AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Det er mange sekretærjobber jeg har hatt lyst på. Som jeg også har søkt på, MEN det står alltid at de ønsker at man kan DIPS og har erfaring med DIPS. Jeg jobber innen helse og har erfaring med annet datasystem, men det hjelper ikke stort. Hvordan få erfaring med DIPS når man ikke får disse jobbene? Det er så dumt at det er det de går etter. Jeg tar nye systemer fort så er helt sikker på at det ikke hadde vært så vanskelig. Har også flere venner som bruker systemet som sier at en kjapp innføring og deretter prøve seg litt frem holder i massevis. Jeg ser det er kurs man kan gå på for å lære DIPS (nok så dyre), men tar gjerne det om det er det som skal til. Vet noen om det er nok? Noen som har fått jobb der de er ute etter folk som kan DIPS og ikke har erfaring med det? Anonymkode: 40f8a...907
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Cefalon har et kurs til 4000kr som går over tre dager. Det er jo ikke så dyrt hvis det hjelper deg å få jobb. Det holder i massevis med et sånt kurs. Anonymkode: c3b6c...62a 1
Serafin Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange sekretærjobber jeg har hatt lyst på. Som jeg også har søkt på, MEN det står alltid at de ønsker at man kan DIPS og har erfaring med DIPS. Jeg jobber innen helse og har erfaring med annet datasystem, men det hjelper ikke stort. Hvordan få erfaring med DIPS når man ikke får disse jobbene? Det er så dumt at det er det de går etter. Jeg tar nye systemer fort så er helt sikker på at det ikke hadde vært så vanskelig. Har også flere venner som bruker systemet som sier at en kjapp innføring og deretter prøve seg litt frem holder i massevis. Jeg ser det er kurs man kan gå på for å lære DIPS (nok så dyre), men tar gjerne det om det er det som skal til. Vet noen om det er nok? Noen som har fått jobb der de er ute etter folk som kan DIPS og ikke har erfaring med det? Anonymkode: 40f8a...907 Om du kan dips eller ikke dips så vil jeg tro at arbeidsgiver på sykehuset ikke lar det telle så mye. Du kan jo faktisk lett lære deg dips hvis du får jobben. Tror heller arbeidsgiver ser på relevant yrkeserfaring, personlig egnethet og formelle kvalifikasjoner (utdannet som helsesekretær) når det skal velges den rette kandidat.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 En ting er at de ønsker at du har erfaring med dips, men det er ikke dermed sagt at du må ha det. Søk. Et mye større problem med å få slike stillinger er at alle de som har deltid, ev mindre stillingsprosent enn denne, og søker. Står foran deg i køen fordi de er prioritert siden de allerede jobber der og ønsker fulltid ev større stilling. Anonymkode: f6739...712 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #5 Skrevet 31. mars 2019 Ts Takk for svar! Er sykepleier men tar helsesekretær nå, for å få jobb på sykehus. Anonymkode: 40f8a...907
Audacity Skrevet 2. april 2019 #6 Skrevet 2. april 2019 Sjekk om det er kurs i DIPS på en av dine lokale sykehus, høyskoler eller universiteter. Det er også kurs i diverse kompetanseportaler, f.eks. helse vest sin. Sjekk noen videoer på youtube.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 On 3/31/2019 at 1:57 PM, AnonymBruker said: Ts Takk for svar! Er sykepleier men tar helsesekretær nå, for å få jobb på sykehus. Anonymkode: 40f8a...907 Du er sykepleier og får ikke jobb på sykehus? Anonymkode: 47dcf...bdb 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #8 Skrevet 8. april 2019 Du betaler ikke for et Dipskurs selv! Om du ikke får jobben er det nok en annen grunn. Anonymkode: ab7c8...328 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #9 Skrevet 8. april 2019 Sykepleier som tar helsesekretær? 😳 Anonymkode: 16a2c...608
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå