Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Prinsessen
Skrevet

Hei!

Hum.. Vil ikke påstå dette er et oppsiktsvekkende innlegg, men er en av mange her inne som sliter med forholdet til kjæresten. Synd nok :-(

Men etter over nesten ett år med krangling og uoverstemmelser orker jeg ikke mer! Jeg vil ut av forholdet, noe jeg har gitt klar beskjed om en rekke ganger, uten at det har blitt noe av, selvfølgelig... :oops:

Etter flere år sammen er dette selvfølgelig utrolig tungt. Noen ganger har vi det helt fint, men mesteparten av tiden vår sammen bruker vi på å krangle. Også måten vi prater med hverandre på, er skikkelig sarkastisk. Det er jo ikke slik kjærester skal være!!

Vi har ingen spesiell felles omgangskrets og interesser. Jeg har mine venner, og han har hans. Det bør også nevnes at jeg ikke kommer overens med en del av kameratene hans. Det bare GÅR IKKE!

I helgene går det meste på festing for hans del, samt en til to ganger i ukedagene også. Ja, selvfølgelig liker jeg en fest av og til, men ikke HVER UKE. Hvis jeg er med på fest i edru tilstand, påpeker han hele tiden at alle synes jeg er kjedelig, og tilbyr meg konstant drikke.. Uansett om jeg har sagt nei hundre ganger.

Saken er at dette eventuelle bruddet ser ut til å bli utrolig tungt. Jeg er jo tross alt veldig glad i ham, og vi kan snakke om alt. Og slikt er jo selvfølgelig pluss, pluss... Men det å krangle og snakke til hverandre hver dag som katt og mus, det går bare ikke!

Det å bare pakke kofferten og si opp leieavtalen er det tungeste... Også de store gifteplanene, planene om eget hus, bil og barn som da ikke blir noe av.

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Istedenfor å tenke negativt (lett for meg å si :roll: ), så

prøv heller å tenk:

Du får en sjangs til å treffe en ny mann som er rett for deg ;)

Du slipper å være misfornøyd & ha det tungt..

Du kan se fram til et nytt liv med en annen, og gifte deg & få barn. Selv om det kanskje virker rart å tenke på nå.

Gjest synseren
Skrevet

Det jeg savner fra dere som skriver at dere er misfornøyd med partneren deres, er at dere aldri nevner det dere setter pris på.

For meg fungerer det slik at hvis jeg vil finne feil med partneren så gjør jeg gjerne det.

Derfor leter jeg heller etter sider jeg liker med partneren min og konsenterer meg om det.

Leste en bok som heter "Vær din egen ulykkes smed", den handler om at du kan finne noe feil med alt hvis du bare går inn for det...

Men nå vet ikke jeg om dette gjelder deg trådstarter, og jeg føler med deg siden du har det så trist akkurat nå. Kankje finnes det en annen for deg som vil passe bedre inn i din verden?

Jeg vet ikke, kan bare synse rundt temaet. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Dark Angel sa det jeg ville ha sagt.

Jeg vil bare kommentere det du sa til sist:

Det å bare pakke kofferten og si opp leieavtalen er det tungeste... Også de store gifteplanene, planene om eget hus, bil og barn som da ikke blir noe av.

Noen gode råd?

Alt dette er mulig om du treffer en bedre mann. Man skal ikke ønske seg det for enhver pris, om partneren ikke er rett. Gjett hvilke problemer du vil få om bare noen få år! Mye verre enn idag i hvert fall!

Gjest Prinsessen
Skrevet

Altså, er igrunn litt vanskelig å fokusere på de gode sidene, når situasjonen er slik som beskrevet. Men nevnte jo blant annet at han er en utrolig god lytter, og at jeg er så glad i ham at jeg ikke klarer å gå ifra ham...

Gjest Gjesta
Skrevet

Så dumt da. hva med å prøve samlivs ekspert for å få dere til å kommunisere bedre sammen? Synes det er dumt å gå ifra en du er veldig glad i ... lykke til uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...