Gjest Nina1975 Skrevet 31. mars 2019 #81 Skrevet 31. mars 2019 Jeg sa ikke til noen at jeg sluttet å røyke, da slapp jeg presset og det å bli minnet på røykeslutten hele tiden. («Hvordan går det med røykeslutten?») Sa det ikke hjemme , eller til kollegaer og ikke til mine nærmeste venner engang. Ingen av de som røykta, så de merka ikke noe før etter flere uker😂😂
waco Skrevet 31. mars 2019 #82 Skrevet 31. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: ts igjen. Jeg har gått meg en tur og tenkt over alle gode råd. Jeg ser at sitronskiver er ingen god idé. Noen spurte meg hvor lenge jeg har røykt - i 25 år, over 20 om dagen. Jeg har lest Allan Carr - funka ikke. Jeg har forsøkt å slutte en 20-talls ganger, men sprekker. Tyggis, tabletter, plaster, vilje, helseangst, vaper, dokumentarer om tobakksindustrien, alt, absolutt alt. Så nå vil jeg påføre meg sjøl SKAM. Skam er en sterk følelse. Jeg vil skjemmes av å røyke, og føle meg stolt og bedre som ikke-røyker. @waco du er faktisk inne på noe. Men, røyking tar livet av meg og det knuser økonomien min. Jeg må finne noe annet å opponere mot Jeg har bestemt meg for å spare til å dra til Ibiza. Jeg elsker PSY - så nå skal jeg se det live. Halvgamle uføre dama. Anonymkode: 60346...060 Hvis du røyker 20 om dagen, - er det ikke bedre å begynne å røyke 10 om dagen, og deretter 5 om dagen , og til slutt 1 om dagen og deretter slutte? 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #83 Skrevet 31. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt ikke. Men her kommer det mange gode råd, og jeg forplikter meg. Selv om jeg er AB, så har jeg nå lovd meg bort til dere, i alle fall en, som ville ha oppdateringer om hvordan det går. Jeg har erklært unntakstilstand i hjemmet, ovenfor mannen. De neste 3 ukene så har jeg ett fokus: slutte å røyke. Han har etter litt overtalelse gått med på å si et høyt og tydelig NEI om jeg prøver meg. Så i morgen 12.00 så kjører jeg på. ts Anonymkode: 60346...060 Hilsen til deg, tøffe TS, fra en annen inngrodd røyker. Jeg har som deg prøvd "alt" for å slutte. Og jeg har røykt mer enn 20 om dagen i over 30 år. Men jeg mistenker at en av årsakene er at jeg egentlig ikke vil. Jeg vil, ja. Pga helse, økonomi, vond lukt, lav status... you name it. Men en bitteliten del av meg (1%)?) er nok ikke helt overbevist. Legen min påstår at mennesker reagerer forskjellig på stimuli/rus (som blant annet nikotin). Noen blir hekta fort, andre kan fest-røyke i årevis uten å "måtte" ha en sigarett dagen derpå. Han mener også at forskjellene der er en viktig årsak til at noen klarer å slutte helt uten problemer. Mens andre sliter i årevis med røykesug. Uansett, TS, stå på! Ikke gi deg! Du virker godt motivert. Jeg skal følge denne tråden. Kanskje jeg også får det ekstra "rævsparket" jeg trenger for å få motivasjonen på 100% (har erfart at det holder ikke med 99%). Anonymkode: 9bea6...143 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #84 Skrevet 31. mars 2019 Lungekreft, KOLS, dårlig kondis, dårlig ånde, gule stygge røykefingre, dårlig blodsirkulasjon, illeluktende hår og klær osv osv. Værsågod, der har du motivasjon. Anonymkode: b1c11...b93 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #85 Skrevet 31. mars 2019 24 minutter siden, waco skrev: Hvis du røyker 20 om dagen, - er det ikke bedre å begynne å røyke 10 om dagen, og deretter 5 om dagen , og til slutt 1 om dagen og deretter slutte? Jeg liker bare de 4 første sigarettene. Resten er ren kjedsomhet og gammel vane. Klarer jeg å stå i mot røyk (sammen med kaffe) om morgenen, er ikke resten av dagen så vanskelig. Jeg har forsøkt å slutte uendelig mange ganger, kanskje 20. Det er aldri abstinenser som får meg til å sprekke - det er angst. God gammeldags angst. Jeg kjefter, hyler, skriker og gråter litervis av ingenting. Fordi jeg får så sterk angst. Jeg har en angstlidelse, og den kommer ut av kontroll når jeg slutter å røyke. Jeg har aldri brukt medisiner, bare sigaretter (som antagelig har gitt meg mer angst, sammen med kaffe og Pepsi Max - kanskje jeg ikke har angst, kanskje det er for mye koffein og nikotin i kroppen min?). Jeg begynner på igjen av den grunn at jeg blir ei plage for andre, og ei plage for meg selv. Nå er livssituasjonen min en helt annen enn hva den har vært tidligere. Jeg er voksen, jeg er ufør, jeg har gått i terapi, jeg har en mann som er laget av teflon og jeg er godt i gang med treninga (styrke og kondisjon). Jeg har bare en eneste ting å konsentrere meg om; slutte å røyke. Siden jeg er så motivert tørr jeg ikke å trappe ned, jeg må bare hive meg selv utenfor 10-meteren (hadde KG hatt en videofunksjon kunne jeg streamet live når jeg skal kaste sigarettene i do). Jeg har venta på dagen så lenge, så nå SKAL jeg. Til alle andre: jeg digger dere som kjefter, og jeg digger dere som heier! Anonymkode: 60346...060 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #86 Skrevet 31. mars 2019 Jeg vil også slutte, men får det ikke til. Jeg studerer, og når jeg drar på skolen så legger jeg igjen røykpakka hjemme! Så jeg røyker bare når jeg er hjemme. Anonymkode: 465aa...b1f
Gjest SVK Skrevet 5. april 2019 #87 Skrevet 5. april 2019 On 3/31/2019 at 4:55 PM, AnonymBruker said: Tusen takk 🌺 Jeg tror dere har klart å motivere meg masse. Jeg er klar! Jeg gir lyd fra meg om en uke jeg. Ikke før, for det betyr at jeg har sprukket. Det skal jeg IKKE. ts Anonymkode: 60346...060 Hvordan går det?
King in the North Skrevet 6. april 2019 #88 Skrevet 6. april 2019 På 31.3.2019 den 10.16, AnonymBruker skrev: Ville du snakket slik til en narkoman? Anonymkode: 3da1b...797 Folk snakker slik til hasjrøykere her inne HVER eneste dag...
King in the North Skrevet 6. april 2019 #89 Skrevet 6. april 2019 På 31.3.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev: Jeg liker bare de 4 første sigarettene. Resten er ren kjedsomhet og gammel vane. Klarer jeg å stå i mot røyk (sammen med kaffe) om morgenen, er ikke resten av dagen så vanskelig. Jeg har forsøkt å slutte uendelig mange ganger, kanskje 20. Det er aldri abstinenser som får meg til å sprekke - det er angst. God gammeldags angst. Jeg kjefter, hyler, skriker og gråter litervis av ingenting. Fordi jeg får så sterk angst. Jeg har en angstlidelse, og den kommer ut av kontroll når jeg slutter å røyke. Jeg har aldri brukt medisiner, bare sigaretter (som antagelig har gitt meg mer angst, sammen med kaffe og Pepsi Max - kanskje jeg ikke har angst, kanskje det er for mye koffein og nikotin i kroppen min?). Jeg begynner på igjen av den grunn at jeg blir ei plage for andre, og ei plage for meg selv. Nå er livssituasjonen min en helt annen enn hva den har vært tidligere. Jeg er voksen, jeg er ufør, jeg har gått i terapi, jeg har en mann som er laget av teflon og jeg er godt i gang med treninga (styrke og kondisjon). Jeg har bare en eneste ting å konsentrere meg om; slutte å røyke. Siden jeg er så motivert tørr jeg ikke å trappe ned, jeg må bare hive meg selv utenfor 10-meteren (hadde KG hatt en videofunksjon kunne jeg streamet live når jeg skal kaste sigarettene i do). Jeg har venta på dagen så lenge, så nå SKAL jeg. Til alle andre: jeg digger dere som kjefter, og jeg digger dere som heier! Anonymkode: 60346...060 Har ikke fått lest hele tråden, men har du noen rundt deg som støtter? Det kan være lett å unngå kilder til motivasjon, som kvinneguiden er i dette tilfellet, når ting begynner å butte imot. Kjenner til flere tilfeller av vekttap på instagram, hvor personer som deler vekttaptreisen sin, er avhengig av vekttap for å overleve nærmest.. Så bytter de ut den indre motivasjonen med selvfølelsen man får fra feedback på sosiale medier, (ingen sammenlikning med deg forøvrig altså) og når de vonde tankene kommer tilbake så bare forsvinner de fra disse sosiale mediene, og går inn i en vond mental periode. Lang historie kort, å ha mennesker rundt deg som hjelper og støtter vil være vel så viktig som kvinneguiden på sikt, spesielt når ting ikke går helt som det skal! 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #90 Skrevet 6. april 2019 Ta angst på alvor folkens. Dette er også en lidelse, men det finnes også behandling. Håper dere får hjelp hvis det blir får tungt: https://tv.nrk.no/serie/helene-sjekker-inn/2018/MDHP12700517/avspiller Anonymkode: fdbc9...6cb
Mæn40 Skrevet 6. april 2019 #91 Skrevet 6. april 2019 Etter en stund ble røykhosten borte og etter halvannet til to år satt ikke en forkjølelse i lungene i to uker. Har heldigvis bare fått astma og ikke kols. 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #92 Skrevet 7. april 2019 På 31.3.2019 den 9.28, AnonymBruker skrev: Vel, nå har jeg ingen penger til overs. Derfor MÅ jeg slutte. Jeg har ikke råd. Men kanskje en reise? Ja, men det fungerte ikke for meg. Jeg spedde på med sigaretter. Jeg har kjempelyst. Jeg må finne meg en slags positiv motivasjon i løpet av dagen. Kanskje en reise som foreslått over. Anonymkode: 60346...060 Det er svært vanskelig å slutte å røyke på dagen. Jeg har trappet ned i 5 uker. Første uken røyket jeg kun annenhver hele time. F.eks 8-10-12-14 osv. Røyket alltid rundt disse tidspunktene, uten å hoppe over noen, og røyket alltid hele sigaretten. Andre uken økte jeg til 3 timer mellom hver røyk. Tredje uken 4 timer, fjerde uken 5 timer. Går igang med uke 5 i morgen. Da blir det fortsatt hver 5.time, men da kun en halv røyk hver gang. Så øker jeg om en uke igjen til en halv røyk hver 5,5 timer. Man må VILLE det. Og se fordelene. Nå har jeg nesten ikke røykehoste lengre. Kondisen er bedre, og det STINKER ikke av meg 24/7. Jeg har en egen «røykejakje» jeg tar på meg når jeg går ut for å røyke, og vasker alltid hender og tar en tyggis etterpå. Det er så deilig å ikke STINKE røyk! Merker godt den røyklukta som sitter i jakken. Jeg tygget en del nicotinell-tyggis de første ukene, men fikk slike magesmerter at jeg måtte kutte de ut. Har kjøpt nikotinplaster som jeg kan sette på hvis det blir ille men har ikke brukt de ennå. Jeg ser for meg å bruke 10-15 uker på å bli røykfri. Men har røyket i snart 20 år så jeg tåler nok at det drøyer disse ukene. Å kutte røyken tvert vet jeg at jeg ikke klarer. Da er det bedre å kutte gradvis, og sannsynligvis lykkes med det. Men in the end MÅ man jo ØNSKE å slutte. Og det gjør jeg. Anonymkode: dcd28...7ab
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #93 Skrevet 7. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser for meg å bruke 10-15 uker på å bli røykfri. Men har røyket i snart 20 år så jeg tåler nok at det drøyer disse ukene. Å kutte røyken tvert vet jeg at jeg ikke klarer. Da er det bedre å kutte gradvis, og sannsynligvis lykkes med det. Men in the end MÅ man jo ØNSKE å slutte. Og det gjør jeg. Anonymkode: dcd28...7ab tror ikke du klarer det slik.. Anonymkode: fdbc9...6cb
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #94 Skrevet 8. april 2019 Jeg ser jeg blir etterlyst 😄 Vel. det går bra enda. Jeg har tåke i hodet, spiser Dent og har vært gjennom et (stort) gråtetokt. Litt skjelven er jeg også. Selv om dette er kjipt (og litt godt) sover jeg utrolig godt, og mye, så når det røyner på sover jeg av meg suget. Jeg har kutta kaffe også (for det gir meg i alle fall lyst på nikotin). Og så har mannen gjemt en pakke i boden. Den kan han hente om det skjer noe helt forferdelig, type sykdom og død. Da får jeg røyke. Det føles trygt egentlig. Forrige mandag var jeg litt i tvil på om jeg skulle klare dette uten Champix, så jeg sendte melding til fastlegen. Men fikk nei. Så da må jeg gjøre dette på egenhånd. Da gikk det en enda større faen i meg. Men slitsomt er det, men jeg MÅ jo bare. Og jeg har økt på med treninga. Den føles enklere nå, selv om det har gått veldig kort tid. Det hjelper på å ikke fylle lungene med tjære før man skal trene. Det gir en ekstra motivasjon. Jeg tror mye ligger her for meg, at jeg kjenner rask effekt. Jeg fokuserer MYE på treninga Jeg har også fylt Vaperen min, i tilfelle, men har unngått den så langt. Men i tilfelle krise, så vet jeg at jeg har den klar. Jeg tenker at påska kan bli vanskelig, så den jobber jeg med å psyke meg opp til nå. Men kanskje det verste er over til da. Håper det Å slutte å røyke er veldig slitsomt. Så jeg håper jeg slipper å gjøre det igjen 😛 Anonymkode: 60346...060 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #95 Skrevet 8. april 2019 Så bra med en oppdatering! Jeg har tenkt på deg. Er skikkelig imponert, jeg! Dette greier du! Bare vent til smak- og luktesans er tilbake der de skal være, da blir du enda mer motivert. Ang. påsken, så tenker jeg at mest mulig aktivitet er bra. Hold deg i ånde, med trening og annet. Ut på tur! Og gå på kino! Anonymkode: 57625...269 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #96 Skrevet 8. april 2019 stump røyken, ellers kommer jeg og slår deg på fingrene med pekestokken 😡 Anonymkode: ef228...0cc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå