rensende og godt for kroppen. Hva og hvordan klarer sellerijuice å rense kroppen? Hadde du i den minste spist den hel kunne jeg gått med på at fiberen har en rensende effekt, men dette høres ut som tull i mine ører- Anonymkode: 80afb...ec1 3
exictence Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva og hvordan klarer sellerijuice å rense kroppen? Hadde du i den minste spist den hel kunne jeg gått med på at fiberen har en rensende effekt, men dette høres ut som tull i mine ører- Anonymkode: 80afb...ec1 https://veientilhelse.no/selleri-sine-fantastiske-helbredende-egenskaper/
Pierre Gynt Skrevet 1. april 2019 #6 Skrevet 1. april 2019 3 timer siden, exictence skrev: https://veientilhelse.no/selleri-sine-fantastiske-helbredende-egenskaper/ Synes du dette er en god kilde? 1
exictence Skrevet 1. april 2019 #7 Skrevet 1. april 2019 32 minutter siden, Purt Gull skrev: Synes du dette er en god kilde? Mitt inntrykk er at de skriver mye fornuftig. Men man må selvsagt ta alt man leser med en klype salt.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #8 Skrevet 1. april 2019 6 minutter siden, exictence skrev: Mitt inntrykk er at de skriver mye fornuftig. Men man må selvsagt ta alt man leser med en klype salt. Sellerisalt Anonymkode: a16af...6b0 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #9 Skrevet 1. april 2019 Jeg kjenner kun til en person som gjør dette og hun er alvorlig spiseforstyrret. Sier ikke at dette gjelder alle som presser selleri til frokost. Anonymkode: d4b62...6fd
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #10 Skrevet 2. april 2019 15 timer siden, exictence skrev: https://veientilhelse.no/selleri-sine-fantastiske-helbredende-egenskaper/ Jeg leser kun en lang liste med udokumenterte påstander. Fortsatt veldig skeptisk. Siterer "noen av de helsefrembringende egenskapene" til selleri som nevnt på Veien til helse: - høyt blodtrykk - menstruasjonsmerter - senke kolesterolnivået - problemer med tap av stemmen - rensende effekt - vanndrivende effekt - stimulerer kroppen til å fjerne urenheter - hjelper kroppen å balansere vitale funskjoner (her er jeg litt nysgjerrig på hva dette betyr...) - behandle gallestein - behandle nyrestein - effektivt mot leversykdommer - effektivt mot sirkulasjonsproblemer - fjerne urinsyre - motvirker hjerteproblemer - bekjempe høyt blodtrykk - betennelsesdempende egenskaper - stimulerer immunforsvaret - øker produksjon og fornyelse av ledd- og bindevev - merkbar lettelse i betennelse forårsaket av gikt - merkbar lettelse i betennelse forårsaket av revmatisme - merkbar lettelse i betennelse forårsaket av leddgikt - behandling av munnsår - behandling av tannkjøttproblemer - hjelper på appetitten - hjelper mot fordøyelses- og forstoppelsesproblemer - beroligende virkning - afrodisiakum - betraktelig øke seksuell lyst - desifinserende effekt for kutt og åpne sår Siden dette kun er noen av egenskapene finnes det altså ennå flere helsefrembringende egenskaper enn det de har listet opp. Jeg er imponert. Anonymkode: 80afb...ec1
Antoinette Skrevet 2. april 2019 #11 Skrevet 2. april 2019 Alle slike vidunderkurer er bare tull. De har ikke en medisinsk effekt som kan bevises. Du kommer mye lengre med å drikke grønn te før frokost. 2
exictence Skrevet 2. april 2019 #12 Skrevet 2. april 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser kun en lang liste med udokumenterte påstander. Fortsatt veldig skeptisk. Siterer "noen av de helsefrembringende egenskapene" til selleri som nevnt på Veien til helse: - høyt blodtrykk - menstruasjonsmerter - senke kolesterolnivået - problemer med tap av stemmen - rensende effekt - vanndrivende effekt - stimulerer kroppen til å fjerne urenheter - hjelper kroppen å balansere vitale funskjoner (her er jeg litt nysgjerrig på hva dette betyr...) - behandle gallestein - behandle nyrestein - effektivt mot leversykdommer - effektivt mot sirkulasjonsproblemer - fjerne urinsyre - motvirker hjerteproblemer - bekjempe høyt blodtrykk - betennelsesdempende egenskaper - stimulerer immunforsvaret - øker produksjon og fornyelse av ledd- og bindevev - merkbar lettelse i betennelse forårsaket av gikt - merkbar lettelse i betennelse forårsaket av revmatisme - merkbar lettelse i betennelse forårsaket av leddgikt - behandling av munnsår - behandling av tannkjøttproblemer - hjelper på appetitten - hjelper mot fordøyelses- og forstoppelsesproblemer - beroligende virkning - afrodisiakum - betraktelig øke seksuell lyst - desifinserende effekt for kutt og åpne sår Siden dette kun er noen av egenskapene finnes det altså ennå flere helsefrembringende egenskaper enn det de har listet opp. Jeg er imponert. Anonymkode: 80afb...ec1 Ja, enig at det kan virke overdrevent og for godt til å være sant. Men det kommer jo an på hvordan en velger å tolke og forstå det. Jeg tenker ikke at det er et mirakel alle de tingene. Men at selleri er sunt og bra for en, mer enn at det skader, det er jo ganske sikkert. At det er bitte litt bra for de tingene som blir ramset opp, er vel bara bra. Personlig ser ikke jeg på selleri som redningen for ting i seg selv. Men det er jo interessant likevel, synes jeg. Vi spiser og drikker hver dag. Det er selvsagt bedre for kroppen å få i seg noe helsemessig sunt enn mange andre ting. Man må jo ikke ta alt som "enten eller" Endret 2. april 2019 av exictence
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå