Gå til innhold

Veske, ting og kattetiss

jordbær

Anbefalte innlegg

Jeg ar så forbanna på det monstret av en katt, at jeg kunne sikkert vridd nakken om på den.

Den fant ut at den ville bruke veska mi som toalett.. Resultat: FINE dyre veska mi stinker kattetiss. Det er ikke så ille. Den kan vaskes.

Lommeboken min i mykt skinn stinker kattetiss (Den var rimelig dyr, så jeg har ikke lyst til å kaste den).. Denne kan ikke vaskes i vaskemaskin..

Handsfree til mobilen min stinker.. Kan heller ikke vaskes i maskin:P

Kupongkort i papir, nesten nytt stinker også..

HVA gjør jeg for å fikse dette?

Sukk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hadde engang tilsvarende problem med skinnhansker og lommebok. Fikk det rådet fra et renseri å dynke/vaske de i white spirit.

Har riktignok ikke prøvd. Lommeboka ble liggende så lenge ute i boden at lukta nesten forsvant, men jeg orket ikke prøve. Kastet bare billighanskene mine og kjøpte nye.

Jess, katter er av og til...no dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, men strengt tatt kan vel alt annet enn kupongkortet få seg en omgang med vann.

Først vil jeg si at du kan få bort lukten uten å bruke noe særlig vann. Du lager bare en blanding med eddikvann og tørker av tingene med det....men det blir jo ikke rent.

Jeg tror jeg hadde vasket både lommebok og handsfreesett jeg...og latt det tørke på naturlig måte. Etter å ha tørket, hadde jeg gnidd inn lommeboka med en god skinnkrem.

(Jeg har vasket ei skinnjakke i maskinen og det gikk helt greit. Riktignok var den stiv som papir etter å ha tørket...men når jeg gned den inn med skinnkrem ble den helt fin igjen).

Kupongkortet hadde jeg tørket av med eddikvann og latt det ligge og lufte av seg lukta.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lommeboka ville jeg vasket med sal/lærsåpe - er å få tak i dyrebutikker og hesteutstyrsbutikker. Så ville jeg smurt dem med en flytende lærolje. Hvis den er semsket bør du kanskje forhøre deg i butikken (evt en veske-butikk) om hva du kan gjøre.

handsfree-greiene tåler sikkert litt vann; bruk en klut med et vaskemiddel som lukter litt. Og tørk godt.

Kupongkortet - æsj... men du kan jo ha det i en pose for seg til det er brukt opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Tror jeg vasker katten i white spirit :evil:

Tror jeg får fikset dette greit.. Dynke handsfree i noe såpevann og håpe på det beste. Typisk meg at jeg har en qtek-mobil som det ikke finnes billig tilleggsutstyr til.. :-? MMM! Kattetiss i øret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vasker katten i white spirit :evil:

:hoho:

Eller så kan du jo korke den. :ler:

(Jeg skrev feil i svaret mitt over...har rettet det nå. Skulle ikke være salmiakkvann, men eddikvann....eddik fjerner nemlig lukt). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest onyx, i.i.

Huff da, har faktisk opplevd det samme selv. Var på ferie sammen med samboe en ukes tid og lot katten være hjemme med sambos bror. Da vi kom tilbake var katten sååååå fornærmet at han tisset i reisebagen min...som jeg ikke hadde rukket å rydde ut av! Heldigvis gikk alt vekk i vaskemaskinen, men turen var kort til dyrlegen for kastrering av katten....Lurer på om katten angrer på den doturen?:)

Uansett, ikke vask med salmiakk. Det forsterker bare urinlukten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
.

Tror jeg vasker katten i white spirit  :evil:  

!

For all del ikke gjør det. Min mor prøvde å tørke av en flekk maling på katta vår da jeg var liten. Den stakkars katta skreik noe forferdelig. White spirit er sterke saker og katter får det forferdelig vondt når de får det på huden.

(Nå tror jeg egentlig ikke at du hadde tenkt å gjøre det, men måtte bare kommentere det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke gjør det. Min mor prøvde å tørke av en flekk maling på katta vår da jeg var liten. Den stakkars katta skreik noe forferdelig. White spirit er sterke saker og katter får det forferdelig vondt når de får det på huden.  

(Nå tror jeg egentlig ikke at du hadde tenkt å gjøre det, men måtte bare kommentere det)

:sjarmor:

Det var det som var meningen! At det skulle svi litt!

Og nei, jeg er ingen dyremishandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor:

Det var det som var meningen! At det skulle svi litt!

Og nei, jeg er ingen dyremishandler.

:ler:

Så får vi vente i "spenning" på hvilken respons du får på det svaret. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må inne ut hvorfor katten tisset i veska di. Har den do inne? Er den ren? Prøver den å si fra om noe? Kanskje den er misfornøyd eller lei seg. Det er ikke sikkert det er kattens feil at den måtte tisse i veska di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må inne ut hvorfor katten tisset i veska di. Har den do inne? Er den ren? Prøver den å si fra om noe? Kanskje den er misfornøyd eller lei seg.  Det er ikke sikkert det er kattens feil at den måtte tisse i veska di.

Katten min liker å tisse på ting som ligger på gulvet. Den har alltid vært slik. Men den bedret seg en stund nå..

Jeg har tre kattetoaletter tilgjengelig for henne. Bruker disse stortsett.

Kan finne på å tisse i alt fra små esker til på kataloger. Så.. Ja.. Jeg bare håper hun vokser det av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...