Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Aurélie
Skrevet

Står helt bom fast i å huske navnet på en italiensk/kanadisk sangerinne. Hørte en cd av henne for noen år siden, og skulle gjerne ha lastet ned noen låter. Hun synger på engelsk, har langt rødlig blondt hår, og kraftfull stemme. Typisk "voksen-pop"-materiale, med mange gode låter. Men hva i alle dager heter hun igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger litt mer info.. så kanskje.

Var hun alene eller m/band?

Ca. når?

Kjent?

MTV-materiale?

Kanskje husker du noen titler også?

etc..

Gjest Anonymous
Skrevet

Italiensk ELLER canadisk? Italiener bosatt i canada? Eller omvendt?

Joni Mitchell er vel blant de største kvinnelige canadiske musikerne i den sjangeren du kanskje etterspør, men hun er kanskje ikke så veldig italiensk.

kd lang bedriver også voksenpop. I nedre del av kvalitetsspekteret finnes slike som Celine Dion og Shania Twain.

(ellers er Canada relativt stort, så vær gjerne mer presis...)

Gjest Aurélie
Skrevet

Dessverre vet jeg minimalt om henne, husker ikke navnet på noen av låtene heller. Annet enn at de var veldig gode. Har forsøkt å komme på navnet i flere måneder nå, men dama er og blir et mysterium.

Jeg tror hun er bosatt i Canada, for hun snakker perfekt engelsk. Husker det ble sendt en tv-konsert med henne på NRK for noen år tilbake, og hun var vel rimelig kjent, men det varte kun en kort periode. Men tror hun er ganske etablert som artist i Canada. Materialet hennes er noe ala Celine Dion i tempo og tema, men jeg synes hun har en god del bedre melodier enn nevnte sangerinne. Stemmen hennes er også veldig behagelig.

Og hun er soloartist. Hun gav vel ut en CD i 1999-2000-2001 et sted. Blir smårar av å prøve huske hva hun heter. :-?

Gjest Aurélie
Skrevet

Nei, det er ikke Joni Mitchell :) Mitchell er mer visesangerinne, mens hun jeg tenker på er ala Celine Dion (ballader, voksen-pop)

Gjest Aurélie
Skrevet

Takk for forslag, men jeg fant ut hvem det var! :hoppe: Damen heter Lara Fabian (verdens vanskeligste navn å huske :ler: ) Hun er født i Belgia, har italiensk mor, og er bosatt i Canada.

www.larafabian.com

Gjest Catwoman
Skrevet
Takk for forslag, men jeg fant ut hvem det var! :hoppe: Damen heter Lara Fabian (verdens vanskeligste navn å huske :ler: ) Hun er født i Belgia, har italiensk mor, og er bosatt i Canada.

www.larafabian.com

pussig. Hadde akkurat tenkt å skrive å spørre om det kanskje var henne. :-)

Forøvrig en kvinne med fantastisk flott stemme, og bra sanger (ihvertall de sangene på den cd'n jeg har)

Gjest Aurélie
Skrevet

pussig. Hadde akkurat tenkt å skrive å spørre om det kanskje var henne. :-)

Forøvrig en kvinne med fantastisk flott stemme, og bra sanger (ihvertall de sangene på den cd'n jeg har)

Tro meg, jeg måtte vrenge hjernen for å komme på navnet, det satt virkelig langt inne. Tror det var i 2001 at jeg lånte en cd med henne og ble hekta, men har ikke tenkt noe videre på musikken hennes siden det. Nå har jeg iallefall lastet ned endel låter, og ja, hun har en nydelig stemme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...