AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 Jeg har et veldig godt budsjett, og jeg vet hvor alle pengene mine går. Men jeg er en dust som bruker nær 3000,- på sigaretter i måneden. Jeg har forsøkt alt, inkludert røykeslutttabletter. Nå skal jeg gå cold turkey på mandag. Kan KG kjefte på meg? Jeg er uføretrygda og røyker. Det blir for dumt. Fyr løs, jeg trenger dere! Anonymkode: 60346...060 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 Det viktigte er motivasjon, indre motivasjon, du må virkelig ha LYST til å slutte, og finne noe som gir akkurat deg den motivasjonen. Positiv motivasjon altså, ikke såkalt negativ motivasjon, som det at du syns du bruker for mye penger på det, det er negativ motivasjon. Anonymkode: 64f45...cd4 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #3 Skrevet 31. mars 2019 Tenk hva du kan bruke de pengene på! Og det blir jammen meg 36 000 kr i året! Det blir en god reise eller sparing til hus det. Anonymkode: a0e9d...359 9
Taffel Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 Prøvd å gå over på damp? Koster litt det og,men kan bryte noen vaner. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #5 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk hva du kan bruke de pengene på! Og det blir jammen meg 36 000 kr i året! Det blir en god reise eller sparing til hus det. Anonymkode: a0e9d...359 Vel, nå har jeg ingen penger til overs. Derfor MÅ jeg slutte. Jeg har ikke råd. Men kanskje en reise? 1 minutt siden, Taffel skrev: Prøvd å gå over på damp? Koster litt det og,men kan bryte noen vaner. Ja, men det fungerte ikke for meg. Jeg spedde på med sigaretter. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det viktigte er motivasjon, indre motivasjon, du må virkelig ha LYST til å slutte, og finne noe som gir akkurat deg den motivasjonen. Positiv motivasjon altså, ikke såkalt negativ motivasjon, som det at du syns du bruker for mye penger på det, det er negativ motivasjon. Anonymkode: 64f45...cd4 Jeg har kjempelyst. Jeg må finne meg en slags positiv motivasjon i løpet av dagen. Kanskje en reise som foreslått over. Anonymkode: 60346...060
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 En reise, noe fint til deg selv eller hjemmet. Erstatt røyken med tyggis, pastiller, sitronskiver eller noe. Er i akkurat samme situasjon som deg, men eier ikke motivasjon til å slutte. Anonymkode: 78488...bba 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: En reise, noe fint til deg selv eller hjemmet. Erstatt røyken med tyggis, pastiller, sitronskiver eller noe. Er i akkurat samme situasjon som deg, men eier ikke motivasjon til å slutte. Anonymkode: 78488...bba Å finne motivasjon er vanskelig. Jeg vet ikke hvordan det er for deg, men stunden jeg har om morgenen med kaffe og røyk er veldig deilig. Så jeg må slippe taket i noe jeg synes er positivt. Men jeg vet jo det ikke er det, både helsemessig og økonomisk. Jeg har tenkt å fryse ned VISA-kortet mitt i kveld, slik at jeg må streve om jeg skal kjøpe mer røyk, og at jeg får tenkt meg litt om. Jeg tror jeg går for en reise og sitronskiver. Tipper litt sitron tar knekken på suget kjapt? Jeg har ikke prøvd det, takk for tips Anonymkode: 60346...060 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #8 Skrevet 31. mars 2019 Helt ærlig ser jeg på røykere som mindre intelligente og vet at svært mange deler min oppfatning. Kanskje på tide å gi verden et bedre inntrykk av deg selv? Anonymkode: cc7d4...8c5 18
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #9 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Helt ærlig ser jeg på røykere som mindre intelligente og vet at svært mange deler min oppfatning. Kanskje på tide å gi verden et bedre inntrykk av deg selv? Anonymkode: cc7d4...8c5 Dette er negativ motivasjon.... Anonymkode: 64f45...cd4 11
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #10 Skrevet 31. mars 2019 Ufør og bruker 3000kr i måneden på kreftpinner. Ærlig talt.. SKJERP DERE. Kanskje en grunn du er ufør...røyking Anonymkode: b68e9...591 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #11 Skrevet 31. mars 2019 De fleste som røyker er harry, lite intelligente osv. Dere stinker. Holder pusten og puster med munnen når som røyker nærmer seg min side. Du er ufør i tillegg. Seriøst. Skjerp deg. Anonymkode: ec294...f68 4
skruf Skrevet 31. mars 2019 #12 Skrevet 31. mars 2019 Hvis du ikke har gjort det allerede så last ned appen Slutta. Veldig motiverende å se dag for dag hvor mye du sparer. I tillegg helsegevinster dag for dag. Det kan også være greit å tenke at nikotinen i seg selv er ganske raskt ute av kroppen, det meste av sug og abstinenser sitter i hodet, og de tre første dagene er verst. Det som hjalp meg over kneiken da jeg sluttet for 9 år siden var trening, særlig løping. Jeg ble veldig rastløs og irritabel, så måtte få utløp for det. I tillegg spiste jeg endel fishermans friend og knasket rå gulrøtter. Og jeg kuttet røyking helt, ikke noe festrøyking eller ferierøyking. 11
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #13 Skrevet 31. mars 2019 Bare slutt. Det finnes ingen unnskyldninger for å røyke. Det er svært helseskadelig, dyrt, det er kvalmt, ekkelt og stinker. Bruk heller pengene på noe annet du ønsker deg. Anonymkode: 68847...572 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #14 Skrevet 31. mars 2019 Jeg holder på med snus slutt nå, 3 uker uten. Det vanskeligste er når jeg er på butikken, da får jeg helt spontant lyst å kjøpe selv om jeg ikke har kjent suget hele dagen. Her har jeg nå laget handleliste og følger den helt konsekvent. Det gir mindre spillerom for impulser og jeg bruker mindre tid i butikken slik at det blir mindre kjans til fristelse. Bare et tips på veien. Du kan klare dette. Husk at en sprekk er nettopp det, en sprekk. Du kan kaste resten av pakken uten problemer. Man må ikke røyke hele selv om man sprekker og kjøper en pakke. Anonymkode: ac855...c2c 1
Million Skrevet 31. mars 2019 #15 Skrevet 31. mars 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et veldig godt budsjett, og jeg vet hvor alle pengene mine går. Men jeg er en dust som bruker nær 3000,- på sigaretter i måneden. Jeg har forsøkt alt, inkludert røykeslutttabletter. Nå skal jeg gå cold turkey på mandag. Kan KG kjefte på meg? Jeg er uføretrygda og røyker. Det blir for dumt. Fyr løs, jeg trenger dere! Anonymkode: 60346...060 Hvilken type har du prøvd? Jeg sluttet å røyke for over 8 år siden med hjelp av legemiddelet Champix. Tablettene hjalp meg, storrøykeren, til å slutte. Et mirakel anser jeg det som. Når JEG klarte å slutte med de, må alle klare det. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #16 Skrevet 31. mars 2019 Røking er uintelligent og tragisk, mange som dessverre ser ned på dere røykere. Hvor lenge har du røyka? Anonymkode: 83100...ee7 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #17 Skrevet 31. mars 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ufør og bruker 3000kr i måneden på kreftpinner. Ærlig talt.. SKJERP DERE. Kanskje en grunn du er ufør...røyking Anonymkode: b68e9...591 Og uføre som klager over for lav utbetaling og dårlig råd😩 Anonymkode: 83100...ee7 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #18 Skrevet 31. mars 2019 En annen ting som er viktig er å innse at det handler mye om vaner, og vi mennesker er vanedyr av natur. Den fysiske avhengigheten er en ting, det er mye vanskeligere å forandre vaner og rutiner, og en god stund så må man jobbe mye med dette, bryte vaner, mønstre, finne noe annet å erstatte det med, samtidig som man bevisst jobber seg bort fra akkurat den vanen. Det er ikke gjort i en håndvenning, vaner er notorisk vanskelig å forandre, men over tid er det mulig å endre. Erstatte, forandre, men NOE vil ta den plassen røykingen hadde, på en eller annen måte. Anonymkode: 64f45...cd4
netpuppy Skrevet 31. mars 2019 #19 Skrevet 31. mars 2019 Jeg begynte å snuse istedet samtidig som jeg brukte den Slutta appen. Syns det var mye enklere å slutte å snuse enn det var å slutte å røyke / bytte til snus. Så jeg anbefaler det for å bryte vanen med røyk. Nå er det forøvrig 7 år siden sist jeg tok en røyk og 3 år siden sist jeg tok en snus. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #20 Skrevet 31. mars 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste som røyker er harry, lite intelligente osv. Dere stinker. Holder pusten og puster med munnen når som røyker nærmer seg min side. Du er ufør i tillegg. Seriøst. Skjerp deg. Anonymkode: ec294...f68 Ville du snakket slik til en narkoman? Anonymkode: 3da1b...797 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå