AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #21 Skrevet 31. mars 2019 16 minutter siden, Million skrev: Hvilken type har du prøvd? Jeg sluttet å røyke for over 8 år siden med hjelp av legemiddelet Champix. Tablettene hjalp meg, storrøykeren, til å slutte. Et mirakel anser jeg det som. Når JEG klarte å slutte med de, må alle klare det. Samme her. Champix funket. Sluttet i 2011 med de, men har ikke blitt kvitt nikotinavhengigheten da 🙃 Anonymkode: 3da1b...797
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #22 Skrevet 31. mars 2019 Det er ikke vanskelig å slutte å røyke når beslutningen om å gjøre det er tatt. Jeg har gjort begge deler: forsøke å slutte, og slutte. Det er to forskjellige ting, og selvsagt lyktes jeg kun den siste gangen, fordi jeg hadde bestemt meg. De gangene jeg forsøkte å slutte var jeg plaget av abstinenser, jeg var humørsyk, kaldsvettet og what not. Til slutt overbeviste jeg meg selv om at jeg ikke kom til å klare det. Det var rett og slett for hardt og vanskelig å gjennomføre det. Lettelsen var jo enorm da jeg tillot meg selv å begynne å røyke igjen. Da jeg endelig bestemte meg for å slutte å røyke gikk det uten problemer. Ingen plager. Ikke noe savn. Jeg erklærte meg røykfri, og har vært det siden. Det er 23 år siden. It's all in your mind. En venn av meg slet med å finne tilstrekkelig motivasjon til å slutte. Jeg rådet til å ta en pause på 3 uker. Når de tre ukene var over kunne han begynne å røyke igjen. Han gjorde ikke det. Etter tre uker har man kommet såpass langt mentalt at man er over en slags kneik. Noen trenger å lure seg selv for å komme dit. Fortsatt: it's all in your mind. Anonymkode: 57625...269 11
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #23 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke vanskelig å slutte å røyke når beslutningen om å gjøre det er tatt. Jeg har gjort begge deler: forsøke å slutte, og slutte. Det er to forskjellige ting, og selvsagt lyktes jeg kun den siste gangen, fordi jeg hadde bestemt meg. De gangene jeg forsøkte å slutte var jeg plaget av abstinenser, jeg var humørsyk, kaldsvettet og what not. Til slutt overbeviste jeg meg selv om at jeg ikke kom til å klare det. Det var rett og slett for hardt og vanskelig å gjennomføre det. Lettelsen var jo enorm da jeg tillot meg selv å begynne å røyke igjen. Da jeg endelig bestemte meg for å slutte å røyke gikk det uten problemer. Ingen plager. Ikke noe savn. Jeg erklærte meg røykfri, og har vært det siden. Det er 23 år siden. It's all in your mind. En venn av meg slet med å finne tilstrekkelig motivasjon til å slutte. Jeg rådet til å ta en pause på 3 uker. Når de tre ukene var over kunne han begynne å røyke igjen. Han gjorde ikke det. Etter tre uker har man kommet såpass langt mentalt at man er over en slags kneik. Noen trenger å lure seg selv for å komme dit. Fortsatt: it's all in your mind. Anonymkode: 57625...269 Det var ett smart tips! Det med tre uker!! Anonymkode: 9fb56...963
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #24 Skrevet 31. mars 2019 25 minutter siden, Million skrev: Hvilken type har du prøvd? Jeg sluttet å røyke for over 8 år siden med hjelp av legemiddelet Champix. Tablettene hjalp meg, storrøykeren, til å slutte. Et mirakel anser jeg det som. Når JEG klarte å slutte med de, må alle klare det. Hvordan virker de tablettene egentlig? Her er det vanen som henger fast. Ringer telefonen, strekker man seg etter røykpakken.... Anonymkode: cab56...5a2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #25 Skrevet 31. mars 2019 Her var det masse drøye personangrep - takk skal dere ha. Ja, for jeg spurte om det. For å svare - ja, min dårlige helse kan skyldes tobakk ja, og jeg blir slettes ikke friskere om jeg fortsetter. Jeg stinker og jeg er harry. Mindre IQ har jeg også - eller slik oppfatter mange meg. Jeg trenger å høre dette! Til deg som spurte om hva jeg hadde prøvd; Champix. Bivirkningene ble uholdbare for meg dessverre. Godt forslag over her, om å ta en pause. Jeg vil gi det et forsøk også. Da har jeg: spare til ferie, spise sitronskiver og en pause. Jeg gir meg 4 uker før jeg evaluerer. Det klarer jeg. ts Anonymkode: 60346...060 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #26 Skrevet 31. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her var det masse drøye personangrep - takk skal dere ha. Ja, for jeg spurte om det. For å svare - ja, min dårlige helse kan skyldes tobakk ja, og jeg blir slettes ikke friskere om jeg fortsetter. Jeg stinker og jeg er harry. Mindre IQ har jeg også - eller slik oppfatter mange meg. Jeg trenger å høre dette! Til deg som spurte om hva jeg hadde prøvd; Champix. Bivirkningene ble uholdbare for meg dessverre. Godt forslag over her, om å ta en pause. Jeg vil gi det et forsøk også. Da har jeg: spare til ferie, spise sitronskiver og en pause. Jeg gir meg 4 uker før jeg evaluerer. Det klarer jeg. ts Anonymkode: 60346...060 Good! Men ikke glem å oppdatere tråden underveis, så vi kan slakte deg eller rosecdeg, alt ettersom. 👍 Anonymkode: 57625...269 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #27 Skrevet 31. mars 2019 Jeg kan skrive om hva min far gjorde Alle sigarettene han røyket la han nedi en krukke som lå ute. Til slutt var den krukka full i sigaretter og regnvann og det luktet noe jævlig. Hver gang han ville ta seg en røyk, bare så og luktet han litt på den krukka. Vipps, så ville han ikke ha røyk mer. Han er fremdeles røykfri, 20 år etter Anonymkode: 155a5...20c 5
Million Skrevet 31. mars 2019 #28 Skrevet 31. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan virker de tablettene egentlig? Her er det vanen som henger fast. Ringer telefonen, strekker man seg etter røykpakken.... Anonymkode: cab56...5a2 Ifølge legen hadde de tablettene en suksessrate på over 80%. De virker sånn at de rett og slett....fjerner røyksuget. For meg medførte de rett og slett at jeg GLEMTE å røyke (!). Røyksuget som vanligvis minner en på at det er på tide med å ta en røyk, bare forsvant, og dermed glemte jeg røykingen i timesvis. Det var jo helt uhørt i min verden før. Det siste jeg gjorde før jeg la meg, var å gå ut og ta en røyk. Noen ganger stod jeg opp og gikk ut og røyket en til før jeg sovnet. Når jeg våknet om morgenen, gikk jeg bare på do, før jeg gikk ut for å røyke. Røyket hele tiden! Tror man skulle bruke de pillene i 12 uker eller noe, men jeg brukte de i 8, så sluttet jeg. Det gikk fint, ikke noe røyksug som meldte seg da, etter 8 uker uten. Kuren (pillene) kostet vel 1100,- kr den gangen, men man ville jo røyket for betraktelig mer enn den summen i samme tidsrom, så det må man jo bare ta seg råd til. Jeg kunne nok savne røyken i visse situasjoner ganske lenge etterpå. Som f.eks. å ta seg en røyk etter middag. Det var litt savn. Men ikke noe direkte SUG, så jeg klarte fint å motstå det. Selv om jeg i dag ikke føler noe røyksug eller er fristet til å begynne igjen, så må jeg tilstå at jeg tar et ekstra dypt åndedrag når jeg går forbi noen på gata som røyker.... Har ikke blitt sånn fanatisk antirøyker, selv om jeg har sluttet, med andre ord. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #29 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Good! Men ikke glem å oppdatere tråden underveis, så vi kan slakte deg eller rosecdeg, alt ettersom. 👍 Anonymkode: 57625...269 Ja, det var lurt. Hvor ofte ønsker dere oppdatering? Jeg kan poste hver gang jeg trenger å få høre det jeg. Det er faktisk positivt for meg å bli litt slakta, for hvem vil være en stinkende slask? Jeg vil ikke være det lengre. Klokken 12.00 i morgen mandag 1.april hiver jeg tobakken i do. Så får jeg svette, skrike og rase, og tygge sitronskiver. til det er over. Kanskje flere vil være med? ts Anonymkode: 60346...060 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #30 Skrevet 31. mars 2019 Jeg kan forstå deg. Jeg har det slik med RedBull. Man blir ganske avhengig av det også. Tidligere har jeg hatt en periode på en måned uten det, og nå er jeg på dag 6 uten det, i en ny periode. Økonomien er mye av grunnen til at jeg også vil slutte med det, i tillegg til helsa. Sånn burde det være med deg og røyken også. For min del har det hjulpet noe å se seriøse dokumentarfilmer om hvordan energidrikker faktisk er. Du kan jo sjekke om det finnes noe lignende med røyking i forhold til hvordan det ser ut inni kroppen når du røyker + langtids-effekter av det. For min del hjelper det med visuelle skrekk-eksempler i tillegg til fakta fra fagpersoner. Samtidig har jeg noen korte reisemål som jeg har som en gulrot oppi det hele, men det får jeg bare råd til hvis jeg sparer. Anonymkode: a61b0...47e 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #31 Skrevet 31. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var lurt. Hvor ofte ønsker dere oppdatering? Jeg kan poste hver gang jeg trenger å få høre det jeg. Det er faktisk positivt for meg å bli litt slakta, for hvem vil være en stinkende slask? Jeg vil ikke være det lengre. Klokken 12.00 i morgen mandag 1.april hiver jeg tobakken i do. Så får jeg svette, skrike og rase, og tygge sitronskiver. til det er over. Kanskje flere vil være med? ts Anonymkode: 60346...060 Jeg skal i hvert fall følge deg på veien, og kanskje innimellom, om nødvendig, komme med noen syrlige, velrettede stikk fra en røykfri, hoven blei. Anonymkode: 57625...269 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #32 Skrevet 31. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skal i hvert fall følge deg på veien, og kanskje innimellom, om nødvendig, komme med noen syrlige, velrettede stikk fra en røykfri, hoven blei. Anonymkode: 57625...269 Herlig! Da ses vi i denne tråden med jevne mellomrom. ts - snart røykfri. Anonymkode: 60346...060 1
Gjest hind Skrevet 31. mars 2019 #33 Skrevet 31. mars 2019 (endret) 49 minutter siden, AnonymBruker said: Ville du snakket slik til en narkoman? Anonymkode: 3da1b...797 Selvfølgelig ikke. Røykere er vel snart den eneste gruppen det fortsatt er lov til å håne og ta ut all dritten sin på. Hva skal folk gjøre den dagen de også får krenkebeskyttelse på lik linje med andre? Gå i seg selv...?!? 😨 Endret 31. mars 2019 av hind
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #34 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, hind skrev: Selvfølgelig ikke. Røykere er vel snart den eneste gruppen det fortsatt er lov til å håne og ta ut all dritten sin på. Hva skal folk gjøre den dagen de også får krenkebeskyttelse på lik linje med andre? Gå i seg selv...?!? 😨 Røyker du? Anonymkode: 13bb4...049
Gjest hind Skrevet 31. mars 2019 #35 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Røyker du? Anonymkode: 13bb4...049 Nei. Var det den eneste forklaringen du kom på for å reagere på det som er regelrett mobbing av røykere?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #36 Skrevet 31. mars 2019 @hind nå ba jeg om hets da. Jeg føler meg ikke på noen måte mobbet. Men, en ting er likevel viktig å huske; de aller fleste som røyker har psykiske vansker av større eller mindre art, jeg med. Så utenfor denne tråden kan man være grei og snill også med røykere. Men her, her gir jeg tillatelse til å fyre løs på MEG. ts Anonymkode: 60346...060
Gjest hind Skrevet 31. mars 2019 #37 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: @hind nå ba jeg om hets da. Jeg føler meg ikke på noen måte mobbet. Men, en ting er likevel viktig å huske; de aller fleste som røyker har psykiske vansker av større eller mindre art, jeg med. Så utenfor denne tråden kan man være grei og snill også med røykere. Men her, her gir jeg tillatelse til å fyre løs på MEG. ts Anonymkode: 60346...060 Jeg så det og jeg skjønner at mobbing kan virke motiverende for enkelte, men du ber samtidig om hets av alle andre røykere som ikke har bedt om det og kanskje ikke har godt av det. Folk her snakker jo om hele gruppen røykere som om de var ubrukelige undermennesker, og det vender seg i magen på meg når jeg leser det. Jeg synes ikke det er greit med mobbing uansett hvem det rammer. Kritikk ja, men ikke mobbing.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #38 Skrevet 31. mars 2019 Jeg sluttet selv for mange år siden, men jeg røyket nok ikke så mye som deg. Imidlertid var det utrolig deilig å * slutte å lure på om jeg har røyk * slutte å lure på om jeg har anledning til å røyke (når man er bedt bort etc) * slutte å vite at jeg stinker * få bedre kondisjon * få penere hud * vite at jeg ikke belaster helsen med røyk lenger * spare penger * at jeg aldri skal behøve å tenke på at jeg må slutte mer Anonymkode: 493ae...412 3
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mars 2019 #39 Skrevet 31. mars 2019 Jeg vil bare si at jeg har troen å deg, TS. Tips: Det kan være du blir rastløs eller godtesyk - det kan være lurt å ha en strategi mot det. Gulrøtter er allerede nevnt. Selv brukte jeg Fisherman og Ricola drops. Det er umulig å røyke samtidig som du har et drops i munnen. Det er også viktig å være klar over at for svært mange vil det være slik at man opplever akutt røyksug resten av livet. Jeg kaller meg selv en eks røyker som for tiden ikke røyker. Jeg har sprukket så mange ganger at jeg nå har tatt en bestemt beslutning om at jeg ikke skal røyke noe mer. For meg er den største utfordringen ikke å slutte (altså: jeg overlever abstinensene og rastløsheten), men å la være å begynne igjen (eeeeeen røyk er jo ikke så farlig, dessuten smaker den sikkert vondt ... nei det gjorde den ikke ... blæææææ).
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #40 Skrevet 31. mars 2019 Den eneste måten som funket for samboeren min var Champix. Champix er ganske dyrt det og, men det er er ikke en veldig langvarig prosess så det lønner deg uansett. Noen gir opp Champix etter en stund for at de føler unehag/ blir dårlige, men husk at de fleste livsendringer gir litt ubehag, så hold ut. Anonymkode: ca9c3...38e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå