Gjest Wiola Skrevet 18. april 2005 #1 Skrevet 18. april 2005 Hva syns dere om ei høygravid kvinne, som har sagt fra at hun kun ønsker besøk på sykehuset av barnets far, og sin egen nærmeste familie? Den kommende farmor og farfar får altså ikke lov å komme å se sitt første barnebarn på sykehuset. Disse syns jo at det er veldig trist. Er det en OK beslutning av henne?
Fakse Skrevet 18. april 2005 #2 Skrevet 18. april 2005 Om hun bare ville ha besøk av mannen hadde det vært greit. Man utelukker ikke noen besteforeldre men ikke de andre uten helt spesielle grunner.
Grooo Skrevet 18. april 2005 #3 Skrevet 18. april 2005 Synes dette høres veldig rart ut med mindre det er noen spesielle grunner som alle er klar over på forhånd... Selvfølgelig er "ens egen familie" den nærmeste, men det er jo like mye pappaen sitt barn og da må jo hans familie få delta like mye.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #4 Skrevet 18. april 2005 Skulle gjerne visst begrunnelsen for det. Synes vel at det bør gjelde alle eller ingen, men det er vel blirr mer og mer vanlig at "alle" skal innom første tiden og titte. Mulig den nybakte moren synes mannens familie er ubehagelige og ikke orker å forholde seg til dem akkurat nå? Men uansett synes jeg de burde fått sett knøttet et kort besøk.
L@dy Skrevet 18. april 2005 #5 Skrevet 18. april 2005 Den kommende farmor og farfar får altså ikke lov å komme å se sitt første barnebarn på sykehuset. Disse syns jo at det er veldig trist. Det virker jo litt rart synest jeg da. Men om hun føler hun kjenner svigerforeldrene lite og føler det blir slitsomt så trenger vel ikke hun å treffe svigerfamilien? Hun kan vel slappe av på rommet en halvtime, mens deres sønn viser frem lille vidunder?
Gjest Wiola Skrevet 18. april 2005 #6 Skrevet 18. april 2005 Skulle gjerne visst begrunnelsen for det. Synes vel at det bør gjelde alle eller ingen, men det er vel blirr mer og mer vanlig at "alle" skal innom første tiden og titte. Mulig den nybakte moren synes mannens familie er ubehagelige og ikke orker å forholde seg til dem akkurat nå? Men uansett synes jeg de burde fått sett knøttet et kort besøk. Den kommende farmor og farfar er veldig sympatiske og koselige mennesker som gleder seg på egne og det unge parets vegne. Men for den gravide eksisterer kun hennes egen familie. Klart det er sårt for hans foreldre. Jeg ble rett og slett forbanna når jeg hørte om de "reglene" hun hadde satt!
Gjest Dazed Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 Enten bare mannen, eller hele slekta. Man kan ikke invitere halvefamilien. Nei og nei!
Gjest Madam Felle Skrevet 18. april 2005 #8 Skrevet 18. april 2005 Egoistisk dame, som bare tenker på seg og sitt. Bryr seg katten om mannen sin, for det er tross alt hans familie hun nekter. Håper virkelig det er tæl nok i mannen, at han setter foten ned, for det behøvs tydeligvis med en sånn type dame. Bare mannen, eller begge sett med besteforeldre. Man utelukker ikke det ene
Cata Skrevet 18. april 2005 #9 Skrevet 18. april 2005 Hva synes mannen om at hans foreldre ikke får komme og hilse på? Han måtte vel være den nærmeste til å protestere på denne ordningen.
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #10 Skrevet 18. april 2005 Fortsetter hun sånn vil hun neppe beholde den mannen særlig lenge. Maken til fjollete, barnslig og egoistisk oppførsel? Skal han måtte vente noen dager han da, før han kan få lov til å vise SIN nyfødte SINE foreldre?? Drittkjente sier jeg... uten å kjenne henne
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #11 Skrevet 18. april 2005 "En svigermor er en kobraslange utkledd i menneskeskikkelse" stod det i en morobok med alt barn kunne si (husker ikke hva eller hvem som skrev den). Men det gjelder visst svigerdøtre også...
Gjest SumoBryter Skrevet 18. april 2005 #12 Skrevet 18. april 2005 Merkelig... hun kan vel ikke like sine svigerforeldre noe særlig da.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #13 Skrevet 18. april 2005 .... og så kan det jo være ting mellom henne og svigerfamilien som ikke resten av verden vet....
amalie2 Skrevet 18. april 2005 #14 Skrevet 18. april 2005 kanskje hun og svigerforeldrene ikke har et bra forhold, men hunkan jo ikke hindre dem i å se barnebarnet. det er jo dårlig gjort, iallfall når hun lar sine foreldre komme på besøk. uansett om hun har problemer med svigerforeldrene, så blir det iallfall ikke bedre av at hun oppfører seg sånn! det er jo barnslikt rett og slett!!
Elle Melle Skrevet 18. april 2005 #15 Skrevet 18. april 2005 Kanskje hun er redd for at hun skal være helt utslittt, på felgen og lite presentabel? Jeg kjenner ikke mine svigerforeldre godt, og vi liker hverandre ikke noe særlig siden vi er så ulike. (De skal blant annet kritisere noe eller noen til enhver tid, også sine egne barn...) Min egen familie har jeg et nært forhold til. Jeg kan levende forestille meg at jeg ikke hadde taklet å få svigers veltende inn på besøk når jeg er sliten og ikke i stand til å "forsvare meg" mentalt, mens min egen familie ville være til støtte og oppmuntring. Kanskje hun føler det slik, selv om andre liker disse menneskene? Men det er selvsagt ikke særlig lurt å gjøre så tydelig forskjell, mannen kunne jo som dere sier vist frem babyen til foreldrene sine alene hvis det er så ille... Prinsippielt blir det helt galt å gjøre en slik forskjell, det er jo like mye hans barn som hennes. (Men det er HUN som er sliten og kanskje ikke føler så veldig for besøk.) Men at folk faktisk synes det er lettere å få besøk av "sine egne" når man er utslitt enn av "fremmede", det skjønner jeg. (For en gangs skyld er det faktisk bra at vi bor på en annen kant av landet enn all familie, så slipper vi i alle fall det problemet...)
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #16 Skrevet 19. april 2005 Dette er mannens problem. Og han har VALGT å få barn med denne dama. Forøvrig har ikke familie, hverken sviger eller egne, noe som helst krav på barn som blir født. Å si det er bare tull. Det kan være hundre grunner til at dama velger slik hun gjør. Hundre jævelig gode grunner, som ikke engang trenger å være personlige ovenfor svigerfamilien! De har ikke noe krav på hverken ungen eller noe annet, og bryr de seg virkelig så mye, så bør de først og fremst vise respekt for hun som er mor til barnet! Noe annet er fanden meg ikke å ønske alt vel for ungen.
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2005 #17 Skrevet 19. april 2005 Jeg vet i hvertfall at hvis min eldste (som jeg regner med får barn først) må igjennom dette, hvis kjæresten hans ikke vil ha meg på besøk på sykehuset, så vet jeg ikke om jeg får så lyst til å besøke dem hjemme etterpå heller. Jeg vil føle meg sååååååååå uvelkommen at da får han ta med babyen hjem til sin gamle mor når den dagen kommer.... (Heldigvis er kjæresten hans ei innmari søt og blid jente, så hvis det blir de to, så blir det ikke noe problem. )
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2005 #18 Skrevet 19. april 2005 Er du i familie med noen av dem? Kan jo hende det er noen problemer eller konflikter innad mellom dem? Familien til min eks-kjæreste var utad mot alle veldig koslige, veldig åpen og snill familie - men når jeg skulle treffe dem snakket de så godt som bare om eks-kjæresten til min daværende kjæreste(inviterte henne på besøk første gangan jeg skulle treffe dem). Så jeg følte meg ikke noe særlig velkommen der, mer som uønsket i familien.. Må innrømme at jeg hadde nok kanskje valgt samme løsning..
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #19 Skrevet 19. april 2005 Hva syns dere om ei høygravid kvinne, som har sagt fra at hun kun ønsker besøk på sykehuset av barnets far, og sin egen nærmeste familie? Den kommende farmor og farfar får altså ikke lov å komme å se sitt første barnebarn på sykehuset. Disse syns jo at det er veldig trist. Er det en OK beslutning av henne? Et egoistisk,bortskjemt og umodent menneske. Hun starter allerede ved fødselen ved å ekskludere barnets fam. på den ene siden Hvilke dott er hun sammen med da? Hun bestemmer.... Hun er vel den typen som kommer på kg etterhvert å klager over svigers? hvor grusom de er. Hun legger opp til splitt og hersk. Noen burde talt henne noen pauli ord....
Gjest Melk Skrevet 19. april 2005 #20 Skrevet 19. april 2005 Hvorfor kan ikke faren ta med barnet slik at de kan få se på det, så slipper moren å møte dem om det er så ille? Om det er det at hun ikke orger, så skjønner jeg ikke hvordan hun kan orke noen, og ikke en gang 3 minutter til svigers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå