AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Hei Vi har en som nylig fylte 2 år, og som vi har blitt fortalt biter andre barn i barnehagen. Han har bitt meg, mor, hjemme før, men det er en stund siden og vi slo hardt ned på dette. Jeg tenker det er en periode, men jeg ble litt oppgitt da jeg følte barnehagen ikke hadde noe plan for hvordan vi kan få dette til å stoppe. Jeg syntes det er vanskelig å gjøre noe hjemme da dette ikke lenger skjer hjemme. Samtidig så syntes jeg at det ikke er ok, og tenker på de andre barna i barnehagen. Jeg syntes dette er vanskelig, og lurer på om noen som har noen tips? Barnehagen sa det kunne komme av at man har vanskelig med ordforhold (selv om han snakket bra), eller at han blir ivrig i lek. Jeg trodde kanskje de ville ha sagt hva de gjør med sånt i barnehagen eller hva slags plan de legger.... Anonymkode: 6f973...7ca
minister-mio Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Jeg hadde hørt med barnehagen igjen om de ikke hadde en plan for hvordan de vil følge opp problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 Så rart de ikke har noen plan for dette, for det er jo ganske så vanlig. Jeg hadde også en biter når han var to år. Det gikk mest utover broren, men dessverre også noen andre barn innimellom. Vi slo veldig hardt ned på bitingen hjemme, barnehagen gjorde også det. Mitt barn pratet ikke som to åring, ihvertfall veldig lite. Så godt mulig det var hans grunn. Men det gikk nå over etter noen mnd. Anonymkode: 8b0b3...48c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så rart de ikke har noen plan for dette, for det er jo ganske så vanlig. Jeg hadde også en biter når han var to år. Det gikk mest utover broren, men dessverre også noen andre barn innimellom. Vi slo veldig hardt ned på bitingen hjemme, barnehagen gjorde også det. Mitt barn pratet ikke som to åring, ihvertfall veldig lite. Så godt mulig det var hans grunn. Men det gikk nå over etter noen mnd. Anonymkode: 8b0b3...48c Hvordan tok barnehagen din tak i det? Anonymkode: 64e15...295
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #5 Skrevet 31. mars 2019 Vår beit litt da hun var 1,5 , men også en gang da hun var 2. Det ble med den ene gangen etter hun var 2. Det ble ikke gjort så veldig mye mer ned det, og nå er hun en flott 5 åring som bruker snakketøyet i stedenfor å være fysisk. Jeg hadde ikke stresset med det. Heller ikke om det var en annen unge på mitt barn sin avdeling... det går over, om det bare er biting og ikke en sammensatt problemstilling Anonymkode: 24660...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 Ts her Mitt barn biter visst flere ganger om dagen, og vi har ikke opplevd dette hjemme på en god stund, så er vanskelig å finne ut hvordan vi skal håndtere dette. Jeg tenker jeg skal sende ped.leder en mail og spørre om hvordan de håndterer dette i barnehagen. Det virker som han har gjort dette i lek, gjorde det hjemme, men er vanskelig å si i hvilke sammenhenger han gjør det i barnehagen. Jeg kjenner jeg er fortvilet og lei, og skulle ønske han ikke bet. Hvordan kan jeg snakke med han om dette hjemme? Han har jo nylig fylt 2 år... Anonymkode: 6f973...7ca
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 Ts igjen Glemte å nevne at han stor trives i barnehagen, er veldig sosial., god til å leke med andre, blid og fornøyd. Aldri hørt noe "negativt" som dette tidligere... Anonymkode: 6f973...7ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå